Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: problem

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    alfa romeo 159 1.9jtdm 16v 150bhp
    Postów
    1

    Domyślnie problem

    witam wszystkich mam problem ze swoja alfa 159 1.9jtdm 16v. Urwaly mi sie dwie klapki wirowe i wpadly do silnika. Po zdjeciu glowicy oddalem ja do regeneracji klapki lezaly sobie na tlokach ale uszkodzily zawory. Glowica zostala zregenerowana pozostale klapy usuniete kolektor wyczyszczony. Po zlozeniu wszystkiego silnik odpalil pracuje ladnie cicho wygladalo na to ze sprawa zalatwiona i moge ruszac w droge. Wzielem autko na jazde probna i pojawil sie problem. Auto kompletnie nie ma mocy tak wiec nie da sie nim jezdzic. Tak jakby turbo bylo odlaczone. wskazowka turba sie podnosi ale jakby wolniej przyspiesza dopiero przy okolo 2500-3000 obrotow. mechanik rozlozyl rece i ja tez nie bardzo mam pojecie w czym problem. czy ktos moze mi podpowiedziec gdzie wogole szukac przyczyny i jak problem rozwiazac?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar MikeDraven
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Bogatynia
    Auto
    brak
    Postów
    793

    Domyślnie

    Rozlozyl ręce bo ciezko mu sie przyznac do błędu. Widać przy montażu głowicy odpial jakiś wężyk ciśnieniowy od turbo i zapomnial podpiąć spowrotem stąd brak mocy, a tak na przyszłość pisz w temacie w czym jest problem bo to dział techniczny każdy opisuje jakiś problem a sygnalizowanoe o co konkretnie chodzi w temacie znacznie ulatwia sprawę
    Ostatnio edytowane przez MikeDraven ; 06-06-2018 o 20:54

  3. #3
    WinnieThePooh
    Gość

    Domyślnie

    może być tak jak Mike pisze, ale jakby rurki były zapięte, to sprawdź kompresję na cylindrach.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    187

    Domyślnie

    Niech jeszcze popatrzy na turbo. Resztki mogły uszkodzić wirnik.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Gzibo
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 16V 2007r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    A błędu przy tym nie wywala?
    Oczywiście, że turbo też powinno zostać sprawdzone. Mało prawdopodobne, żeby klapki (i to dwie - wątpię, żeby obie w tym samym czasie odpadły) odłamały się bez okruchów i nie przeleciało coś przez wirnik turbiny. I przede wszystkim to powinien zrobić mechanik, który robił głowice.
    We własnym zakresie możesz poszukać, czy przewody podciśnieniowe są całe i szczelne. No i sprawdzić "palcem" czy pompa vacu w ogóle daje podciśnienie.

    Jeśli wszystko z podciśnieniami będzie ok a masz możliwość, to spróbuj na próbę zaślepić EGR. Całkowicie. Jeśli auto długo stało z rozłożonymi bebechami EGR nie był czyszczony to sadze mogły wpaść pod zaworek i po uruchomieniu potem go rozszczelnić. Pod komputerem powinno to wyjść (masa powietrza, bo procentowe otwarcie będzie pewnie ok.) ale niekoniecznie każdy jest w stanie to wyłapać, a jak zaślepisz to masz 0-1. Albo pomoże i auto odzyska moc albo nie i problem leży gdzie indziej.
    Jak masz trochę zdolności to zaślepkę w pół godziny dorobisz choćby ze starej pacy tynkarskiej i temat załatwiasz w jeden dzień, bez czekania na przesyłki z alleg...

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Problem z silnikiem, Giulietta 2.0 JTDM/170 KM, problem z start/stop???
    Utworzone przez kandy82 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-05-2016, 19:27
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory