-------
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".
W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą![]()
proszę dzwonić 792 465-368
Czasem pojawiają się używane napinacze na sprzedaż, wiadomo, nie masz gwarancji. Niektórzy przerabiają je w różne sposoby na napinacze mechaniczne. Słyszałem też o opcji renowacji tego mechanizmu. Poszukaj w necie po numerze części, szczególnie rózne angielskojęzyczne tematy.
Dzięki, używki są na eBey . Zastanawia mnie tylko czy napinacz oryginalny jest faktycznie hydrauliczny czy to tylko sprężyna jest w środku.
To by znacznie uprościło sprawę.
-------
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".
W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą![]()
proszę dzwonić 792 465-368
To jest zdecydowanie element hydrauliczny. W praktyce działa nieco odwrotnie (ang. "de-tensioner"), w momencie startu zimnego silnika zapewnia największe napięcie paska i wraz ze wzrostem temperatury oleju (i spadkiem jego ciśnienia) odpowiednio luzuje pasek do prawodłowego napięcia roboczego.
W środku jest jedynie tłoczek, poruszany ciśnieniem oleju z dwóch otworów w bloku (zasilanie olejem i powrót). Przy regeneracji trzeba wymienić kilka o-ringów i gumowych elementów, głowy nie dam, sam tego jeszcze nie robiłem.
Nowy widzę dostępny za 325 USD u Alfissimo.
Ok, dzięki za pomoc
-------
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".
W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą![]()
proszę dzwonić 792 465-368
To nie jest napinacz hydrauliczny. Hydrauliczny był w 12V. W poście mowa o 24v starego typu.
Widziałem podobny napinacz w ferari 360 modena z 99r. Jak jest taki sam to raczej tanio nie będzie.
Moje Alfy
AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
AR 166 3.0 Sportronic
AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v
Oraz
Delta III 1.75 k04
Espace IV 3.5
Odwrotnie. W 12V był napinacz mechaniczny, że sprężyną. Wczesne 24V mają napinacz 60584475 który jest hydrauliczny. Produkcja o dziwo japonska, firmy Tsubaki. Wiem, bo sam taki mam. Później to znowu zostało zmienione w nowszych 24V i taka konwersja jest możliwa. Napinacz hydrauliczny jest jednak ogólnie bezproblemowy i wytrzymały, ze względu na prostą konstrukcję. Dopóki nie cieknie, przy serwisie rozrządu wystarczy wymieniać łożysko.
Faktycznie był w pewnym momencie ten sam używany w Ferrari, 2 sztuki, po jednej na stronę.
Ostatnio edytowane przez AlfaWhiz ; 12-05-2017 o 18:47
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
60584475 to napinacz hydrauliczny. O tym napinaczu jest mowa w tym wątku.
-------
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".
W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą![]()
proszę dzwonić 792 465-368