Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Remont czy słupek?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 mJTD 16V
    Postów
    80

    Domyślnie Remont czy słupek?

    Mam dość obszerny temat gdzieś niżej ale zakładam nowy bo wczoraj było jeb i dramat, w trasie posypała mi się turbina, miesiąc temu sprawdzana była idealna dziś zaglądałem to nawet zimna cześć wirnik rozwalony. Chyba coś z silnika tam wpadło... Auto pali 500ml na 100km oleju po tym wydarzeniu także silnik też kaput. Słupki na allegro są ale te przebiegi i stan techniczny mnie martwią, a remont swojego? Używane tłoki z korbowodami? Wiem że nie rozebralem silnika ale nie oszukujmy się tam pewnie masakra... Chciałbym tanio i dobrze a wiem że się nie da jednak liczę na jakieś rady czy dłubać swój czy wstawiać coś?
    Silnik 1.9 Jtd 150km 937A5000

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Ale co wpadło do silnika skoro ta wersja nie posiada chyba klap?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał mdzallas Zobacz post
    Mam dość obszerny temat gdzieś niżej ale zakładam nowy bo wczoraj było jeb i dramat, w trasie posypała mi się turbina, miesiąc temu sprawdzana była idealna dziś zaglądałem to nawet zimna cześć wirnik rozwalony. Chyba coś z silnika tam wpadło... Auto pali 500ml na 100km oleju po tym wydarzeniu także silnik też kaput.
    Jak by z silnika coś wypadło jak napisałeś to część gorąca dostałą by po dupie. Może zimna się rozsypała i wciągnęło do motoru?
    To spalanie oliwy to jest też możliwe że uszczelniacz w suszarce poszedł i puszcza olej do dolotu spalając go.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Dość chaotycznie napisane ale wynika, że z rozwalonego wirnika turbiny (zimna strona) coś wpadło do silnika i narobiło tam bigosu. Ale po założeniu nowej turbiny (mam nadzieje) silnik spala dużo oleju. No co trzeba rozebrać, ocenić straty i moim zdaniem kupić słupek.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Rozbierz głowicę i obadaj co i jak. Popatrz też na dolot czy oleju w nim nie masz bo może coś z "nowa" turbina nie halo.

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 mJTD 16V
    Postów
    80

    Domyślnie

    Auto wstawiam na warsztat. Pali oleju jak smok, wywala komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Auto od zakupu po zapaleniu zimnego dymiło mega na niebiesko do pierwszego depniecia i brało dość sporo oleju. Chodzi mi o to że to z silnika wyleciało coś na turbo i je rozwalilo, tak przypuszczam. Chodziło mi o to że gorącej części turbo nie widziałem ale tam pewnie szczątki.
    Właśnie zajrzałem do dolotu, zalany olejem.
    Jak szukać dobrego słupka? Loteria?

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Pewnie ma już z milion km nalotu.

    Zawsze jest loteria, ja jednak w przypadku diesla szukał bym drugiego całego silnika.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 mJTD 16V
    Postów
    80

    Domyślnie

    Bez rozbierania decyduje się na drugi silnik, zawsze mogę zrobić stary zdemontowany później i sprzedać cały albo jakieś części z niego.
    Pytanie czy dodatkowe koszty do silnika to tylko rozrząd, olej i filtry czy coś jeszcze?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    To zależy w jakim stanie masz resztę osprzętu.
    Ponieważ i tak całe to ustrojstwo wyląduje na zewnątrz więc przy okazji do kontroli cała reszta osprzętu - koła pasowe, paski, naciągacze. A przy okazji (a właściwie głupio to ominać ale różnie bywa) czyszczenie kolektora, wszystkich przewodów, odmy, chłodniczki oleju (bo pluło olejem), sprawdzenie w jakim stanie jest chłodnica. A jak już i tak masz zdjętą skrzynię to jeszcze sprzęgło i dwumas.
    Jak silnik (115KM) wymieniałem to poza rozrządem jeszcze doszło koło pasowe, sprzęgło z dociskiem, sprzęgiełko alternatora i czyszczenie wszystkiego co się dało wyczyścić.
    Ale u ciebie moze się okazać że poza czyszczeniem to "tylko" rozrząd, filtry, nowy olej, nowy płyn chodniczy, wymiana płynu w klimatyzacji.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 mJTD 16V
    Postów
    80

    Domyślnie

    Jakich firm polecacie rozrząd, olej, filtry? Ktoś kiedyś mi mówił że z klimy można ściągnąć freon czy jak ten gaz ma i później go wpuścić tzn nie płaciłbym z gaz tylko za usługę.
    Jeżeli turbo będzie mocno masakra może lepiej kupić używke mam możliwość profesjonalnego sprawdzenia turbo stamtąd dostałem tez radę na rozgladanie się już za używka, auto stoi terminy maja że ho ho, i jeszcze pytanie ile u was kasuja za przekładki ja już usłyszałem 600zl i 350 zł np.

Podobne wątki

  1. [156] Słupek 1,8 TS z elektroniką 2,0 TS
    Utworzone przez Divby0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2017, 11:03
  2. Słupek 1.9 jtd z alfy 159
    Utworzone przez poguś w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-08-2016, 22:45
  3. [159] Słupek przedni
    Utworzone przez berez w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-12-2015, 11:27
  4. [164] Podsufitka i słupek
    Utworzone przez krawat w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-07-2010, 15:55
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory