Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Stuki w tylnym zawieszeniu auto bez jakich kolwiek luzów....

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Angelo
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    spider 916 / Giulia Ti
    Postów
    36

    Domyślnie Stuki w tylnym zawieszeniu auto bez jakich kolwiek luzów....

    Witam wszystkich mam problem z zawieszeniem w mojej Giulii stuka prawy tylny zawias ....
    ale po kolei na starych oponach 225 40 19 objaw był taki sam jak teraz po zmianie na 255 35 19 ale ustępował po kilku kilometrach po zmianie opon mam te stuki na stałe. Auto ma przejechane 45 000 km i brak jest luzów w zawieszeniu.
    Może ktoś przerabiał ten temat...

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Giulia 200 my22
    Postów
    422

    Domyślnie

    Ja kiedyś przerabiałem w wielowachaczowym luzy w 159. No nie ma luzów i na stacji diagnostycznej i na podnośniku u mechanika. Po zdjęciu wahacza, który wyglądał podejrzanie, okazało się, że jednak ma luzy, wymiana pomogła.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,728

    Domyślnie

    Dokładnie tak jest, większości luzów niestety nie czuć na skręconym zawieszeniu.
    Jakby co mam namiar na warsztat w Warszawie który od kilkudziesięciu lat naprawia tylko i wyłącznie zawieszenia, od ręki podczas kilkugodzinnej wizyty.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,601

    Domyślnie

    Walczyłem, walczyłem, sprawdzałem Giulię na 2 różnych SKP i u mechanika i guzik znaleźli. Pozostało wymienić amortyzatory tył i jak ręką odjął. Auto miało 75tys km/6 lat, ale jeździ po dziurach i głównie miasto więc dostawało w kość. Amorki wychodziły dobrze na teście. Z resztą w Tonale nówka też miałem stuki z tyłu lewego od wyjechania za bramę salonu (amorki DSV), stuki tylko w ustawieniu Soft. sprawdziłem na SKP. Pojechałem na gwarancji, potwierdzili usterkę i posłuchali się mojej diagnozy - wymiana amorka i po stukach.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2021
    Mieszka w
    BB & WW
    Auto
    Giulia 2.2 q4
    Postów
    67

    Domyślnie

    +1 do wypowiedzi wyżej. Miałem tak samo, na teście moze nie jak nowe ale w granic norm. Wymieniłem po drodze stabilizator i mocowanie amora a to był po prostu amor. Na podnośniku nie do zauważenia tak samo jak i amor po wyjęciu z auta wyglądał ok. Giulia 130k km, ale amorki potrafią paść przy małych przedbiegach nawet

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,601

    Domyślnie

    Tak, dodam że amorki nie miały żadnych wycieków, a tylko mechanik powiedział że mają pierwszy może centymetr ruchu po zmianie kierunku przesuwu jakiś luźnawy/jakby bez tłumienia a dalej już jest - stąd może na SKP wychodziły ciągle całkiem dobrze. Moje doświadczają codziennie drogi brukowanej i nierównej i pod biurem w centrum miasta mam ze 300m takiej i też na dojeździe do domuz 50m a potem szuter. Do tego jazda tylko po mieście, więc ciągła praca zawiasu, dziury, koleiny, nierówności, przegiecia terenu - w sumie 6 lat i 70+tys km to pewnie jak przy autach jeżdżących na trasie odpowiednik 300tys km dla zawieszenia.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 05-11-2024 o 10:26
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 07105415
    Dołączył
    08 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia 2.0/200KM
    Postów
    250

    Domyślnie

    Potwierdzam również amory... Moj jeden zaczął stukać przy 100 000. Na teście oczywiście sprawny Wsadziłem KYB.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,728

    Domyślnie

    A z przodu po 25 tysiącach??? Zacząłem słyszeć jakieś stuki w prawym przodzie (sorry wiem, że topic jest o tylnym zawiasie no ale tak w kwestii stuków z amorków tylko) których mam wrażenie wcześniej nie słyszałem. Taki jakiś klekot jakby. Jeszcze nie na 100% ale wydaje mi się, że słyszę je tylko i wyłącznie przy jeździe powoli przy skręcaniu w lewo i np na kostce, na czymś nie równym. Na gładkim asfalcie nic, podczas szarpania kierą na postoju - też cisza.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,601

    Domyślnie

    a nie masz efektu wynikającego z ustawienia geometrii skrętu auta w tych autach na niepełne kąty Ackermana - teraz widocznego mega jak spadły temperatury? potestuj skręty w obie strony
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,728

    Domyślnie

    Też to podejrzewałem ale wtedy powinno być chyba też słyszalne na gładkich powierzchniach.
    Słyszę też po wyjeździe z ogrzewanego garażu więc chyba to nie temperatura.
    Potestuję. Dzięki.

Podobne wątki

  1. [159] Stuki w tylnym zawieszeniu...
    Utworzone przez pfemek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-08-2019, 12:40
  2. [Giulietta] Stuki w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez micek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2017, 16:42
  3. Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 13:44
  4. stuki w tylnym lewym zawieszeniu
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-04-2011, 16:59
  5. 145 1995r. Stuki w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez gregpil w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-04-2008, 00:23

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory