Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Falowanie obrotów 1.9 jtd

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    21

    Domyślnie Alfa 156 1.9 -> Nie odpala

    Po walkach z autem udało mi się go uruchomić.
    Wsadziłem używany regulator ciśnienia paliwa do tego nowe uszczelki.
    Problem w tym, ze auto faluje na obrotach.
    Czasem sie wyrównają ale po dodaniu gazu znow falują.

    Co może byc tego przyczyną? Auto jeździ mimo tego, ze obroty spadaj, rosna etc.
    Jakby regulator był felerny to chyba wcale by nie odpalił?
    Aktualnie brak możliwość podpięcia pod komputer.


    Tak to wygląda
    https://youtu.be/KC-sYWiOhg0

    Edit.
    Po odczepieniu kostki od czujnika ciśnienia na listwie auto nie faluje.
    Na chłopski rozum czujnik jest uszkodzony ale czy istnieje możliwość aby to potwierdzić?

    -Czujnik został podmieniony na sprawny, już działa.



    Zrobiłem autem 12km, wszystko było tak jak trzeba, gasiłem, odpalałem i tak kilka razy. Myślałem, ze to juz koniec problemów z Alfą.

    Zostawiłem auto na jakąś godzine.
    Przychodzę i zonk, alfa nie odpala.
    Nawet na plaka, łapie ale zaraz gaśnie.

    Świeci się marchewa.
    Co mogę jeszcze sprawdzić, przeczyszcić czy co kolwiek.
    Jestem w trakcie wyboru kabla aby móc podłączyć alfe pod komputer.
    Ten powinien działać
    https://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-...tyku-obd2.html

    Aleeee.
    Kts pokazał nazwe sterownika EDC15C 5.7
    Na liście obsługiwanych są EDC15 ale nie ma stricte z końcówką 5.7.
    Czy ma to jakieś znaczenie?

    Każda rada na wagę złota.
    Ostatnio edytowane przez Przemke ; 26-04-2018 o 10:32 Powód: (Alfa znów nie działa)

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    Tym kablem połączysz się bez problemu.
    Obsługa sterownika zależy od programu sprawdź sobie w necie co obsługuje MES ,ale zdziwiłbym się gdyby nie obsługiwał.

    Z rzeczy innych - w jakim stanie EGR? Zablokowany w pozycji otwartej będzie powodował objaw taki jak opisałeś.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    21

    Domyślnie

    Egr zaślepiony.
    Zrobiłem na tym ok 30tys i bez zająkniecia.
    Myślisz, ze przez to mogloby cos sie stac?


    Lub czy ew ten zaworek od podciśnień, który to steruje egr może byc przyczyna?
    Ostatnio edytowane przez Przemke ; 27-04-2018 o 11:51

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AdamKarlino
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Karlino
    Auto
    AR 156FL 1,9 jtd 16v 140KM
    Postów
    344

    Domyślnie

    EGR jest sterowany elektromagnesem, a nie podciśnieniami
    Podciśnieniami to jest gruszka turbosprężarki uruchamiana.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomano
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    LLE
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD AR 159 1,9 jtd
    Postów
    403

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdamKarlino Zobacz post
    EGR jest sterowany elektromagnesem, a nie podciśnieniami
    Podciśnieniami to jest gruszka turbosprężarki uruchamiana.
    Nie koniecznie nigdzie nie pisze czy to jest 105km czy 115 czy jeszcze inny.Zacznij kolego od diagnostyki komputerowej

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    21

    Domyślnie

    Alfa 1.9 105km.
    Jak dla mnie sterowany podciśnieniem

    Na dniach zakupie kabel i postaram się ją zdiagnozować.

    Na razie bez kabla postaram sie zajrzeć do EGR

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomano
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    LLE
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD AR 159 1,9 jtd
    Postów
    403

    Domyślnie

    Tak sterowany podcisnieniem

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    21

    Domyślnie

    Pytanie. Czy zawór podciśnienia może ulec uszkodzeniu w jakiś sposób?
    W grupie VAG zaworek n75 wystarczy zazwyczaj wyczyścić i śmiga dalej.
    Możliwe, że w tym przypadku coś pomoże?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomano
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    LLE
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD AR 159 1,9 jtd
    Postów
    403

    Domyślnie

    Jezeli zaslepiles egr ten zaworek nie ma wplywu

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    21

    Domyślnie

    Popatrzyłem jak ten egr dokładnie wygląda i wydaje mi sie, ze chyba ma wplyw owy zaworek.

    Egr zaslepilem w miejscu wyjscia spalin z egr'u nie na wejsciu.
    Dzisiaj rozbiore i zobaczymy czy coś pomoze.

Podobne wątki

  1. [159] Falowanie obrotów
    Utworzone przez wojtus75_1995 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-01-2018, 20:48
  2. Falowanie obrotów 2.4 JTD
    Utworzone przez aj1990 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 14:51
  3. Falowanie obrotów
    Utworzone przez xXSoPeLXx w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 11:18
  4. [146] falowanie obrotów
    Utworzone przez mmpolska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 18:37
  5. falowanie obrotów w jtd....
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 20:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory