W Giuliettach JTDM model 940 (1.6 i 2.0) zastosowano nowy sterownik silnika EDC17C69. Sterownik zawierający od około 1000 do około 1200 map podstawowych (np. ~60 map ciśnienia paliwa, ~50 map kąta wtrysku). Do jego odczytu i zapisu oprócz odpowiedniego interfejsu, konieczny jest też odpowiedni adapter i dość precyzyjne wpięcie się pod spód Tricora.
Oczywiście istnieją sterowniki, które są zdecydowanie trudniejsze do odczytu ale chodzi tutaj głównie o to, że do tego nie wystarczy już byle "chińczyk" jak w przypadku EDC16C39. Co więcej, to wraz ze sterownikiem EDC17C49 stosowanym w CF5+ został zastosowany monitoring momentu obrotowego, a w tym sterowniku zostało to utrzymane. Więc tuning oprócz modyfikacji odpowiednich map, wymaga od tunera wiedzy odnośnie możliwości jego modyfikacji. Wyłączenie EGR też nie jest już prostą sprawą do wykonania i musi być dobrze przemyślane i wykonane gdyż, pomijając już wyjątkowo dużą liczbę histerez, w tym sterowniku wpływa na pozostałe podzespoły.
Sterownik ten stosowany jest też w Giulii 2.2 MultiJet 16V ale ta jakoś jeszcze do mnie nie zawitała![]()