Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Nie odpala.

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie Nie odpala.

    Witam! Mam problem. Przejechałem dzisiaj pare kilometrów autkiem wróciłem do domu za jakieś pięć minut wracam do auta a u kaplica. Po przekręceniu kluczyka kontrolki nie zapalają się jak zawsze, tylko ledwo co się żarzą i po chwili zaczynają świecić coraz jaśniej a potem znów gasną. Jak na choince. Nic nie działa światła, nawiew, rozrusznik nie kręci. Nigdy nie działała mi kontrolka od oleju a teraz świeci z boku od poziomu oleju też mruga. Olej jest na górnej kresce więc niewiem czemu. Z tyłu za akumulatorem są bezpieczniki i jakieś kostki (to przekaźniki jakieś???) jedna ta kostka gdy jest włączony zapłon strasznie "pyka". I "pyka" coś z prawej strony auta taka czarna puszka niżej zbiorniczka płynu do spryskiwacza. Auto do końca chodziło normalnie. poradzcie coś.
    Ti Amo ALFA!!!

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Akumulator lub niekontaktujące klemy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Myślisz że rozwiązanie tego problemu jest takie proste??? Po południu zmienie akumulator i napisze czy pomogło. A zapomniałem jeszcze dodać że wskazówka od prędkościomierza skacze jak się włączy zapłon. skacze tak do 100 km/h
    Ostatnio edytowane przez laska ; 25-10-2009 o 08:32
    Ti Amo ALFA!!!

  4. #4
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Tak zazwyczaj dzieje się jak padł aku

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Mam nadzieję panowie że macie rację. Po południu wymienie aku i zobacze co się będzie działo.

    Jeśli to będzie aku to powiedzcie jak to możliwe że padł tak nagle??? Kręcił bardzo dobrze i nigdy z nim nie miałem problemów.
    Ostatnio edytowane przez laska ; 25-10-2009 o 09:51
    Ti Amo ALFA!!!

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wasyl
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
    Postów
    490

    Domyślnie

    Akumulator może paść nagle. Ale radziłbym najpierw sprawdzić jego napięcie i zamocowanie klem. Napięcie nie powinno być niższe jak 12,2-12-3V. Na rozładowanym aku coś tam by działało, a nie tak jak piszesz, że nic nie chodzi. Problem może być gdzieś indziej. Piszesz, że ci jakieś kontrolki mrygają. Obawiam się, że mogło być jakieś zwarcie :/ Szczególnie, że piszesz iż jeździłes 5 minut temu i wszystko było ok. Nie wymieniaj aku pochopnie.
    155 V6 była
    155 TS była
    156 V6 była
    156 GTA była
    155 TS była
    x3 japonce były
    156 V6 była
    x1 japoniec jest. Zycie.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Cytat Napisał wasyl Zobacz post
    Akumulator może paść nagle. Ale radziłbym najpierw sprawdzić jego napięcie i zamocowanie klem. Napięcie nie powinno być niższe jak 12,2-12-3V. Na rozładowanym aku coś tam by działało, a nie tak jak piszesz, że nic nie chodzi. Problem może być gdzieś indziej. Piszesz, że ci jakieś kontrolki mrygają. Obawiam się, że mogło być jakieś zwarcie :/ Szczególnie, że piszesz iż jeździłes 5 minut temu i wszystko było ok. Nie wymieniaj aku pochopnie.
    Nie no nie kupuje aku nowego odrazu. Przełożę z innego auta. Klemy były dobrze założone. Czyściłem je jakieś dwa tygodnie temu i smarowałem. Sprawdzałem jeszcze wczoraj i mocno siedziały.
    Ostatnio edytowane przez laska ; 25-10-2009 o 10:51
    Ti Amo ALFA!!!

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Miałem podobnie w maździe, jak mi padł aku - wszystko się załączało, ale starczało na góra jedno zakręcenie rozrusznikiem. Kilkanaście godzin pod prostownikiem i tata do dzisiaj nic nie wie
    A te wariowania kontrolek mogą być spowodowane tym, że z za małym napięciem czujniki też wariują. Powinieneś po wszystkim zrobić reset kompa.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Miałem podobnie w maździe, jak mi padł aku - wszystko się załączało, ale starczało na góra jedno zakręcenie rozrusznikiem. Kilkanaście godzin pod prostownikiem i tata do dzisiaj nic nie wie
    A te wariowania kontrolek mogą być spowodowane tym, że z za małym napięciem czujniki też wariują. Powinieneś po wszystkim zrobić reset kompa.
    Reset kompa? Wystarczy go odpiąć od aku na pare godzin???
    Ti Amo ALFA!!!

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał laska Zobacz post
    Reset kompa? Wystarczy go odpiąć od aku na pare godzin???
    Sprawdź najpierw woltomierzem napięcie na zaciskach akumulatora - powinno być powyżej 12V. Sprawdź również, jaki masz pobór prądu na wyłączonym silniku - odepnij jedną z klem i podłącz amperomierz pomiedzy klemę a zacisk aukumlatora :/
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

Podobne wątki

  1. Nie odpala / odpala na 3 cylindry?
    Utworzone przez jashooligans w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 13:24
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 10:53
  3. 1,9 JTD nie odpala lub odpala pod dłuższym kręceniu
    Utworzone przez palchon w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 17:50
  4. Zimna odpala ciepla nie odpala nie slychac nawet rozrusznika
    Utworzone przez Chrzanek1994 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 21:55
  5. 156 JTD Nie odpala!!
    Utworzone przez raven80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 19:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory