Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: gaz w 146 1.4boxer

  1. #1
    tomek146
    Gość

    Domyślnie gaz w 146 1.4boxer

    Witam. Zastanawiam sie nad zalozeniem gazu w mojej146 1.4boxer..niezbyt stać mnie na sekwencję i myslalem o zwyklej najtanszej instalacji LPG.. jednak mechanik powiedzial mi ze przy zwyklej instalacji jest duze ryzyko cofniecia sie i wybuchu gazu w kolektorze czy tez nawet w obudowie filtra powietrza..? powiedzcie mi czy faktycznie jest takie duze zagrozenie? czy ktos ma taki gaz w takim silniku i wie faktycznie jak to dzial razem?
    Dzieki z gory za informacje..

  2. #2
    DIABEŁ
    Gość

    Domyślnie

    To prawda,że 'zwykły' gaz strzela .Mam taki sam silnik jak ty ar 146 i miałem gaz ale odłączyłem jak mi połamał obudowę filtra powietrza bo go cofnęło i nawet nie pomogła klapka zabezpieczająca i teraz zakładam sekwencje bo jest pewniejsza choć droższa ok 2 tyś.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rocky_rybnik
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    AR 145 1,6 boxer, AR 156 SW 1,9j JTD 115KM; AR 159 SW 1,9 JTDm 8v 115 KM
    Postów
    121

    Domyślnie

    ja mam II generacji i szczerze jakoś nie narzekam, parę razy zdarzyło się że strzelał, ale to przez walnięte kable WN było...ale obudowę mam całą widocznie mam dobre zabezpieczenia hehepoza tym bez problemów

  4. #4
    skrzat
    Gość

    Domyślnie

    Do boxera świetnie się nadaje instalacja II generacji + Blos, bo jest bardzo niski koszt i nie traci na mocy. Poszukaj o tym na forum. Pozdrawiam.

  5. #5
    Lajtowiec
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Na codzien zajmuje sie problematyka autogazu od 1 do 6 generacji, radze ci poczekac, odlozyc troche i zalozyc instalacje sekwencyjna. Systemy drugiej generacji, tzw mieszalnikowe zostaly wymyslone z mysla o samochodach posiadajacych jednopunktowy wtrysk paliwa, i tylko i wylacznie w takich samochodach nie beda "strzelac". W tych systemach gaz podawany jest przed przepustnica, pod wtryskiwaczem benzyny lub w rurze dolotowej powietrza, co oznacza, ze podczas pracy silnika caly kolektor dolotowy (czasem tez wspomniana rura) wypelniony jest mieszanka benzynowo-powietrzna lub gazowo-powierzna, ktora stad dopiero poprzez zawory dostaje sie do cylindrow, w tym momencie jesli posiadasz jakikolwiek problem z ukladem zaplonowym (swiece, przewody, cewka) iskra nie posiada odpowiedniej mocy do spalenia mieszanki w cylindrze a niespalony gaz w ukladzie dolotowym musi wybuchnac. Poza tym odpowiedzialna za sterowanie iloscia podawanego gazu w tych ulkadach jest sonda lambda a nie sterownik benzynowy co oznacza, ze jesli zaczna sie problemy z sonda, zaczna sie tez problemy z instalacja gazowa... po trzecie zalozenie miksera czy to na przepustnice, czy to w rure ogranicza dolot powierza do kolektora, co oznacza utrate mocy lub nierowna prace motoru na wolnych obrotach (w przypadku alfy nie ma problemow z wolnymi obrotami) Instalacje sekwencyjne natomiast, jesli sa profesjonalnie zabudowane (i to jest BARDZO WAZNE) podaja gaz przy samych wtryskiwaczach benzyny , ktore w przypadku alfy zamontowane sa w kolektorze dolotowym a nie w komorze spalania i pod wplywem podcisnienia podana dawka gazu od razu "wsysana" jest do komory spalania, co eliminuje problem wypelnienia calego kolektora mieszanka. Ponadto instalacje sekwencyjne odczytuja informacje sterownika benzynowego o ilosci i czasie wtryskiwanej mieszanki na i tej podstawie dozuja jej ilosc, co w przypadku madrej instalacji, poprawnego montazu i odpowiedniego zestrojenia gwarantuje minimalny spadek mocy ( w granicach 5% ), bezawaryjnosc - silnik nie dostaje mieszanki ani zbyt ubogiej, co moze doprowadzic do przegrzania (gniazd zaworowych, tlokow), pekniecia uszczelki pod glowica, nie dostaje tez mieszanki zbyt bogatej co skutkuje ziwekrzonym zuzyciem paliwa, mulowatoscia, i generalnie to wali kapusta z wydechu Dlatego wlasnie polecam montowanie do kazdego silnika tego co jest do niego przeznaczone! I tylko przez odpowiednie warsztaty. Dla przykladu jeszcze napisze, ze na niednadmuchanej dobrze oponie tez pojezdzisz, ale zwierza ona opory toczenia a jak ma za malo powietrza to predzej czy pozniej przetrzesz jej osnowe i wystrzeli... Stad wlasnie biora sie legendy o tym ze gaz wykancza silniki, z niewlasciwego doboru instalacji, niepoprawnego montazu i zestrojenia wszystkich elementow. Ba... sam mam stare 750 z 12. cylindrowym silnikiem w krym zalozylem (jestem mechanikiem) dwie instalacje gazowe do silnikow 6. cylindrowych, bo nie ma na swiecie instalacji do dwunastek, i to sa polskie instalacje KME, i nie mam zadnych zastrzezen, wszystko smiga jak nalezy, bez wzgledu na obciazenie silnika czy kat pochylenia ksiezyca wzgledem ziemii. Mozesz sobie zerknac tutaj http://lpg-autogas-einbau.de/Autogas...i_e38_V12.html to jest link ze strony warsztatu w ktorym pracuje.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Lajtowiec ; 28-11-2009 o 22:05

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Lajtowiec dziękujemy za wykład, ale tych upartych boxerowców jakoś nie można przekonać do sekwencji ;]

    Fajnie że pojawiają się na tym forum kolejni ludzie grzebiacy na codzień a autach a nie tylko teoretycy ale ..... no właśnie za Twoje BMW to Cię skarcę lekko ;] ten silnik robi sie na jednym sterowniku do 6cylindrów, mocno przekombinowałeś sprawe.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Lajtowiec
    Gość

    Domyślnie

    Jak mozna go zrobic na jednym sterowniku.... przeciez ten silnik jest sterowany w pelni sekwencyjnie a nie polsekwencyjnie ... ?

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Z tego co pamietam ale juz jakis czas temu bawilem sie tym autem, są tam 4 kanały po 3 wtryski, czasy wtrysku od 3,5ms do ok. 18ms, wolne koło 4.2ms, może się mylę, ale pamietam że na sterowniku dla 4 garków latały te auta.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Z tego co pamietam ale juz jakis czas temu bawilem sie tym autem, są tam 4 kanały po 3 wtryski, czasy wtrysku od 3,5ms do ok. 18ms,
    Bo ta V 12 to szczepione 2 rzędówki na dwóch sterownikach podajże 1.7 motronic czyli taki sam jak w alfowskiej v 6 v12 czyli półsekwencja.Pewnie dlatego wsadził 2 sterowniki 2 dwie sondy sterowane odzielnymi sterownikami.Ekologia wymusiła perfekcyjną regulację.Choć to diego to raczej nieporozumienie.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    Lajtowiec
    Gość

    Domyślnie

    GrzesiekK Zaciekawiles mnie.... czy silnik o ktorym piszesz to na pewno 54121 ? Co do instalacji Diego to ostatnimy czasy bardzo sie podciagneli, sterowniki same odczytuja model pracy silnika i sa przy tym bardzo precyzyjne, trzeby przy nich tylko uwazac z doborem odpowiednich wtryskiwaczy do konkretnego silnika, ja mialem w siodemce czeskie Magic Jety i sie wyrabialy, pozy tym mozna w sterowniku dodatkowo ustawic kazdy wtryskiwacz sobno zeby wyeliminowac bledy a wszystko latwo i przyjemnie, jak dla mnie bomba i w dodatku niedroga. NIedawno tez Stag - odwieczny konkurent Diego wypuscil nowe dziecko o nazwie Stag 300 - plus - podobno potrafi podolac norma emisji spalin euro 5 i obsluguje systemy dolotowe bez przepustnicy... zobaczymy dzisiaj go dostalem w ladniutkim pudelku z namalowanym robotem i napisem premium... zastanawiam sie, czy nie przetestowac go na swojej Alfie... tylko najpierw musze jej przeszczepic serce, urodzinki mam juz tuz tuz, musze to ogarnac szybko.
    Pozdrawiam

    Witam znow...
    GrzesiekK - sprawdzilem dzis, coby dokladniej moc opisac sprawe, dwa sterowniki, po jednym na prawa i na lewa strone - w pelni sekwencyjne motronic 5.2
    Ostatnio edytowane przez Lajtowiec ; 01-12-2009 o 20:41

Podobne wątki

  1. [145] 1.4boxer problem z spalaniem
    Utworzone przez MałaMi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-01-2012, 19:48
  2. [146] 146 1,4boxer nie pali
    Utworzone przez zbyszko63 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-12-2009, 22:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory