Poważnie, oto cytat z giuliaowners, temat jest na pierwszej stronie, łatwo znaleźć:
"I looked at the service schedule and you need spark plugs every 30k miles (looks like $1500)
$250 oil changes every 10k
Change brake fluid every 2 years (not sure how much, few hundred?)
replace drive/accessory belt, every 36k miles or 4 years, this sounds like a huge $$ bill
replace air cleaner cartridge every 30k (is this a cabin air filter)?"
Nawet się pomyliłem, rozrząd nie co 60, a co 36 tysiecy mil

To są serwisy do 2.0, nie do Q. W dalszej części tematu okazało się, że zestaw cewek wyniósł około 100 dolarów, ale serwis policzył kolejne kilkaset dolarów za wymianę, wyszło chyba 400-500 dolarów za wymianę cewek.
Tak, jak wspomniałem, wymiana filtra Multiair wymaga wyjęcia głowicy ...
Z tego i innych względów jednak skłaniał bym się ku wymianie oleju po 1-3k km i potem co 10-15k maks. W niezależnym serwisie taka zabawa to 200-250 złotych, moim zdaniem warto.
Mnie to specjalnie nie przeraża, cewki i olej zrobię sobie sam, ale pasek co 50 tysięcy kilometrów to trochę słabo

Dobrze, że robię 10 tysięcy kilometrów rocznie.
Odnośnie wymian silnik, nawet były gdzieś dwa przypadki na forum, ponadto dostałem informację od dealera z Warszawy, że "zdarzały się pojedyncze przypadki".