Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Twin spark głośna praca jak diesel i inne przypadłości

  1. #1
    Stelma
    Gość

    Domyślnie Twin spark głośna praca jak diesel i inne przypadłości

    witam wszystkich jestem szczęśliwym posiadaczem Alfa Romeo 145 1,6 16V TS i mam kilka pytań dotyczących tego cacka:
    1. najbardziej nurtujący - jestem świeżo po swapie silnika (kupiłem trupa i powoli remontuje) gdy odpalam na zimnym nie ma żadnych stuków , klekotania itp, lecz gdy złapie już trochę temperatury to dźwięk na wolnych obrotach przypomina diesla, zbiera się dobrze, w czym rzecz?
    2. mam też cuda wianki z obrotami silnika gdy dojeżdżam do np. świateł i wduszę sprzęgło obroty rosną do ok 2000 gdy auto się zatrzyma to spadają nieco powyżej 1000 czy to wina przepustnicy i silnika krokowego, czy konieczna jest adaptacja parametrów po ich wyczyszczeniu (przep. i krokowca) i jak ją zrobić?
    3. silnik na luzie lekko przebiera (nierówno pracuje-jakby mini skoki obrotów)?
    4. czy to norma, że przy temperaturach powietrza rzędu 4-8 stopni C wskazówka temp jest na pierwszej kresce powyżej 50st. temp. rośnie dopiero gdy postoję np. w korku?
    5. czy można coś zrobić by szyby opuszczały się i podnosiły bez problemów często przód szyby podnosi się wolniej niż tył i szyba się nie domyka (wyskakuje z ramki?
    6. dramatyczne parowanie szyb czy zmiana filtra kabinowego coś pomoże(nie mam klimy)?
    7. poszukuję dobrego mechanika co się zna na Alfach w okolicy Rawicza w promieniu 60 kilometrów
    Uff to chyba wszystko co mnie męczy na ten moment. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    1. Wariator - ale jeśli to bardziej cykanie niż głuchy diesel to popychacze
    2. Krokowiec i przepustnica brudne
    3. Przepustnica
    4. Mi w tych temp (jak dziś np.) gdy jest sucho, łapie 90C w 3-4 km, a mokro w 4-6km
    5. Na pewno można
    6. Powinna pomóc
    7. A gdzie jest Rawicz?
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 20-10-2009 o 22:25
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #3
    Stelma
    Gość

    Domyślnie

    witam i dzięki za zainteresowanie
    Rawicz 60km do Wrocławia ok 100km do Poznania
    co do 1 zaraz po odpaleniu nie klekota tylko dopiero na ciepłym.
    a w trakcie jazdy na trasie 90 to widziałem tylko gdy na zewnątrz temp była ok 30st więc chyba mi termostat szwankuje

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    4. wyglada na uszkodzony termostat
    6. obawiam sie ze ten typ tak ma. U mnie jest to samo, moge jechac i 200km a szyby beda zaparowane, no ale ja nie mam klimy (jak Ty a wiec i filtra kabinowego tez raczej nie posiadasz)

  5. #5
    Wojce
    Gość

    Domyślnie

    1. Z tym pukaniem miałem podobnie ,jak był zimny to dzwiek ładny ,jak się rozgrzał to zaczeło pukać ,wymieniłem popychacze i jest ok teraz ,tylko ,że to droga impreza z wymiana popychaczy
    6.szyby strasznie parują ,bez klimy ani rusz

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wasyl
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
    Postów
    490

    Domyślnie

    Dobra.

    1. Masz do wymiany wariator, więc od razu warto zrobić rozrząd z pompą wody jeśli zamierzasz auto trzymać dłużej. Wymień olej na dobry pół syntetyk i załóż oryginalny filtr oleju. Jeśli klekocze jak diesel to tylko i wyłącznie wina wariata. Chyba, że ty masz diesla pod maską
    2. Wymień termostat bo masz ciągle otwarty i śmigasz na "ssaniu", zalewa ci komore spalania i wymywa olej. Ogólnie bardzo brzydko może się zakończyć. Spadnie ci też znacząco spalanie. Sprawdź czy olej już nie śmierdzi benzyną. Obstawiam, że świece już pewnie "pomarańczowe" od zbyt bogatej mieszanki.
    3. Wyczyść silniczek krokowy, problemy z obrotami powinny zniknąć.
    4. Ze znalezieniem problemu z wentylacją może być problem bo sporo możliwości.
    5. Czyszczenie przepustnicy też bym zalecił przy okazji, możliwe że tam flora i fauna się zadomowiła
    Ostatnio edytowane przez wasyl ; 21-10-2009 o 12:39
    155 V6 była
    155 TS była
    156 V6 była
    156 GTA była
    155 TS była
    x3 japonce były
    156 V6 była
    x1 japoniec jest. Zycie.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    We Wrocławiu to chyba tylko jeden warsztat godny polecenia jest ;D
    Irbis Serwis Sp.j. Kawalec Karpowicz i Wspólnicy

    ul. Paprotna 8 Wrocław
    Dolnośląskie
    Telefon: +480713529491
    ALFA ROMEO, LANCIA, FIAT
    Ja tam robiłem i jestem zadowolony.

  8. #8
    jacek-siwy
    Gość

    Domyślnie

    ja wymieniłem wariator ale klekocze cały czas wiec nie wiem co to za przyczyna pomocy

  9. #9
    czekal86
    Gość

    Domyślnie

    co ile przydałoby się przeczyścić przepustnice ??? wiem że najlepiej sprawdzić ale mam straszny dostęp do niej...

    jacek-siwy może tak jak napisał Wojce to popychacze ?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GrabarzQV
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Okolice Poznania
    Auto
    166FL 2.4 20v Sportronic
    Postów
    71

    Domyślnie

    To ja mam podobnie, zimny silnik zaraz po odpaleniu pracuje tak jak powinien - cicho. Ale jak tylko się nagrzeje słychać "takiego diesla". A wczoraj gdy dodawałem gazy podczas jazdy zdało się słychać delikatne klekotanie. (Jakby dziecko wsadziło sobie plastikową karte między szprychy roweru). Popychacze czy wariator?

Podobne wątki

  1. [147] Nierówna praca silnika 1.6 Twin Spark 120 KM
    Utworzone przez Romeo147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 16:19
  2. Moja alfa chodzi jak diesel - Twin Spark 16V
    Utworzone przez bombon300 w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 29-12-2014, 18:55
  3. Nie równa praca silnika i kontrolka wtrysku [Twin Spark]
    Utworzone przez lxxx20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 19:35
  4. Ratunku !!! 2.0 Twin Spark praca silnika (:
    Utworzone przez hezes w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 18:31
  5. Głośna praca
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2009, 17:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory