Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: Dziurawy tłumik, wysokie spalanie, błąd sond lambda

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 159 SEDAN 1.9 JTS 160KM 118KW, 2006 r.
    Postów
    6

    Domyślnie Dziurawy tłumik, wysokie spalanie, błąd sond lambda

    Witam serdecznie,

    Jako świeżo upieczony posiadacz Alfy 159 chciałbym zasięgnąć porady tutaj zanim wybiorę się do mechanika (nie znam jeszcze sensownego specjalisty od Alf w Krakowie i okolicach).

    Problem: Po kupnie auta zrobiłem mniej więcej 200 km i wyrzuciło błąd sondy lambda. Zrobiłem trasę 400 km miasto - autostrada - wioski (spalanie 10,9 litra) i zaczął lekko "pierdzieć" wydech z prawej strony w okolicy tylnego koła. Podjechałem do znajomego mechanika i powiedział, że wyrzuca błąd sond przed i za katalizatorem i może to być związane z nieszczelnym wydechem. Zrobiłem kolejne 500 km (spalanie 9,9 litra), dźwięk wydechu bez zmian.

    Dziś odpaliłem auto i zaobserwowałem lekki brak mocy, szarpanie na niskich biegach i wysokie spalanie nawet przy łagodnym ruszaniu (chwilowe 25 - 40 litrów).

    Chciałbym więc zapytać, czy objawy te spowodowane są właśnie ucieczką spalin przez nieszczelny wydech? W pierwszej kolejności chciałbym go naprawić (później obserwować sondy) i tu pytanie czy warto przy małej dziurze podjąć się próby spawania czy inwestować w nowy wydech? Podczas kupna znajomy mechanik oglądał auto od spodu i stwierdził, że stan wydechu był dobry.

    Autko będzie do momentu naprawy stało, nie chcę męczyć silnika i tracić litrów paliwa.

    Krótkie pytanie ekstra

    Czasem zdarzy się, że z lekkim trudem wchodzą biegi 1,2,3, czasem 4. Na postoju skrzynia pracuje sztywno, biegi wchodzą bez problemu. Czy mam się czym martwić czy jest to przypadłość tych modeli?

    Dziękuję serdecznie za pomoc i pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Serafiel
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Andrychów
    Auto
    159 1,9 JTDM 16v 2007r. przedlift
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cześć!

    Na pewno zacznij od naprawy tłumika, bo sondy mogą (ale nie muszą) przez tę dziurę świrować.
    Jak się da pospawać, to można odwalić takie druciarstwo, na chwilę pomoże, a jak nie, to wymiana tłumika. Zależy gdzie jest dziura. Ja do nowo nabytej raczej bym zainwestował w nowy tłumik - będzie na długo.
    Podczas oględzin mogło jej jeszcze nie być, a przepalonego miejsca mogło nie być widać, więc tu nie ma co się przejmować - trzeba naprawić, zdarza się.

Podobne wątki

  1. 156 2.0 jts - identyfikacja sond lambda
    Utworzone przez actron w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-07-2014, 14:59
  2. Po wymianie sondy lambda wysokie spalanie
    Utworzone przez Joeann w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-04-2013, 09:19
  3. [155] Wydech - brzęczy na wysokości kierowcy, dziurawy tłumik końcowy
    Utworzone przez Dawid_S w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 22:39
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 15:16
  5. Sond Lambda - bledy
    Utworzone przez m0rf w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 13:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory