Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 59

Temat: Wymiana panewki Alfa 145 jak i co?!

  1. #1
    nms
    Gość

    Domyślnie Wymiana panewki Alfa 145 jak i co?!

    Hej!
    Popierwsze przepraszam za moj nie perfekcyjny polski

    Mam Alfe 145 1.6 TS i zabralem sie za remont. Dostalem go i powiedzieli mi ze ma panewki (wal / korbowod) walniete. Odpalilem go na 3 sec i bardzo walilo...
    Mam od paru miesiecy garaz i zacuynam sie zajmowac technika silnikow...I to moja "pierwsza klasa"...

    Zabralem sie za rozbiorke od dolu. Teraz tak:
    - jak poznam ktore panewki sa walniete? czy i tak trzeba wszystkie wymienic (jaki koszt mnie czeka za stuke?)
    - beda tez panewki na wale walniete?
    - jak rozpoznac czy wal jest walniety?

    Dzienki Grzes

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Musisz wyjać cały wał i dać do szlifu o ile wyda (nie wiadomo czy wcześniej nie był już szlifowany) i pod nadwymiarowe panewki szlifowac wał ale to zrobisz tylko w warsztacie który się w tym specjalizuje

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    nms
    Gość

    Domyślnie

    Jestes pewny ze trzeba wyjmowac wal? Nie starczy tylko wimienic panewek?

    Ile kosztuje dobry szlif?
    Ile kosztuje urzywany wal po szlifie jak by moj niedal?
    Jest tu gdziesz instrukcja jak wal wyciagnac?

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jak auto jeżdzi na walącej panewce to zapewne wał jest do szlifu.Zdejmij miskę olejową i poodkręcaj zamki korbowodów i sam zobaczysz jak wyglądają panewki. Koszt szlifu gdzieś około 200-300zł plus panewki. Warto też sprawdzić panewki główne podpory wału

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    nms
    Gość

    Domyślnie

    Dzienki. Panewki nie ma problemu. Szlif tez. Ale ja niewiem jak i sie boje caly wal wyjmowac... Jak sie za to zabrac?!

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jak ma być wyciągany wał to lepiej wykiprować cały silnik z auta, wtedy można wszystko sprawdzić w silniku nie tylko wał. Ja tak zrobiłem

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Musisz rozpiąć rozrząd, zdjąć koło napędowe wału. Z drugiej strony waału musisz wyjąć skrzynię, sprzęgło i koło zamachowe. Odkręcaj najpierw panewki korbowe, a na końcu główne.
    Przy okazji wymień simeringi po obu stronach wału.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #8
    nms
    Gość

    Domyślnie

    o o o, to troche za duzo dla mnie...

  9. #9
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Jak będziesz robił to wszystko z głową to nic nie uszkodzisz i dasz sobie radę. Myślę, że najwięcej zabawy będzie przy odkręcaniu koła napędowego wału i koła zamachowego. Reszta to zwykłe kręcenie śrub
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  10. #10
    nms
    Gość

    Domyślnie

    Tak, z glowa i powolij... Autko jest w garazu i nie pali...

    Ale niemam kanalu ani podnosnika. Auto stoji tylko na najazdach 30 zentrymentowych... I tak skrzynie wyjmowac to je latwo...

Podobne wątki

  1. [33] Alfa 33 panewki
    Utworzone przez Piotrek98 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-09-2015, 20:36
  2. Samodzielna wymiana panewki
    Utworzone przez Sasza w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 06:52
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-08-2010, 18:42
  4. Wymiana panewki i korbowódu
    Utworzone przez rolex83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-06-2010, 07:57
  5. [33] alfa 33 panewki
    Utworzone przez zwierzak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-05-2008, 11:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory