Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: potrzebny diagnosta

  1. #1
    bad boy
    Gość

    Domyślnie potrzebny diagnosta

    witam,
    moja Alfina ma kaprysy,jak jest zimna chodzi prawie normalnie,pełna moc,żadnego dławienia się,lekko falują obroty podczas jazdy gdy się zatrzymuję 1000-1800/2000.Gdy zagrzeje się 60/70st.C pojawia się dławienie i szarpanie,potrafi zgasnąć.Jeśli ją odpalę ponownie chodzi ok. przez jakieś 5-8sekund do momentu próby ruszenia bo znów jest to samo.Jak przełamię tą barierę dławienia się lekką przegazówką jest dobrze pod warunkiem że jeżdżę na wyższych obrotach min.3500.zjawisko prawie ustępuje jak sinik się rozgrzeje do ok.90st.C(czasami ale sporadycznie powtarza się)

    niemam kabli i oprogramowania.Niechciałbym jednak szukac w ciemno usterki bo już jedną próbę nieudaną podjąłem i przepływka boscha za 280zł nadarmo kupiona. Obstawiam na sondę,ale chciałbym to zdiagnozować u kogoś kto ma pojęcie w świecie Alf,a nie pierwszego lepszego diagnosty.
    Jest ktoś z okolicy do ok.100km?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    kabel to tylko 44 zł, jak masz notebooka to będzie to szybsza i tańsza diagnostyka.
    - problemy wygladają na sonde lambda, katalizator lub też czujnik temperatury wody chlodzącej.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    kabel to tylko 44 zł, jak masz notebooka to będzie to szybsza i tańsza diagnostyka
    Bubu321 kupiłem kabel,laptop vista,ale boję się sam to wszystko konfigurowac, by czegoś nie skopac.Gdybyś miał kiedyś chwilę może Byś mi pomógł?Jeśli tak to proszę o kontakt k.kotwicki@vp.pl
    Pozdrawiam.

  4. #4
    bad boy
    Gość

    Domyślnie

    cześć, pożyczyłem kabelek ELM327 Interface,czy połączę się z Alfą tym urządzeniem i co muszę jeszcze mieć?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    jeśli coś wymyślisz napisz,mam podobnie rano jak się rusza,to trochę dziwnie pracuje jak by nie pracował na wszystkich swiecach,strasznie śmierdzą spaliny z rury,obroty przestały na razie falować,czasami nie spadają od razu na 900,tylko trzymają 1200.euroscan informuje mnie o powracającym błędzie engine owerheat ligt,wymieniłem już wszystko,czujnik na eps a temperatura wzrasta czasami na 107"C.Moja rada kup czujnik tem.oryginalny nie ryzykuj eps, różnica w cenie to 10 zł

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @ bad boy
    - kabelek ELM327 Interface to raczej tylko do JTD, z 156 TS sie nie połaczysz.
    - tutaj musi byc VAG KKL.

    @kaz156
    - masz dwa przyklejone tematy, prawie wszystko jest , oprócz tego że troche porozrzucane po tych tematach.
    - jesli to JTD to lepiej sledzic ten temat :
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...slugi_jtd.html
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    bad boy
    Gość

    Domyślnie

    nie bardzo się orientuję w unidiagu i często mi wywala program,ale zdołałem jakoś zrobić reset ECU i po problemie,auto śmiga jak dawniej. Możliwe że mam gdzieś przytkany katalizator wydobywa się z niego ciche bzyczenie(wibracje blaszki) wydech ogólnie jest cały bez dziurek,pogoniłem alfę 180-200km/h przez jakieś 10km i też mi się wydaje że lepiej teraz chodzi.Auto było używane wcześniej tylko w mieście 3-4km do pracy w dodatku na uszkodzonym otwrtym termostacie przez ok pół roku.Ale stare powiedzenie się sprawdza, że warto pająki przegonić z wydechu raz na jakiś czas....

Podobne wątki

  1. Diagnosta, mechanik - Słupsk ???
    Utworzone przez beatslave w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-10-2011, 12:54
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 22:21
  3. Poznań - alfaholik diagnosta ;) potrzebny
    Utworzone przez tofik w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 08:26
  4. Diagnosta samochodowy-gdzie go szukać !?
    Utworzone przez Cubus00 w dziale Lubuskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory