Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Crosswagon - wał i inne

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie Crosswagon - wał i inne

    Witam!

    Moja pierwsza czteronapedowka wiec nie wiem co i jak z wałem.

    Sprawa wyglada tak:
    https://youtu.be/dTUzQMLr1aA

    Pytania:
    1. Czy ten wał jest oryginał czy jest juz przerobiony?
    2. Lata za bardzo czy w normie?
    3. Środkowa podpórkę nareperowalem juz klejem do szyb wiec powinno byc ok, ale co z reszta luzow jeśli sa za duże?
    4. Miska olejowa jest identyko jak w innych 1,9 150km?
    5. Przeguby wewnętrzne przednie tylko do Crossa czy występują także w innych?

    Z gory dzięki!


  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    tsparrow pisz do niego, ma doświadczenie o CW
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    tak po krótce to czego jestem pewny:
    1. Wał masz oryginał
    2. Wzdłużnie jest ok. to jest luz poprzeczny przegubów który być musi. Natomiast jesli chodzi o luz obrotowy to nie jestem pewien ale chyba tragedi nie ma. U mnie jest trochę mniejszy.
    3. Reszta luzów to wielokliny (tak z tyłu jak i z przody.. czasami lubią się wyrobić) no i luzy w mostach, głównie na przekładniach kątowych (również tak samo z przodu jak i z tyłu). Ale tu najlepiej jest zdiagnozować już na samym wałku atakującym.
    4. Miska olejowa jest całkiem inna ze względu na wyprofilowanie jej, żeby zmieścił się przedni dyfer.
    5. Tu niewiele pomogę. Na pewno inne są półosie, a eper nie uwzględnia oddzielnie przegubów wewnętrznych.


  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Dzięki za rzeczowa odpowiedz !

    Duzo juz mi rozjasniles a jak byś mógł to jeszcze rozwiń punkt nr 3. Gdzie szukać tego, jak sprawdzać itd. Ogolnie jak ten luz zmniejszyć zaczynając od najmniejszych kosztów. Tak przy okazji, tam jakiś olej tez w mostach moze by sprawdzić/wymienić bo tył jest lekko mokry.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Jak wrócę do domu to porobię fotki i opiszę w mniej więcej co i jak.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka


  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Środkowa podpórkę nareperowalem juz klejem do szyb wiec powinno byc ok
    Czytam i nie wierzę Trzeba było jeszcze papieru napchać żeby mniej kleju zużyć. Masz podporę wału do wymiany. I reszta luzów też jest za duża.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziubek99 Zobacz post
    Czytam i nie wierzę Trzeba było jeszcze papieru napchać żeby mniej kleju zużyć. Masz podporę wału do wymiany. I reszta luzów też jest za duża.
    Czytaj i uwierz, a potem zajrzyj do działu Zrób to sam i spójrz na poradnik z którego wlasnie skorzystałem.

    A No i dzięki za pomoc i sugestie co i gdzie dalej działać, nieoceniona pomoc!
    Ostatnio edytowane przez Qki ; 31-07-2017 o 09:21

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Daj linka bo takiego druciarstwa dawno nie widziałem. Są firmy co zajmują się regeneracją takich rzeczy skoro nie można ich kupić w sklepie.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Nie każdego stać na wymianę łożyska podporowego więc niektórzy robią tymczasowo w ten sposób. Jest to jakiś sposób na pozbycie się stuków tymczasowo.

    Wracając to tego o czym miałem pisać. Z przodu i z tyłu są są dostawki do mostów jak na zdjęciach:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20170731_161031.jpg
Wyświetleń:	53
Rozmiar:	84.8 KB
ID:	232531Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20170731_182035.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	97.9 KB
ID:	232532

    Z przodu krótszy schowany nad łapą, a z tyłu długa rura. Po odkręceniu ich pojawiają się wielokliny o których pisałem. Z tyłu wygląda to tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20170801_192427.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	82.3 KB
ID:	232533

    Z przodu praktycznie identycznie tylko krótszy wałek. U mnie jest niewielki luz od strony przegubu, ale od strony mostu jest ładnie i w miarę ciasno.

    Luz w tylnym moście jest jednak dużo mniejszy jak u Ciebie. Myślałem, że jest większy jednak. Pewnie przez ten wieloklin. Wygląda jak na filmie - pierwsze kilka stuków, to luz na wałku atakującym, a potem luz całego tylnego zespołu napędowego:




    Z przodu wygląda to tak. I podobnie - najpierw wałek atakujący a potem cały zespół napędowy. Warto zaznaczyć, że jest to luz przekładni kątowej, skrzyni biegów, torsena (tutaj akurat brak bo niedawno miałem rozebrane i sprawdzałem), przedniego mechanizmu różnicowego i aż do kół.

    Blokada tylko jednego video na post, więc musicie obejrzeć na youtubie
    link do filmiku
    Ostatnio edytowane przez Złoty ; 01-08-2017 o 19:42


  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Cytat Napisał Złoty Zobacz post
    Nie każdego stać na wymianę łożyska podporowego więc niektórzy robią tymczasowo w ten sposób. Jest to jakiś sposób na pozbycie się stuków tymczasowo.
    Skoro nie stać Cię na wymianę elementów eksploatacyjnych to sprzedaj auto albo kup przednio napędówkę. Nie róbmy sobie jaj. To nie kosztuje 2000 zł. Niedługo olej będziecie przepuszczać przez tetrę bo niektórych nie stać na wymianę.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


Podobne wątki

  1. Crosswagon lsd tył.
    Utworzone przez heliogabal w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-08-2015, 23:54
  2. Wahacze (i inne) crosswagon.
    Utworzone przez heliogabal w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-05-2015, 20:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory