Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Problem z mocą ( Przyśpieszeniem) 2.4 10v JTD

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS SELESPEED
    Postów
    25

    Domyślnie Problem z mocą ( Przyśpieszeniem) 2.4 10v JTD

    Czołem koledzy. Mam pewien problem w moją drugą alfą, pewnego dnia po odpaleniu bella nie miała mocy , jechała jak zwykły diesel bez turbo. Po około 2 minutach wszystko wróciło do normy i nie było problemów. Aż w końcu po zgaszeniu i ponownym odpaleniu by wjechać w podwórko znów zaczeła pracować jak bez turbo. Pod komputerem wyskoczył błąd świec żarowych i przepływomierza ( odłączałem dla próby) . Wyczyściłem przepływkę , czujnik map sensor, Overboost, EGR, Itercooler i przewody , sprawdziłem podciśnienia i gruszkę turbiny Egr działa ,ale go zaślepiłem. NIC to nie dało. Po odłączeniu przepływki dymi ostro na czarno, po odłączeniu Map sensora wywala błąd ale trochę lepiej jechała , ale dalej bez doładowania takiego jakie było. Wymieniłem więc Map sensor i Przepływomierz - dalej nic. Ciśnienie w kolektorze jest o wiele mniejsze od oczekiwanego przy 3 tyś obrotów. Gruszka turbo po uruchomieniu silnika schodzi w dół i nie reaguje na przegazówkę. W załączniku Screen z MES z Ciśnienia w kolektorze przy 3tyś obrotów na postoju , oraz po zgaszeniu. O co kaman bo już głupieje?..
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu (21).jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	106.3 KB
ID:	233147   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu (22).jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	101.0 KB
ID:	233148  

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Cezy
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    166 2.4jtd 2001r
    Postów
    108

    Domyślnie

    Jedyne co mi tak na szybko przychodzi na myśl, to nieszczelność w dolocie. Zarówno przed turbo jak i za turbo. Warto sprawdzić. Szczególnie ta plastikowa rura filtr- turbo z odstojnikiem par oleju lubi się rozszczelnić na zgrzewie. Lewe powietrze fałszuje wynik przepływomierza. Nie słychać syczenia jakby się piach przesypywał podczas przyśpieszania? Jak słychać to gdzieś jest nieszczelność pomiędzy turbo-kolektor. I dziwne jest to, że podczas pracy ciśnienie w kolektorze jest mniejsze jak na postoju. Jakby klapa gasząca się przycięła. Tam jest taki siłownik pneumatyczny, co steruje taką przepustnicą. Warto by było rurę z kolektora zwalić i zobaczyć czy nie przyciął się na wpół zamkniętej pozycji.
    Ostatnio edytowane przez Cezy ; 13-08-2017 o 20:37

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    A czujnik doładowania w kolektorze jest czysty?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS SELESPEED
    Postów
    25

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cezy Zobacz post
    Jedyne co mi tak na szybko przychodzi na myśl, to nieszczelność w dolocie. Zarówno przed turbo jak i za turbo. Warto sprawdzić. Szczególnie ta plastikowa rura filtr- turbo z odstojnikiem par oleju lubi się rozszczelnić na zgrzewie. Lewe powietrze fałszuje wynik przepływomierza. Nie słychać syczenia jakby się piach przesypywał podczas przyśpieszania? Jak słychać to gdzieś jest nieszczelność pomiędzy turbo-kolektor. I dziwne jest to, że podczas pracy ciśnienie w kolektorze jest mniejsze jak na postoju. Jakby klapa gasząca się przycięła. Tam jest taki siłownik pneumatyczny, co steruje taką przepustnicą. Warto by było rurę z kolektora zwalić i zobaczyć czy nie przyciął się na wpół zamkniętej pozycji.
    Nieszczelnośći nie stwierdziłem, a miałem wszystkie rury wypięte, nic nie syczy. Co do klapy gaszącej działa poprawnie, również wyczyściłem.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    A czujnik doładowania w kolektorze jest czysty?
    Tak, wymieniony na nowy.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Tak się logów nie robi - na wykresie.
    Jeżeli wyskoczyła Ci przepływka to ja bym sprawdził logi masy powietrza, i ewnetualnie podmienił przpeływkę w celu diagnozy.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Może Ci w turbinie łopatki się zacierają ?Jak zdejmiesz guchę,to ramie łopatek chodzi swobodnie?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS SELESPEED
    Postów
    25

    Domyślnie

    Tak, nie zacina się itp.

    - - - Updated - - -

    Przepływka jest już druga zamontowana.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    A przewód grucha-zawór oki?Kiedyś miałem taki przypadek,że urwało wirnik w turbinie.A silnik normalnie wkręca się na obroty?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS SELESPEED
    Postów
    25

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    A przewód grucha-zawór oki?Kiedyś miałem taki przypadek,że urwało wirnik w turbinie.A silnik normalnie wkręca się na obroty?
    Przewód nowy jest, grucha niby działa, testowałem MES-em i działała góra -dół. Silnik wkręca się na obroty ale bardzo topornie. Z wydechu katalizator wyciełem już bo był lekko przypchany i myślałem że to to,ale nie..

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    A zdejmij przewód dolotowy do turbo i sprawdź,czy w ogóle się kręci wirnik.Zdarzały się przypadki zatarcia turba.

Podobne wątki

  1. 156 Problem z przyśpieszeniem, traci moc, wariator?
    Utworzone przez Shorty10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 20:01
  2. Problem z przyśpieszeniem/ brak mocy.
    Utworzone przez Shorty10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 19-04-2014, 15:33
  3. [159] problem z mocą
    Utworzone przez gaco2ouf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 15:06
  4. [159] Problem z mocą w 2.4
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 10:48
  5. problem z mocą 1.8
    Utworzone przez siwy156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 23:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory