Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: dane do ustawienia geometrii

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie dane do ustawienia geometrii

    Witam! Postanowiłem zabrać się w swojej alfie 164 Q4 za wymianę sworzni i tuleji w przednich wachaczach. Po ich wymianie wybrałem się do stacji kontroli na wykonanie geometrii zawieszenia. Niestety w ich bazie danych nie ma wersji Q4.. Stąd moja prośba do kolegów którzy mają dane do ustawienia geometrii w tym aucie. Chodzi o wartości zbierzności i pochylenia kół osi przedniej i tylnej. Pozdr.

  2. #2
    Spartan
    Gość

    Domyślnie

    Wydaje mi się że mam to opisane w książce użytkownika, tylko ze po niemiecku. Jak tylko bede miał książkę w zasiegu ręki ( jest w innym miejscu ), to dam znać.

  3. #3
    Tomas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał s_ordak Zobacz post
    Chodzi o wartości zbierzności i pochylenia kół osi przedniej i tylnej.
    Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy-to też należy ustawić , a jak nie to chociaż sprawdzić czy jest tak jak być powinno .

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    W takim razie z niecierpliwością czekam na te dane.

  5. #5
    E.T.
    Gość

    Domyślnie

    tutaj drop.io jmq06af znajdziecie biuletyn techniczny w pdf dot. kątów we wszystkich 164, czyli q4 również( piszą że tylko do 95r włącznie, ale późniejszych też dotyczy). Z tego wynika że mechanik może ustawić maszynę na inny model, ewentualnie tylko rocznik ten sam dla pewności i powinno być ok.

    plik to pdf po angielsku, dla pewności podaję:

    Camber- odchylenie koła od pionu ( nie jest regulowane, można poprawić przekładając jakąś podkładkę czy coś w tym stylu)

    Caster- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy- nie jest regulowany,powinien trzymać wartość

    Toe- zbieżność

    ustawienie tyłu jest bardzo ważne- mi najpierw ustawili na zbieżne maksymalnie ze specyfikacją gdyż niby koła z tyłu są już troszkę zbyt pochylone do wewnątrz i ten sposób miał chronić przed zdzieraniem opon po wewnętrznej, ale auto w zakrętach w pewnym momencie wpadało w nadsterownośc a na studzienkach tył uciekał do wewnątrz.
    POjechałem zmienić na wartość jak najbardziej równoleglą i poprawa była znaczna, a opon nie ścina jakoś nadmiernie.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Jak się okazuje, wartości dla wersji Q4 są zupełnie inne niż dla pozostałych, przednionapędowych 164-ek.
    Według serwisu ma być tak:
    -zbieżność kół przednich - 3,0 +/- 0,5mm
    -pochylenie kół przód - 1st49' +/- 0st20'
    -wyprzedzenie sworznia zwrotnicy - 2st26' +/- 0st20'
    -zbieżność kół tylnych - 1,3 +/- 0,5mm
    -pochylenie kół tylnych - 1st22' +/- 0st20'

  7. #7
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał s_ordak Zobacz post
    Według serwisu ma być tak:
    które z tych wartości są ujemne? bo wychodzi na to, że przed każdą jest "-"
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  8. #8
    Tomas
    Gość

    Domyślnie

    Po wyregulowaniu geometrii kół może okazać się że kierownicę trzeba na frezach przełożyć a tam w pokrywie poduszka powietrzna ja troszkę bym się bał w to moczyć palce .

  9. #9
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomas Zobacz post
    Po wyregulowaniu geometrii kół może okazać się że kierownicę trzeba na frezach przełożyć a tam w pokrywie poduszka powietrzna ja troszkę bym się bał w to moczyć palce .
    trzeba uważać, żeby taśmy nie uszkodzić bo będzie nam się kontrolka paliła.. tak to nie ma przeciwwskazań
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Rzeczywiście, mogłem wprowadzić w błąd tymi minusikami(-). To miały być myślniki. Wszystkie wartości są dodatnie.

Podobne wątki

  1. Alfa GT kod VIN i dane
    Utworzone przez kosiu w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-06-2013, 10:17
  2. [159] Dane z FES-a
    Utworzone przez czyrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 08:36
  3. dane pojazdu po nr VIN
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 16:52
  4. Wykresy w FES a dane fabryczne.
    Utworzone przez Shavo w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-08-2012, 19:59
  5. Dane/parametry silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 02:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory