Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: zerwany pasek, rozrząd, zawory...

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Unhappy zerwany pasek, rozrząd, zawory...

    Witam, opowiem pokolei:
    Zerwało mi zęby na pasku rozrządu w miejscu zębatki wału korbowego tak, że sie ślizgał krecąc rozrusznikiem a wałki rozrzadu staly w miejscu (znamy to). Mysląc, że rzecz sie stała praktycznie na wolnyach obrotach, na jedynce, podjeżdzając pod próg zwalniający, miałem nadzieje, że nic sie z zaworami nie podziało, upewnił mnie mechanik (heniek), gdy już miałem zdjetą pokrywe, ustawiając wszystkie tłoki na równi i kręcąc kluczem obydwoma wałkami rozrządu - zawory klikały ładnie, nic sie nie blokowało, sprężyny które troche widać też się ładnie zachowywały. Całość dopiełnił fakt, że w pozycji w jakiej zastałem wałki po zdjęciu pokrywy, żaden zawór nie był nawet do połowy otwarty (tam sie nic nie ruszyło od zerwania pasku). Ucieszony skompletowałem rozrząd, wariator, uszczelniacze, pompe wody, pasek klinowy, no wsyzstko w standardowej wymianie rozrzadu, oczywiście miałem tez blokady.
    Gdy miałem zdjęte oba wałki, powyciagałem tez wszystkie 'szklanki', tam też bylo wszystko ok. Troche mi zajęło poskładanie wsyzstkiego, Rozrząd byl na 100% dobrze ustawiony, po przekręceniu wału 2 razy w prawo, 1 tłok był w GMP , napinacz wskazywał kropke a blokady pasowały na swoje miejsca, zalałem świerzym olejem, i odpalam... za pierwszym razem, silnik chodzi co ciekawe równo TYLKO że, słychac wyraźne stukanie z okolicy zaworów, strasznie głośno, popychacze też dawały o sobie znać, cały samochod wpadał w ogromne wibracje od silnika ktory sie niemiłosiernie trząsł a wydech pyrkotał jak traktor, coś jakby nie palił na wszystkie gary.
    Pomyślałem, że jak nie przejade sie to nie będe wiedział co jest. Auto nie miało w ogóle mocy, ledwo co jechało, gdy przycisnełem mocniej gaz, ewidentnie sie dławił, zalewało chyba świece bo strzelało z wydechu a silnik mimo wszystko chodzi równo.

    To by było tyle, teraz moje pytanie, czy to napewno oznacza pogiete zawory, zdejmowanie glowicy? Czy auto przypadkiem w ogóle by nie odpalilo? Czy może jest szansa, że to jednak coś nie tak z rozrządem? ( jak mowiłem wcześniej, jestem pewien, że jest ustawiony dobrze). Proszę o Wasze opinie bo nie wiem w która strone iść. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez qbiczysko ; 30-08-2009 o 14:34

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    TAk, masz pogięte zawory

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Heh dzięki za szybką odpowiedź... Znajdę gdzieś po polsku instrukcję serwisową, tą w której jest jak rozebrać silnik? Jaki jest rozmiar tego wielkiego torxa, który trzyma głowice? I czy w ogóle da się wyciągnąć głowice bez wyciągania całego silnika?
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 30-08-2009 o 21:09

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    To nie torx tylko RIBE (taka kanciata odmiana torxa) szczerze, nie pamiętam jaki ma rozmiar biorę na ślepo z kompletu . Instrukcji po polsku chyba nie ma, a angielskiej poszukaj TU

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek_czer Zobacz post
    To nie torx tylko RIBE (taka kanciata odmiana torxa) szczerze, nie pamiętam jaki ma rozmiar biorę na ślepo z kompletu . Instrukcji po polsku chyba nie ma, a angielskiej poszukaj TU
    Ok, zadowole sie angielską, jakbyś mógł jutro sprawdzić jaki to rozmiar, żebym mógł kupić w sklepie to byłbym wdzięczny, dostane w ogóle taką 'rybe' w popularnych sklepach?

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Skoro auto odpala i nawet pracuje to ilość pogiętych zaworów nie jest duża ( jeden może dwa ).
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 31-08-2009 o 15:22

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Dzięki za pocieszenie andrew Rozebrałem juz wszystko, jestem gotów do wyciagania głowicy tylko mi brak tego klucza RIBE, można użyć podobnego rozmiaru torxa?

    Zdradzi mi ktoś jaki jest rozmiar ribe od głowicy? to dosyć pilne.
    Ostatnio edytowane przez qbiczysko ; 31-08-2009 o 22:37

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    Ja do odkręcania i przykręcania głowicy w moim 1.6 TS używałem torx-a a nie jakiegoś tam ......
    Kupiłem nasadke o rozmiarze TX60 dało sie nią wszystko zrobic.

    Pozniej wstawie zdjęcie tej nasadki bo to moze jest ten "RIBE" a ja nawet o tym nie wiem

    Pozdro

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Slades Trudno mi uwierzyć w to, że torxem 60 odkręciłeś głowica - pożyczyłem taki sam i jak sie zaparłem to przeskoczył o 1 ząbek a śruba ani rusz, jest zdecydowanie za mały.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    Przesyłam zdjęcia.
    I naprawde taką nasadką odkręciłem i dokręciłem głowice

Podobne wątki

  1. 1,9 JTD 16V 140KM zerwany pasek..
    Utworzone przez grzesiekwisnia w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-09-2019, 18:36
  2. Zerwany pasek 3.0 v6
    Utworzone przez hubizx w dziale 166
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-09-2015, 11:44
  3. zerwany pasek
    Utworzone przez żółty87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 09-01-2013, 22:48
  4. [156] zerwany pasek rozrzadu
    Utworzone przez Klocek w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-05-2008, 10:39
  5. [164] Zerwany pasek rozrzadu
    Utworzone przez tytus_w w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-01-2008, 20:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory