Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Czyzby koniec sprzegla?

  1. #1
    selius
    Gość

    Domyślnie Czyzby koniec sprzegla?

    Czesc mam problem chyba ze sprzeglem, a mianowicie jak redukuje np z 2 na 3 lub odwrotnie to nie raz mi zgrzyta... czesto tez jak wrzucam wsteczny. Pedal sprzegla nie jest zapadniety, plyn mi tez nie ucieka. Czyzby konczylo sie sprzeglo? A moze wysprzeglik? Dodam ze np jak samochod postoi ze dwa dni to zawsze jak ruszam (cofam) po tym czasie, to jak puszczal delikatnie sprzeglo to czuc takie szarpniecie, walniecie nie wiem jak to nazwac... ;/

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Zgrzytanie, stukanie...owszem nie brzmi to dobrze i aby poznać istotę tematu należałoby owe sprzęgło zdemontować. Natomiast u mnie ów stuk pojawiał się także i spowodowany był uszkodzeniem wysprzęglika hydraulicznego.

  3. #3
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Zauwazylem ze czym wolniej jade i redukuje bieg to lepiej one wchodza, wiadomo ze nie redukuje z 3 biegu na 2 przy 60 km/h ale np przy predkosci 10 km/h juz tak nie zgrzyta lub wogole. Moze to byc wysprzeglik? Ciezko go wymienic?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    nie wiem co na to inni koledzy ale moze sypia sie synchronizatory w skrzyni?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Sam wysprzęglik wymienić nie jest ciężko, natomiast, w przypadku nieprawidłowej pracy sprzęgła wpływ na owo wysprzęglanie/zgrzyt może mieć też docisk. Objawy które opisujesz świadczą o tym, iż mechanizm sprzęgła nie jest zwalniany całkowicie a jedynie wyhamowywany do minimalnych obrotów. Nie jestem ekspertem, należałoby ów element rozebrać.Napisz proszę jak tylko uda Ci się ustalić co było przyczyną. Ponieważ przyczyna może mieć blachy aczkolwiek złożony charakter.

  6. #6
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Zdecyduje sie chyba narazie na wymiane samego wysprzeglika tylko czy jest to trudne? Moglbys ktos napisac jak sie za to zabrac? Wiem ze wysprzeglik znajduje sie gdzies nad skrzynia, ale czy nie ebde musial sciagac skrzyni aby go wymienic?


    Dodam jeszcze ze wczoraj jezdzilem innym samochodem i przesiadlem sie od razu po jezdzie tamtym do swojej AR i u mnie jest dziwny ten pedal sprzegla... Jest taki jakby troche twardy i ma maly skok, tzn tak jakby pedal byl ustawiony od polowy sprzegla.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Tak jak pisze BamBoszek prawdopodobnie masz problem z padniętym synchronizatorem. Podejrzewam, że zgrzyt przy wkładaniu wstecznego występuje wtedy, gdy jeszcze się kręcą tryby skrzyni i synchronizator ich nie wyhamowuje. Spróbuj zatrzymać auto i wkładać wsteczny na wolnych obrotach bez poprzedzania tego jazdą do przodu. Zgrzytanie nie powinno wtedy występować. Gdybyś miał padnięty wysprzęglik, to raczej by Ci nie wysprzęglało na każdym biegu i podczas postoju wrzucając biegi czuł byś lekkie wibracje spowodowane ślizganiem sprzęgła. Luz pedału sprzęgła może być spowodowany wyrobioną tulejką mocowania tego pedału. Więcej w tym temacie masz tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/147_..._sprzegla.html

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Co prawda nie rozbierałem skrzyni w TS, ale bardzo bym się zdziwił, gdyby wsteczny był synchronizowany, jak pisze kolega Belfer27.
    Dlatego, żeby nie zgrzytało należy włączać wsteczny tylko i wyłącznie na stojącym samochodzie, najlepiej po odczekaniu kilku sekund od wciśnięcia pedału sprzęgła.

    A co się tyczy pozostałych problemów to zacznij może od sprawdzenia oleju, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    W Ts-ach wsteczny nie jest synchronizowany. W jtd już jest (info z książki oraz z posiadania takowych aut).

  10. #10
    steniu4
    Gość

    Domyślnie

    U mnie w jtd jest taki objaw. Zmiana biegu z 2 na 3 normalnym trybem i jest zgrzyt, z kolei kiedy wrzucam z 2 na 3 ale przytrzymam dłużej sprzęgło, aż obroty spadną do jałowych, trójka wchodzi normalnie bez zgrzytu. Za to każdej zredukcji przy obojętnej prędkości i obrotach towarzyszy zgrzyt czy jadę wolno, czy szybko, czy obroty są wyższe czy niższe... Oleju nie sprawdzałem, bo nie wiem czy się wymienia w AR?? Myślałem o synchronizatorze ale do tego żeby zbadać to chyba trzeba całą skrzynię wyjąć tak??

Podobne wątki

  1. 2.5 v6 Czyzby Sonda?
    Utworzone przez displaymode w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2014, 01:00
  2. Sprężyna sprzegla, zacinajacy sie pedal sprzegla.
    Utworzone przez Endrjus w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 11:17
  3. Koniec Alfa Romeo, koniec legendy, koniec pasji....
    Utworzone przez simeone w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 22:58
  4. szum... czyzby przegub?
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 00:02
  5. czyzby termostat?
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 09-11-2009, 19:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory