Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Lekko muli i "pyka" z tłumika

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Unhappy Lekko muli i "pyka" z tłumika

    Witam!
    Dziś nabyłem Alfę 145 z 2000 roku, kupiona w polskim salonie, stan niemal idealny - poza wadą którą teraz opiszę. Kupiłem ją, mimo że przy odpaleniu w komisie odezwał się "wariat" (potem ucichł i już go raczej nie słyszałem). Jednak autko na niższych obrotach (do 3000) rwie, dławi się lekko i muli, przy jeździe ze stałą prędkością nieco szarpie (obroty falują). Po zalaniu świeżego paliwa problem prawie zniknął, a jednak gdy Alfa wystygła i znów do niej wsiadłem, było niemal to samo (nieco mniej nasilone). Przyspieszaniu towarzyszą "pyknięcia" z tłumika, lepiej sobie radzi z szybkim przyspieszaniem niż powolnym, czy w/w jazdą ze stała prędkością. Czy to "wariat"? A może wystarczy wlać STP do baku? Autko miało też bardzo dawno zmieniamy rozrząd, boję się, że coś przeskoczyło i któryś zawór mi pogięło. Wypluło trochę "czarnego" z rury, którego wcześniej na pewno tam nie było. Wkrótce stawiam ją do mechanika, ale chciałbym wiedzieć, czy nią tam pojechać, czy holować
    Pozdrawiam

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Poszukaj tematów o sondzie przepływomierzu i rozrządzie. Było już bardzo dużo o tym.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Możliwe że wariator - jak padnie to rozrząd jest ustawiony do pracy na wysokich obrotach - to by tłumaczyło dlaczego poniżej 3000 tak jest. Przy okazji rozrząd warto wymienić :-) Gdyby to była wina przepływomierza to chyba muliłoby w całym zakresie obrotów?

    http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=3422 - o wariatorze - objawy by się zgadzały, zresztą sam przerabiałem.
    Ostatnio edytowane przez Marek_M ; 09-09-2009 o 17:31

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Sprawdź świece i przewody WN , typowy objaw dla TS'a z dupniętymi świecami lub przewodami.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Byłem dziś w ASO, umówiłem się na diagnostykę komputerową, wymianę rozrządu i ewentualną naprawę wariatora zestawem (wiem, że ponoć słaba, ale wariat milknie po kilku chwilach, więc może coś da - a jak nie to będę jeździł aż padnie), wymianę filtrów, oleju (choć ponoć był świeży - ja tam kobietom nie wierzę ). Pewnie dojdzie mi jeszcze przepływka, skoro auto strzelało. Napiszę po naprawach co to było, dzięki za naprowadzenie mnie na właściwy trop.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek_czer Zobacz post
    Sprawdź świece i przewody WN , typowy objaw dla TS'a z dupniętymi świecami lub przewodami.
    Po pierwsze zastosuj się do rady Maćka.
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 10-09-2009 o 21:25
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    po pierwsze zastosuj się do rady macka.
    Tak zrobię - ale rozrząd mam do wymiany obligatoryjnej (może mieć ponad 60kkm!), diagno robię dla spokoju duszy, a wariat się odzywa. Nie ma to jak poprawiać niedbalstwo poprzednich właścicieli.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Byłem dziś w ASO, umówiłem się na diagnostykę komputerową, wymianę rozrządu i ewentualną naprawę wariatora zestawem (wiem, że ponoć słaba, ale wariat milknie po kilku chwilach, więc może coś da - a jak nie to będę jeździł aż padnie)
    Z tego co słyszałem to wariator padając może Ci zerwać pasek.
    Kwota którą będziesz musiał wyłożyć na remont "lekko" przewyższa to 350 PLN za wariata.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał sn00p Zobacz post
    Z tego co słyszałem to wariator padając może Ci zerwać pasek.
    Kwota którą będziesz musiał wyłożyć na remont "lekko" przewyższa to 350 PLN za wariata.
    Wariat u mnie prawdopodobnie przejdzie naprawę zestawem. Ktoś się orientuje, czy to w ogóle pomaga i na ile kkm wystarczy? Wariat odzywa się tylko po uruchomieniu (jak już pisałem), więc na razie żyję nadzieją, że zmiana podkładki, sprężynki i oleju na selenię lub inny dobry wyeliminuje problem.
    A co do kosztów - wiem, sałatka z zaworów boli Nie oszczędzam zbytnio na serwisie ale, z drugiej strony, nie ma sensu naprawa rzeczy działających.
    Na razie czekam na miejsce w serwisie, a samochód sobie stoi i dojrzewa
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #10
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Cytat Napisał sn00p Zobacz post
    Z tego co słyszałem to wariator padając może Ci zerwać pasek.
    Kwota którą będziesz musiał wyłożyć na remont "lekko" przewyższa to 350 PLN za wariata.
    Nie wierz w to, ja 2 razy wymieniłem wariator , i na tym ostatnim przejechałem 140000 i nie mam zamiaru go wymieniać, zastanawiam się czy go nie zablokować na stałe.

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Lekko skrzywiona Felga 17"
    Utworzone przez Andrzej_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 21:21
  4. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory