Zobacz wyniki ankiety: Dobrze zrobiłem ?

Głosujących
17. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • TAK

    10 58.82%
  • NIE

    2 11.76%
  • Nie mam zdania

    5 29.41%
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: moja wspaniała radość - regulacja LPG

  1. #1
    jaca146ts
    Gość

    Smile moja wspaniała radość - regulacja LPG

    witam wszystkich

    chciałbym się ze wszystkimi kolegami i koleżankami z forum podzielić moją radością
    dotychczas moja Alfunia paliła na mieście jakieś 14-16 litrów gazu. miała również problemy z odpalaniem i zamulała na zimnym silniku, o zgrozo nawet kilka razy wystrzelił gaz ale wszystko w porządeczku, nic się nikomu nie stało

    a teraz do rzeczy takie spalanie mojej alfuni było spowodowane na pewno moją głupią ingerencją w czyszczenie dolotu, mixera itp i wtedy także przez całkowity przypadek przestawiłem śrubkę na rurce biegnącą do mixera (atuttator wypięty z powodu jego uszkodzenia), i tak jak ją przestawiłem tak jeździłem.

    na zbiorniku 33 litry robiłem ok 200-230 km w cyklu miejskim

    wczoraj poczytałem trochę o regulacjach gazu itp i z moją Paulinką przystąpiliśmy do regulacji Paulinka trzymała autko na ok 2,5 tyś a ja przystąpiłem do kręcenia tą magiczną śrubeczką, zanim silnik zaczął kuleć to zdążyłem już prawie wykonać 4 obroty śrubką w celu jej zakręcenia i gdy już przygasał to odkręciłem o pół obrotu i nastąpił test

    od wczoraj w cyklu mieszanym 100 km przejechałem (trybem pół ekonomicznym) i pojechałem zalać gazem moją alfunię i ku mojemu zdziwieniu wyszło że gazu weszło 9 litrów ( TAK TAK 9 !!!!! )

    moje spostrzeżenia :
    - autko lepiej odpala, wręcz idealnie,
    - jest zrywniejsze i nie zamula,
    - jak dojeżdżam do skrzyżowania to auto się nie dusi i nie wahają się obroty
    - i co najważniejsze w końcu gaz jest ekonomiczny

    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów


    BYŁO 16

    JEST 9 !

    UWAGA UWAGA Wszystkich co przeczytają temacik proszę o zagłosowanie w ankiecie !!

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Jak mniemam chodzi tu o instalacje I lub II generacji... Radze nie ustawiać na ucho...
    Dobrym sposobem amatorskim jest zakup tzw miernika diodowego, wzkaże on pobieżnie na podstawie wskazań sondy lambda (sprawnej) czy nie masz czasami zbyt ubogiej mieszanki. Zbyt uboga mieszanka może mieć poważne konsekwencje dla silnika. Radzę mimo wielkiego samozadowolenia i radości z mniejszego spalania udać sie do "prawdziwego gazownika", który ustawi instalacje na analizatorze spalin.
    Pozdrawiam i przepraszam, że lekko przygasilem radość.
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  3. #3
    jaca146ts
    Gość

    Domyślnie

    nie przygasiłeś dobrze wiedziałem że zbyt uboga mieszanka nie korzystnie wpływa na silniczek, zawory itp jakoś w tygodniu wybiorę się na regulacje na analizatorze

    powiedzcie mi proszę ile może trwać taka regulacja ??

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    ja ostatnio byłem na wymianie programu sterującego i chyba 15 minut to trwało, a samochód całkiem inaczej jeździ, nie do poznania. Mam tylko teraz mały problem bo mi samochód gaśnie czasami jak stoję w korku albo na światłach. W trasie jak wrzucę luz to jest OK, ale na postoju potrafią obroty falować co prowadzi do zgaśnięcia silnika ;/ Korekta wyprzedzenia zapłonu też nic nie dała a spaliny są idealne na analizatorze i teraz nie wiem co robić, jak na razie to po mieście śmigam na benzynie a w trasie na LPG

  5. #5
    tomek146
    Gość

    Domyślnie

    a wie ktos jak 1.4 boxer chodza na gazie?

  6. #6
    Lajtowiec
    Gość

    Domyślnie

    Uwazam ze przy instalacjach pierwszej generacji regulowanie bez analizatora traci sens... moge sie podpisac pod tym co napisal jacoff. Co do probleu Rafcio, jaka masz instalacje? Jaki parownik/reduktor? To ma ogomny wplyw na sprawnosc instalajci.

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lajtowiec Zobacz post
    Uwazam ze przy instalacjach pierwszej generacji regulowanie bez analizatora traci sens...
    A jaki sens jest ustawiac coś na postoju??Chyba,że dla przeglądu . Samochód się reguluje podczas jazdy.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Lajtowiec
    Gość

    Domyślnie

    Pisalem o instalacji pierwszej generacji... w ktorej ilosc dawki gazu na wyzszych obrotach regulujesz recznym registerem i tak samo ilosc dawki gazu na wolnych obrotach regulujesz na reduktorze. Gaz na wyszych obrotach reguluje sie zwykle w granicach 3tys. obrotow bo takie przyjmuje sie za najczesciej uzywane w samochodzie, na analizatorze widzisz jakie masz spaliny i voila sprawa zalatwiona, nie ma opcji zeby auto nie hulalo.... nie mozna, nie da sie takiej instalacji wyregulowac podczas jazdy bo mozesz ustawic tylko jedna pozycje registera... wygazy to wygazy i tylko na ich podstawie mozesz sprawdzic stan silnika.

Podobne wątki

  1. Witam - jestem posiadaczem 156 1,9 JTD ale radość trwała do niedawna
    Utworzone przez misior w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 21:02
  2. Regulacja LPG
    Utworzone przez mmpolska w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-01-2009, 10:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory