dziwne odpalanie

Witam .Od pewnegop czasu moja 166 2.4jtd przy odpalaniu na cieplym silniku nie pali na wszystkie gary.N podobnym forum alfa pomorze jeden z klubowiczow napisal ze mial cos podobnego z audia6 .Twierdzil ze wymieniali wtryski i kupe innycvh rzeczy i niec nie pomoglo.Jednak po wymianie czujnika temperatury silnika wszystko gra jak nalezy.Moje pytanie do was jest takie czy czujnik temperatury silnika to jest to samo co czujnik temparatury na termostacie? Wymienilem tem na termostacie i nic nie pomoglo.Jeden ze znajomych stwierdzil ze moze to byc wina zaworow ktore pod wplywem nagrzania sie maja zbyt mala szczeline i zawieszaja sie przez co przy odpalaniu samochod nie wytwarza wystarczajacej ilosci kompresji potrzebnej do zapalemia auta na wszystkie gary.Zdazylo mi sie rowniez ze podczas wjezdzania juz na miejsce parkingowe autko zgaslo.Dotego troszke zaczely falowac mi obroty choc nie znacznie i tez nie zawsze.Pomozcie jesli ktos za was spotkal juz sie z czyms takim.Jest jeszcze taki szczegol ze temp na zegarze temp nie ma jak kiedys 90st lecz max87 a zazwyczaj 85.
__________________
Alfa Romeo to moja PASJA .
Ostatnio edytowane przez ambre; Wczoraj o godzinie 15:18.

Wczoraj, 18:24 #2
cinas1980
ViP
Alfa i Omega



Zarejestrowany: 04 2008
Samochód: Alfa Romeo 156 ->2000->1.8->140 KM->stożek -> remus-> Grigio Africa-> sekwencja-> ecu 1.5.5
Skąd: Piła/Tomaszów Maz.
Postów: 307
Podziękował: 12
Podziękowań: 6 w 6 postach

łoł trochę się zdziwiłem że komuś tam pomogła wymiana czujnika na termostacie i nastał cud i na 4 gary zaczęła chodzić. dziwne nie spotkałem się z czyms takim i nie słyszałem nawet takiej tezy. co do zaworów to też nie słyszałem o zawieszających się zaworach. rozumiem popychacz hydrauliczny jeszcze można to przyjąć ale nie zawór. zawór ma 1-2 sprężyny powrotne(nie wiem jak w dieslu jtd) i nie ma bata by nie powrócił. kompresja może uciec przez wypalone gniazdo zaworowe, ale łatwo można to stwierdzić odkręcając korek wlewu oleju i popatrzeć czy nie dmucha za mocno (metoda chałupnicza).
w twoim przypadku to proponuję:
-podłączyć kompa
-sprawdzić filtr paliwa
-zawór powrotny sprawdzić
-w dalszej kolejności sprawdzenie wtryskiwaczy i pomiar ciśnienia na cylindrach
po tych czynnościach można coś zacząć snuć
proszę mnie poprawić jak coś nie tak napisałem
pozdrawiam
__________________

Skromne 1.8 ale 144 powody do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny

Dzisiaj, 09:24 #3
jas.bu
Użytkownik
Maniak resoraków



Zarejestrowany: 10 2009
Samochód: GTV 2.0 16v T.Spark '96
Skąd: Warszawa
Postów: 31
Podziękował: 1
Podziękowań: 0 w 0 postach
Nie 4 a 5 garów, 2,4 jtd nie ma hydraulicznych popychaczy - mechanika. Najlepiej podpiąć się pod kompa.
Jeżeli da radę wyjąć wtryski, to sprawdź kompresję.

Dzisiaj, 10:06 #4
ambre
Użytkownik
Embrion

Zarejestrowany: 11 2008
Skąd: kwidzyn
Postów: 11
Podziękował: 0
Podziękowań: 0 w 0 postach

myslalem o filtrze paliwa juz go zamowilem zamontuje w poniedzialek.Co do czujnika temperatury silnika? To jest to samo co czujnik na termostacie? Czy jest jeszcze jakis np w bloku? Autko bylo jz na kompie i wyskoczyl tam EGR i cos tam jeszcze co zdaniem mechanikow nie ma nic do rzeczy. Mam nadzieje ze to nie wtryski.Dlaczego mialbyby byc one skoro auto podczas jazdy zachowuje sie dobrze i przy zapalaniu rano nie ma zastrzezen? Mam nadzieje ze to nic powaznego.
__________________
Alfa Romeo to moja PASJA .
Ostatnio edytowane przez ambre; Dzisiaj o godzinie 10:46.