Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: 2,2D w stelvio. Czy to dobry wybór?

  1. #1
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie 2,2D w stelvio. Czy to dobry wybór?

    Witam. Jak w temacie. Roczny przebieg ok 20 tys km. Czy ten silnik jest problematyczny? Jakie ma wady?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    550

    Domyślnie

    Nie użytkuje ale problem z uszczelką smoka, jak nie jest w porę zrobione to przycieraja się panewki. W miarę oszczędny, niska kultura pracy na zimnym. Rozwaz 2.0 280 z LPG i będziesz miał większą przyjemność z jazdy przy porównywalnych kosztach. W 2.0 główna bolączką to MA ale nie każdego dopada.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    A co się dzieje z tym MA? Jakie koszta jeśli dopadnie?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    96

    Domyślnie

    MA (multiair, uniair) to koszty w ASO 11k na fakturze, ale padające MA to też większa seria mitów niż faktów, komuś padło, innym padało i paść nie może

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Giulia
    Postów
    327

    Domyślnie

    Silnik 2.2 to konstrukcyjnie rozwinięcie dobrze znanego 2.0 (który z kolei wywodzi się z pancernego 1.9).
    2.2 ma te same słabe punkty co 2.0 czyli egr i uszczelka smoka oleju.
    Egr wyprogramujesz na zawsze za kilka stówek, uszczelkę smoka wymienisz co 5 lat, przy okazji wymiany oleju.
    Możesz wstawić uszczelkę metalową i mieć spokój na zawsze.
    Podsumowując: silnik bezproblemowy i tani w utrzymaniu, pod warunkiem dobrego traktowania (olej, filtry, paliwo, dodatki) - jak każdego diesla.

    W benzyniaku masz multiair, świece co 40 tys. tys., łańcuch rozrządu i znacznie wyższe spalanie (mniejszy zasięg).
    Za to na pewno wyższą kulturę pracy.
    Chociaż, obiektywnie, ten diesel też pracuje zupełnie przyzwoicie.
    Giulia Super 2.2 MultiJet

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    Uszczelka smoka 2.2 koledze zalatwila silnik po 5 latach i niecalych 120tys km, wiec raczej wczesniej bym tam zaglądal. Zaswiecenie sie kontrolki oleju pierwsze to juz moze byc silnik uszkodzony bo juz od dawna cisnienie bylo nizsze niz zdrowe dla silnika
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Dzięki Panowie.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar kml89
    Dołączył
    08 2024
    Mieszka w
    Poznań Zwiedzam
    Auto
    Giulia 200@294KM (2017) | Audi S3 (2022)
    Postów
    96

    Domyślnie

    problem uszczelki smoka jest znany w dieslach fiata/alfy od zawsze, osobiście jeszcze w bravo 2.0 multijet z nalotem 350k+ uświadczyłem komunikatów o niskim ciśnieniu przy okazji ekstremalnych mrozów, pacjent przeżył

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Giorgio
    Dołączył
    01 2018
    Auto
    Stelvio First Edition
    Postów
    394

    Domyślnie

    Ciekawa perspektywa..... duży diler Alfy i Fiata w Insbrucku (Austria, gdzie kupiłem Stelvio) juz od roku przy sprzedaży każdego auta diesla daje klientowi do podpisania deklaracje ze w przypadku możliwych przyszłych prawnych ograniczeń użytkowania diesli lub nawet braku paliwa na rynku, klient nie będzie mial roszczeń do dilera za sprzedaż "nieuzywalnego" auta.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2024
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Subaru OBK 3.6 MY12, Giulia 2.0T MY23
    Postów
    178

    Domyślnie

    Zbliżają się czasy czarnorynkowego diesla?

Podobne wątki

  1. czy to dobry wybór?
    Utworzone przez papcio18 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 19:07
  2. Rozrząd czy to dobry wybór?
    Utworzone przez jepes w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-10-2011, 09:42
  3. Dobry wybór ?
    Utworzone przez JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 20:31
  4. [145] 145 JTD czy to dobry wybór?
    Utworzone przez Pawelek913 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-08-2010, 18:07

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory