Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Problemy z nową Giulią

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie Problemy z nową Giulią

    Cześć wszystkim,

    Nabyłem dopiero co nową Giulię 2.0 GME (u polskiego dilera) i chyba niestety nie mogę powiedzieć, że jestem jej szczęśliwym posiadaczem.

    Tuż po odbiorze okazało się, że kierownica w samochodzie jest krzywa (tj. żeby jechał na wprost trzeba było lekko skręcić). EDIT: tutaj już wynalazłem po różnych forach, że to akurat nie jest samo w sobie nadzwyczajne.

    U dilera, u którego kupiłem samochód godzinę nad tym pracowali (podobno - bo czy coś robili to nie widziałem), twierdzili, że wszystko jest idealnie i się nie zmieniać, nadal krzywa kierownica.

    Wysłali mnie do innego dilera, tam na geometrii od razu wyszła odchyłka zbieżności na każdym kole po -0,15 stopnia (symetrycznie w jedną stronę - tak jakby wcześniej regulowano na krzywej kierownicy).

    To oczywiście wyregulowali, zbieżność jest już prawidłowa, jedzie prosto z kierownicą na wprost.

    Natomiast... Widzę na wydruku, że coś jest nie tak z kątem pochylenia koła, tj. lewe -0,30 (czyli jak rozumiem w normie), prawe -2,30. To tak chyba nie powinno być i różnica jest dużo za duża. Poziomica w garażu również zdaje się to potwierdzać (zakładając, że mam prosto podłogę).

    Zaczyna mnie to niepokoić - zwłaszcza kąt pochylenia kół. Czy to się tak zdarza, czy też ja mam wyjątkowego pecha, czy też może trafił mi się jakiś felerny egzemplarz (uszkodzony w transporcie itd.)? Jaka może być przyczyna?

    Z dziwnych rzeczy zauważyłem jeszcze, że maksymalne skręcenie kierownicy w lewo wymaga więcej siły niż prawo (sama końcówka obrotu) - ten typ tak ma, czy również to jakiś defekt?
    Ostatnio edytowane przez flyinghipo ; 05-07-2024 o 09:05

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    192

    Domyślnie

    Ja nic takiego nie zauważyłem u siebie, pomijając dość biedy promień skrętu (by design) jest prosto i równomiernie.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    421

    Domyślnie

    U tego dilera jak nie mieli czym zmierzyć geometrii to godzine chyba patrzyli w sufit

    Z tego co czytałem, to źle ustawiona zbieżność zdarzała się w nowych egzemplarzach i to nie, że jednej osobie, info z tego forum.
    Jeżeli kąt pochylenia jest poza zakresem to przeważnie też go można wyregulować.
    U siebie też mam wrażenie (na oko), że koło tylne lewe i prawe stoi inaczej, wolę nie sprawdzać jak jedzie ok Zresztą mam wspomnienia, że z tymi zbieżnościami zawsze coś nie tak, gdzie nie pojedziesz to inaczej, często źle a każdy ma i tak na to wywalone.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,453

    Domyślnie

    Tak lege artis to powinno się wszelkie kąty, wagi krzyżowe itp mierzyć z kierowcą w środku , ale to niuans przy aucie tej wagi i nie spowoduje 2 stopni różnicy pochylenia.
    Dla pewności możesz do jakiegoś niezależnego serwisu geometrii podjechać, na pewno nie powinno w żadnym aucie być 2 st różnicy pochylenia, a 2,5 st negatywu to ustawienie torowe prawie, nie drogowe.
    To że z fabryki źle ustawiane wychodzą to nie nowość tu na forum, dobrze że zauważyłeś, jeden Forumowicz ze swoją Q zauważył jak opony zjechane były po znikomym przebiegu. Od czegoś przegląd zerowy - przed wydaniem auta powinien być. No ale to ASO Alfa Romeo.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za pomocne odpowiedzi!

    Póki co jadę dzisiaj jeszcze raz do tego ASO, co ustawiali i mierzyli - żeby sprawdzili, czy faktycznie taka odchyłka istnieje - zwłaszcza że oni pełnej procedury pomiarowej ewidentnie nie zrobili (niektóre parametry wyszły tak absurdalne, że auto nie miałoby prawa dobrze jechać, o ile w ogóle mogłoby jechać). Możliwe że założyli na odwal tylko po to, żeby zbieżność wyprostować.

    Co do moich pomiarów poziomicą - zmierzyłem również podłogę w garażu - tam gdzie stał to jest krzywa i to w taką stronę że by się koło ujemnie układało, po przeparkowaniu auta to albo wychodzi prosto, albo w ogóle dodatnie, albo znowu ujemne. Krótko mówiąc metoda ta jest przy mojej infrastrukturze g. warta, przypadkowo pierwszy pomiar odpowiadał temu co jest na wydruku (z góry mówię, że mam świadomość, że ogólnie nie jest to metoda fachowa, ale laserowej maszynki w garażu nie mam ).

    Samochód generalnie jedzie prosto na prostej kierownicy, po jej puszczeniu utrzymuje tor jazdy (w każdym razie przy niższych prędkościach, na autostradę nie miałem czasu). W poprzednim samochodzie jak mi się zrobiła odchyłka o 1 stopień - od razu ciągnęło go na pobocze - stąd spodziewałbym się, że i w Alfie tak będzie (jeśli jestem w błędzie proszę o wybaczenie, miałem już różne przedziwne samochody, ale to pierwsza Alfa).
    Ostatnio edytowane przez flyinghipo ; 05-07-2024 o 12:50

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    344

    Domyślnie

    Też miałem przygody z niewłaściwie ustawioną geometrią w ASO, kiedyś w 159 (i zjadło mi opony) i teraz w Giulii: po regulacji w ASO, przy prędkościach autostradowych samochód był b. czuły na podmuchy wyprzedzanych TIRów.. Po drugiej próbie ustawienia w innym ASO problem znikł. Do ASO Alfa Romeo trzeba być niestety nieustępliwym i nieugiętym..

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,714

    Domyślnie

    Z nowym Mercedesem prosto od dealera kiedyś jeździłem trzy razy na geometrię zanim łajzy zrobiły jak trzeba.
    Tak więc Alfa wzorując się na markach tzw premium... ;⁠). Niestety.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Giulia
    Postów
    331

    Domyślnie

    Do ASO nie jedzie się robić geometrii.
    Z moich doświadczeń, to oni potrafią uszkodzić felgi ostrymi nakładkami i potem jest niepotrzebna dyskusja i problem.

    Geometrię to się sprawdza w niezależnym serwisie, który się w tym specjalizuje i ma dobry sprzęt, np. Hunter'a z silikonowymi nakładkami. To koszt raptem 200-300 zł. dla dwóch osi.
    Też miałem od początku przestawioną kierownicę do jazdy na wprost i chyba dopiero za 3 podejściem niezależny serwis ustawił jak trzeba.
    W tym roku znowu robiłem pełną geometrię przy okazji zmiany opon, to dopiero za 2 razem ustawili prawidłowo.
    Giulia Super 2.2 MultiJet

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2024
    Auto
    Giulia MY24, SAAB 9-3 Conv MY11
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cóż problem jest głębszy, coś jest spieprzone w zawieszeniu, kąta pochylenia nie się ustawić (zresztą producent chyba nie przewiduje), da się go jedynie troch poprawić, psuje się za to kąt wyprzedzenia sworznia. Serwis Alfy obok domu odsyła mnie tam gdzie kupiłem, bo "nie chcą żeby było na nich". Cóż, mieli rację znajomi, żeby kupić A4, Camry czy inny wynalazek dla ludu .

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,714

    Domyślnie

    Pecha można mieć wszędzie.
    Skoro mówisz że to nowy samochód, i odrazu zgłaszałeś kibel to miałbym nadzieję, że uznają to za wadę fabryczną i jakoś wezmą na siebie załatwienie sprawy.

Podobne wątki

  1. Różnice pomiędzy Giulią Ti a zwykłą wersją
    Utworzone przez Marcuss85 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 18-03-2025, 12:02
  2. Jazda testowa Giulią, Giulia 280 KM a Busso 3,2
    Utworzone przez alfist w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 20-02-2022, 18:19
  3. Giulią lub klasykiem do ślubu
    Utworzone przez SliwusBuu w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-05-2018, 07:57
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-03-2017, 11:15
  5. Prawdopodobny spot z Giulią Q we Wrocławiu - Niedziela
    Utworzone przez Bors w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-11-2016, 13:42

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory