Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [TS 8V] - olej przy dużym przebiegu

  1. #1
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie [TS 8V] - olej przy dużym przebiegu

    Witam,

    mam takie pytanie do właścicieli starych TS`ów. Napewno każdy ma już dość sporo przejechane (u mnie 234tys km), każdy TS troszke na 10tys km tego oleju wypije więc - pytanie z zakresu oleju.. lejecie już mineralke? Jeśli tak to jaką? Przymierzam się do wlania takiego oleju.

    Jak zachowa się wariator? Nie będzie mu przeszkadzać, że olej będzie gęstszy? Z tego co widze to producent chyba nie przewidywał, że kiedykolwiek będzie lany mineralny?

    Lepszy będzie 15W40 czy 15W50?

    z góry dzięki za odpowiedzi.
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    A dlaczego to chcesz na minerał przejść, chyba nie łudzisz się że mineralnego będzie mniej podpijał?? Jeśli tak jesteś w błędzie ... Zostań nadal na półsyntetyku.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    ja mam wlany mineralny 15W40 i nie zaobserwowałem żadnych negatywnych objawów a ja sam zrobiłem przebieg już 9ys tym samochodem ale jak GrzesiekK. również Ci radzę zostanie na półsyntetyku
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #4
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    A dlaczego to chcesz na minerał przejść, chyba nie łudzisz się że mineralnego będzie mniej podpijał?? Jeśli tak jesteś w błędzie ... Zostań nadal na półsyntetyku.
    Oczywiście, że będzie mniej popijał. Mało tego - prawdopodobnie zatrzyma się wzrost zużycia oleju a istnieje szansa, że nawet spadnie.

  5. #5
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    15w50 to nie koniecznie musi być minerał, ja mam takiego w moim i jest to połsyntetyk Motul 4100 power I to Ci polecam
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 04-07-2009 o 22:09 Powód: ortografia

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,421

    Domyślnie

    Ja mam w mojej 155 1.8 zalanego Mobila SuperS 10w40 i nie widzę różnicy w braniu oleju od daty zakupu. Na dzień dzisiejszy mam ponad 298 kkm, jak kupowałem miała 173 kkm.
    Do 220 kkm jeździła na Selenii 20K.
    Średnie zużycie to około 1l. na 3000km. Od zawsze.
    Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 04-07-2009 o 07:40 Powód: pomyłka po ciężkim dniu ;)
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #7
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał amigas Zobacz post
    15w50 to nei koniecznie musi byc mineral, ja mam takiego w moim i jest to polsyntetyk Motul 4100 power
    hm... to by było wyjście z sytuacji... gęsty jest jak go lejesz?

    ---------- Post dodany o godzinie 00:45 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:39 ----------

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    A dlaczego to chcesz na minerał przejść, chyba nie łudzisz się że mineralnego będzie mniej podpijał??
    ze względu na przebieg.. ale - dlatego zapytałem jak Wy śmigacie, bo może wcale nie ma potrzeby
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  8. #8
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Tutaj nie tylko chodzi o gęstość ale głównie o właściwości czyszczące oleju.

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Motul 15W50 półsyntetyk jest zalecany do silników mających tendencję do brania oleju , wystarczy przeczytać jego właściwości i przeznaczenie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,421

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Motul 15W50 półsyntetyk jest zalecany do silników mających tendencję do brania oleju , wystarczy przeczytać jego właściwości i przeznaczenie
    Doskonały olej.
    Tak się zastanawiam, czy na 300 kkm nie zmienić na niego.
    Do tej pory lałem Mobila, bo po prostu mam go dużo, a do jtd zalewam Valvoline ML i tam widzę poprawę w stosunku do wcześniejszego Mobila.
    Zobaczymy.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Padła turbina przy niecałym 40 tys km przebiegu/ co teraz?
    Utworzone przez ilm w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post / autor: 23-03-2021, 11:27
  2. [159] 1.9 JTDm - wymiany eksploatacyjne i profilaktyczne przy przebiegu 100 - 120 tys km
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 22:21
  3. Katalizator 156 1.9jtd po dużym przebiegu
    Utworzone przez xakner w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2012, 07:08
  4. [159] Czy w Q-Tronic'u z 2006 trzeba wymieniać filtr i olej? Przy jakim przebiegu?
    Utworzone przez warsztatpusz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 11:07
  5. [159] Gdzie można usunąć komunikat serwisowy dotyczący przeglądu przy przebiegu 60 tys. km?
    Utworzone przez pbull w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-10-2009, 14:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory