Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Przepływka, lambda, czy czujnik spalania stukowego... co padło?

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie Przepływka, lambda, czy czujnik spalania stukowego... co padło?

    Problem dotyczy mojej 3.0 z LPG. Auto muliło, miało niską Vmax przy jeździe benzyna->gaz. Postanowiłem więc trochę pojeździć tylko na benzynie, żeby wykluczyć problemy gazowe.
    Przyjąłem taką strategię, że codziennie wieczorem sprawdzałem błedy, zapisywałem i kasowałem. Od momentu kiedy jeżdżę tylko na benzynie Alficzka naprawdę ładnie mruczy i generalnie nie ma problemów - czasem rano pojawia się przez pierwsze 50-100m szarpanie przy pierwszym odpaleniu i ruszaniu...ale...
    Ale mimo to powracają cały czas trzy błędy:

    P0139
    Failed Component Code: Lambda Sensor Bank 1 Slow Response (Post Cat)
    Fault Symptom: Below Minimum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
    Fault Test State: Test not complete for this Error.
    Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
    Event Count: 40 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 2760 rpm
    Environmental Condition Two: Standardised Load: 13,5 %
    Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 80,86 °C
    Environmental Condition Four: Air Temp: 17 °C
    Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 5,06 °
    Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13,75 volts

    P0325
    Failed Component Code: Knock control #1
    Fault Symptom: Below Minimum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test not complete for this Error.
    Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
    Event Count: 40 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 4680 rpm
    Environmental Condition Two: Standardised Load: 79,5 %
    Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 81,69 °C
    Environmental Condition Four: Air Temp: 12 °C
    Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 80,6 °
    Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13,47 volts


    P0221
    Failed Component Code: Accelerator potentiometer exceeding mechanical stop
    Fault Symptom: Above Maximum Limit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 40 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 4600 rpm
    Environmental Condition Two: Standardised Load: 80,25 %
    Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 81,69 °C
    Environmental Condition Four: Air Temp: 12,33 °C
    Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 80,6 °
    Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13,47 volts


    221 to Pikuś, ale martwią mnie dwa pozostałem, szczególnie 325.
    Przepływka jest nowa, ale wiadomo, jak to z przepływką bywa...
    Co (które parametry) powinienem pomierzyć Alfadiagiem (dynamicznie), żeby ostatecznie znaleźć przyczynę problemów?
    Będę wdzięczny za sugestie!
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    325 - Czujnik spalania stukowego.
    221 - Potencjometr pedału gazu.
    139 - Sonda...
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    P0139 post cat, za katalizatorem, masz taka sonde ?

    - mnie też martwi ten błąd: P0325.
    - szkoda że ECU nie podaje advance angle , kat wyprzedzenia zapłonu.
    - ECU reguluje kąt wyprzedzanenia zapłonu do granicy spalania stukowego, gdzie jest ta granica to mu podaje czujnik ( czujniki ) spalania stukowego.
    - jak ECU przekroczy tę granice o 5 stopni , to wie że coś nie tak z czujnikiem.
    - i powinien sobie to zapamiętać ale nie, on bedzie za każdym razem stosował tę samą strategię, czyli skończy się to awarią silnika.
    - znany mi jest przypadek ignorowania tego błędu w modelu 156 TS 1.8, a wiadomo ze to wysoko obrotowa maszyna, tak jak i twoja i efektem tego była naprawa silnika za 3.000 zł.
    - nie ma co patrzeć na inne blędy, należy usunąć (naprawić ) ten problem.
    - podczas testu czujników można młotkiem gumowym uderzać w korpus silnika, chyba pomiedzy 2,3 cylindrem , tam jest czujnik spalania stukowego i zobaczyć czy program rejestruje te zdarzenia, bez uruchamiania silnika.
    - w M1.5.5 nie ma takiej mozliwosci aby przetestować czujnik spalania stukowego, szkoda.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-08-2009 o 15:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Czyli odpalam sobie w Alfadiagu test czujnika spalania stukowego i bez odpalania walę młotkiem w korpus silnika i patrzę na wykresik?
    Niezły test!
    Jeżeli jest reakcja to szukamy dalej, jak nie ma, to czujnik?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. Czujnik spalania stukowego 2.0v6 tb
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 08:43
  2. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez loren w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2010, 10:08
  3. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez krzysiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 15:11
  4. [156] czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2008, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory