Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Brak mocy, panowie pomocy!

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar DaniioDTB
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    WZY
    Auto
    33 boxer dell'orto carbs
    Postów
    262

    Domyślnie Brak mocy, panowie pomocy!

    Witam ,
    Niestety ostatnio naszą belle dręczy pewien problem: silnik nie ma mocy, przegrzewa się, odma paruje no i oczywiście cyka.
    Cały problem zlokalizowany jest po jednej ze stron. Więc przeprowadziliśmy remont po prawej stronie, gdzie kompresji nie było -szczególnie na pierwszym tłoku, gdzie wynosiła ok. 4 bary.
    Wymieniliśmy głowice z wałkiem na zdecydowanie lepsze, gdyż poprzedni wałek był już wytarty, popychacze, uszczelniacze, zawory dobrze dolegają do gniazd ok 3mm.
    Z ciekawostek zaobserwowaliśmy luz na jednym z tłoków(denko tłoka poruszało się w lewo w prawo w górnym położenia tłoka). Jeśli chodzi o drugi tłok to nic się nie ruszało.
    Podejrzenie pada na zapieczenie się pierścieni uszczelniających bądź też uszkodzenie sworznia tłokowego. Macie może jakieś rady będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 15-07-2009 o 09:50

  2. #2
    miras
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzaliscie jaką uszczelke pod głowice wam sprzedali?
    W mojej 16v brakowało dwóch otworów. To byłby powód przegrzewania się.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 15-07-2009 o 09:50

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar DaniioDTB
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    WZY
    Auto
    33 boxer dell'orto carbs
    Postów
    262

    Domyślnie

    Uszczelka jest firmy GLASER i wygląda na dobrej jakości produkt, także to chyba nie to. Modelowo też się zgadza bo do 8v 1712.
    Pracę silnika dokładnie można określić tak http://www.youtube.com/watch?v=_FLTKvVlRyk.
    Poprzedni wałek był wytarty, ale teraz jest o wiele lepszy. Jedynie co jeszcze by sie przydało wymienić to olej półsyntetyczny Valvoline VR1 który mimo że wlany jakieś 4 tysiące temu już jest czarny przez te zawirowania z głowicą.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 15-07-2009 o 18:56

  4. #4
    schab
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał DaniioDTB
    po prawej stronie, gdzie kompresji nie było -szczególnie na pierwszym tłoku, gdzie wynosiła ok. 4 bary. Z ciekawostek zaobserwowaliśmy luz na jednym z tłoków(denko tłoka poruszało się w lewo w prawo w górnym położenia tłoka). Jeśli chodzi o drugi tłok to nic się nie ruszało.
    Podejrzenie pada na zapieczenie się pierścieni uszczelniających bądź też uszkodzenie sworznia tłokowego.
    Gdyby nawet coś się działo ze sworzniami to w żaden sposób nie przekłada się to na stan kompresji !
    Mnie ze względu na zbieżność faktów ( kompresja ). Wygląda to na problem związany z pierścieniami . Natomiast niepokoić musi sam fakt , że tłok daje się poruszać . Przecież są one pasowane w zależności od średnicy cylindra z dokładnością 0,1 mm ( I - II - III szlif ), a pierścienie - jak nazwa wskazuje - są tylko uszczelniające .
    Czy przy okazji problemów z silnikiem nie ubywało Ci płynu chłodzącego ? Bo nie każdy wie , że spalający się w silniku glikol , który jest składnikiem płynów chłodzących, powoduje głęboką erozję materiału .
    Tłok potraktowany przez dłuższy czas spalającym się glikolem wygląda jakby ktoś go pociął palnikiem acetylenowym ! Zainteresowanym mogę przesłać zdjęcia - ku przestrodze ...
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 16-07-2009 o 22:58

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar DaniioDTB
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    WZY
    Auto
    33 boxer dell'orto carbs
    Postów
    262

    Domyślnie

    Pierścionki wymienione i jak się okazało były popękane:/ Olej czarny od spalin więc też został wymieniony. Jedyny problem teraz to pojawia się jak silnik się rozgrzeje: zaczyna strzelać w tłumik, mułowacieje i grzeje się. Wydaje mi się że może to być za późny zapłon dlatego dziś postaramy się to poprawić. Bo jak jest zimny to pracuje cichutko co jest zauważalne nawet przez osoby nie znające się za bardzo na motoryzacji od strony technicznej.
    Ostatnio edytowane przez DaniioDTB ; 30-07-2009 o 18:47

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar DaniioDTB
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    WZY
    Auto
    33 boxer dell'orto carbs
    Postów
    262

    Domyślnie

    Witam ciąg dalszy problemów:
    silnik spada z obrotów gdy się zatrzymuje, szybko się grzeje i przerywa podczas przyspieszania.
    Wydaje mi się, że to może być wina wałka po drugiej stronie.
    Niedawno wymieniliśmy stary już wytarty wałek po prawej stronie i głowice, a na lewej stronie została stara głowica i stary wałek. Wydaje nam się, że to to może być przyczyną wyżej wymienionych problemów.

    Po ostatnim złożeniu silnika wszystko było dobrze do momentu aż się nie rozgrzał.
    Później zaczeły się problemy z przegrzewaniem, a teraz z nierównym przyśpieszaniem jak by coś go dławiło
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 30-07-2009 o 20:53

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cin123
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    ok. Św. Katarzyny i ok. Henrykowa
    Auto
    33 1.4iel 1992r
    Postów
    88

    Domyślnie

    mam ten sam problem z dławieniem po remoncie i mechanicy wzruszają ramionami. wymieniam tylko czujniki i nic. ale po resecie kompa przez 2-3 dni jest oki a potem znów to samo.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    kable WN dobrze pozakładaliście?? ja bym stawiam na początku na coś z zapłonem (kable, świece, palec, kopułka)
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cin123
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    ok. Św. Katarzyny i ok. Henrykowa
    Auto
    33 1.4iel 1992r
    Postów
    88

    Domyślnie

    Co powiecie na regulator ciśnienia??? Oddałem mruśkę do jakiegoś magika i stwierdził, że to coś takiego ale była to rozmowa przez telefon. Jutro do niego pojadę i będę wiedział wszystko dokładniej, więc jak coś to jutro napisze co i jak.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 06-08-2009 o 21:36

Podobne wątki

  1. [145] POMOCY Brak mocy 1.9 JTD 105KM
    Utworzone przez spin111 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 09:04
  2. Brak mocy 2.4 jtd pomocy !
    Utworzone przez jojosx1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 14:25
  3. nagły brak mocy.. 1.9 jtd 16v ! pomocy:(
    Utworzone przez drq777 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-09-2012, 16:44
  4. Pomocy!! Brak mocy!!
    Utworzone przez thomson w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-09-2011, 19:57
  5. Pomocy. Brak mocy i dym z pod maski
    Utworzone przez navarat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2007, 09:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory