Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Problem z odpalaniem w przeróżnych sytuacjach Ratunku

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 2001r sportwagon
    Postów
    4

    Domyślnie Problem z odpalaniem w przeróżnych sytuacjach Ratunku

    Witam. Od jakiegoś czasu posiadam alfę sportwagon z 2001r 1.9jtd 115km i mam taki problem że ciężko pali czasem tylko na plaka czasem nie ważne czy zimny czy ciepły czy rozgrzany.
    Silnik suchutki
    Byłem na komputerze nic nie wykazało, sprawdziliśmy ciśnienie na uruchomionym silniku i mechanik powiedział że ok i z tego co poczytałem też jest ok.
    Auto ma nowy czujnik położenia wału korbowego, nowy zawór (regulator ciśnienia) na pompie oryginał, nowa pompa w zbiorniku wraz z obudową, poczyszczony czujnik ćiśnienia na listwie
    No i jest tak z rana przeważnie pali ok nie idealnie ale ok ale tylko przejadę się z 6km przez miasto i zgasze, poczekam z 15minut i czasem odpali po dłuższych próbach czasem od strzała a czasem tylko na plaku, auto dodam nie dymi wogle DPF jest ok, rozrusznik tak wogle też nowy.
    Jedyny objaw czasami to taki że od czasu do czasu jak przyśpieszam nie koniecznie mocno bo to jest różnie z tym objawem, to wywala mi kontrolke silnika i jest brak mocy auto do 3tyś obr. i koniec
    Już nie wiem co sprawdzać silnik nie kuleje nic jak odpali to rakieta, nie kopci nie klekocze nie żuca nim no naprawde jest ok po odpaleniu.

    Może macie jakieś pomysły może pompa siada mimo że komp pokazuje ciśnienie na czujniku prawidłowe?
    jeśli pompa to jak ją sprawdzić?
    może rozrząd coś nietak przed odpaleniem, ale czy po odpaleniu w tedy by sie nic nie działo?

    Aha filtry nówka i olej też zmieniam co 8tyśkm leje fulsyntetich jakoś tak z valvoline.

    pomóżcie bo już nie mam pomysłow,

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar komisarz
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    156 SW 1.9 16V 150KM '05r DISTINCTIVE
    Postów
    513

    Domyślnie

    O jakim dpf piszesz kolego?

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał komisarz Zobacz post
    O jakim dpf piszesz kolego?
    O tym co go tam nie ma

    Błędów nie ma a kontrolke silnika wywala
    Jesli kontrolka nie jest przez przeladowanie to zrób logi ciśnienia paliwa.

    A tak na starcie to czujnik położenia wału?
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 30-05-2017 o 15:13

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar komisarz
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    156 SW 1.9 16V 150KM '05r DISTINCTIVE
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    O tym co go tam nie ma

    Błędów nie ma a kontrolke silnika wywala
    Jesli kontrolka nie jest przez przeladowanie to zrób logi ciśnienia paliwa.

    A tak na starcie to czujnik położenia wału?
    Czujnik położenia wału już był na starcie

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 2001r sportwagon
    Postów
    4

    Domyślnie

    Sorki tam chyba katalizator juz zbaranialem co tam moze byc.
    Z tymi logami to ciezko bo slabi tu u mnie fachowcy od takich zeczy.
    Te odpalanie jest dziwne bo to nie ma reguly raz pali ok a raz tak sobie i pozniej ok a jak najdzie to tylko plak.
    Czy jakies podcisnienie ma wplyw na odpalanie w tym silniku lub egr? Nie wiem mam caly czas tez obroty na biegu jalowym w granicach 900 do 1000 obr
    Strasznie duzo i nie wiem czemu powinno byc gdzies chyba kolo 500 do 700 jakos tak prawda? Co moze to powodowac moze w tym jest przyczyna?

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Nie nie powinno byc 500 obr nir wiem z kad to wymysliles .
    Okolo 850 obr ma na jalowym ten silnik.
    Sprawdz klape gaszaca czy nie jest zamknięta .
    Egr nie ma na to wpływu.
    Kręci normalnie?
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 30-05-2017 o 17:37

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    Zblokowany otwarty EGR też będzie skutkował problemami z odpaleniem i spadkiem mocy w czasie jazdy ale chyba wtedy błędu nie wyrzuca.
    Obroty masz w normie - 900-1000 to przy załączonej klimie prawidłowe.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar komisarz
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    156 SW 1.9 16V 150KM '05r DISTINCTIVE
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał Falcoon Zobacz post
    Zblokowany otwarty EGR też będzie skutkował problemami z odpaleniem i spadkiem mocy w czasie jazdy ale chyba wtedy błędu nie wyrzuca.
    Obroty masz w normie - 900-1000 to przy załączonej klimie prawidłowe.
    Ja tam mam cały czas około 850, niezależnie od tego czy włączone wszystko czy nie, przy obciążeniu to powinny spaść raczej

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    Cytat Napisał komisarz Zobacz post
    przy obciążeniu to powinny spaść raczej
    Nie te czasy poczujesz chwilowe drgnięcie jak się klima załączy a potem elektronika wyrówna

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 2001r sportwagon
    Postów
    4

    Domyślnie

    Obrotomierz pokazuje blizej tysiaca ponad 900 raczej. No nie mam pomyslow. Pamietam ze jak zmienialem filtr paliwa to byl prawie pusty i sie zdziwilem bo moim zdaniem powinien byc pelny. Powietrze gdzies lapie czy co? Bo juz nie mam pomyslow. Wszystkie przewody pozmieniane na nowki. Noe wiem moze ktoryms wtryskiem podciagac powietrze? Takie to dziwne wiem ale juz wogle zbaranialem. Komp nic nie pokazuje na rozrzadzie znaki sie pokrywaja. Nie wiem jakis czujnik? Moze czujnik temperatury silnika? O ile tu jest bo jakos sie nie dopatrzylem obrocz tego czujnika tamp. Od plynu chlodniczego

Podobne wątki

  1. Problem z nawiewem ratunku
    Utworzone przez Kruszyc w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 20:52
  2. 156 Problem z odpalaniem
    Utworzone przez Nogoth w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 13:16
  3. JTD 16V - problem z odpalaniem
    Utworzone przez dzana w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-02-2012, 19:33
  4. Selespeed problem ze skrzynią - RATUNKU :)
    Utworzone przez jezo866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-12-2010, 18:39
  5. [155] Problem z odpalaniem
    Utworzone przez wipi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2009, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory