Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Po remoncie głowicy-proszę o pomoc

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    308

    Domyślnie Po remoncie głowicy-proszę o pomoc

    Witam.Posiadam AR 156 1.8 TS 2000r.Auto jest po remoncie
    głowicy,zerwał się pasek wieloklinowy który nieszczęśliwie wkręcił
    się w wał i zablokował silnik, Do wymiany koło zębate/urwany klin/
    zawory, prowadnice,uszczelniacze i planowanie głowicy. Po złożeniu
    tego przez mech. okazało się, iż nie odpala. Po podłączeniu pod
    kompa okazało się, że rozprogramowany został sterownik/nie trzymał
    program/ i dodatkowo wskazuje na uszkodzony wariator. Czy to możliwe
    aby spowodowane to było złym złożeniem?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A rozrząd ustawiony prawidłowo na blokadach?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    ten model posiada ECu M1.5.5 , i tam nie ma takiej mozliwości aby się ECU rozprogramowało.
    - czy kręci rozrusznik.
    - czy swieci się lampka CODE
    - jakie dokładnie podaje błędy program diagnostyczny.
    - chyba lepiej alfadiaga w ręke, notebook i samemu pomierzyć to ECU.
    - pamiętam że już było na forum, po złożeniu nie chciał odpalić.
    - kompresja była, a winny okazał sie czujnik CKP, czyli położenia i obrotów wału korbowego.
    - ECU tez programowali od poczatku, bo tak powiedział mechanik.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    308

    Domyślnie

    a jednak sie rozprogramował. Co może być przyczyną rozprogramowania?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    no dobra ale co to znaczy sie rozprogramował ?
    - a co z bledami, odczytem ECU.
    - chyba że nie było masy i poszedł ECU.

    Po podłączeniu pod kompa okazało się, że rozprogramowany został sterownik/nie trzymał
    program/ i dodatkowo wskazuje na uszkodzony wariator
    - ktoś kto to podał to chyba niedawno siedzi przy ECU, jeśli nie trzyma sterownik ( jaki, czego sterownik, body ?, alarmu ) to jak mógł sterownik podać kod błędu wariatora,
    - bez wariatora mozna auto zapalić .
    - nie chcę wytykać , chcę pomóc ale musze mieć sprawdzone informację.
    - poniżej to ja.

    - a co z resztą pytań:
    blokady, kompresja., lampka CODE.
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-01-2010 o 19:42
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    308

    Domyślnie

    Dzięki, ale jestem kobieta i zupełnie sie na tym nie znam, więc wybacz. Mechanik wymienił wszystkie części w silniku i nie chciał odpalić. Rozrusznik kręcił. Inny mechanik stwierdził uszkodzony sterownik, a jeszcze inny wgrał jakiś program i skasowal mnie kolejne 650zł. Auto gasnie bo teraz wykazuje mu wariator. Ja mam serdecznie dosyć. Nie mam pojęcie do kogo już uderzyć, żeby wyjechać sprawnym autem. Chciałabym wiedzieć dlaczego auto się rozprogramowało, czy to mozliwe przy zerwaniu paska i co dalej robić. Ręce mi już opadają

    ---------- Post dodany o godzinie 19:58 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:57 ----------

    Lampka code nie palila się wcale.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:58 ----------

    Kompresja???? Chłopie nie wiem o czym mówisz. To tak jak ja bym Cię zapytała o wywabianie plam.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:59 ----------

    Kompresja???? Chłopie nie wiem o czym mówisz. To tak jak ja bym Cię zapytała o wywabianie plam.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak płącę to pytam się za co i sprawdzam czy potem to działa.
    - ECU się rozprogramowało, zaprogramowali, zapłaciłaś 650 zł za programowanie, teraz wyskoczył błąd wariatora, należy wymienić wariator i cały osprzęt, chyba tak z lekka 1.500 zł
    - tylko zapytaj co jeszcze może być z tym samochodem ? i czy auto po tym bedzie jeżdzić !!!

    - bład wariatora nie może powodowac tego że samochód sie nie uruchamia, coś ci mechanicy leca z toba w ciuciubabkę, wiadomo kobieta.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    308

    Domyślnie

    Moja historia jest typowa dla kobiet. Dałam auto jednemu partaczowi, aby wymienił mi pasek rozrządu i klinowy. Zrobił to tak świetnie, że po tygodniu ten drugi strzelił i wkręcił sie w silnik. Oczywiście nie mam faktury, więc z reklamacji nici. Następny partacz zrobił mi remont głowicy, ale zepsuł to ECU. Twierdzi terażże on na elektronice sie nie zna. No szkoda, że nie powiedzieł wcześniej, ale cóż to i tak juz po fakcie. Kazał mi sobie zabrać auto i iść dalej, bo on swoje zrobił. Nieważne, że dalej nie chodzi. Następny stwierdził uszkodzenie sterownika silnika. Kolejny wgrał program i jakieś tam kody no i odpaliło. Co z tego , że gaśnie przy jeździe, ale odpaliło więc swoje zrobił. Kolejny stwierdził źle ustawiony rozrząd i wariator do bani. To na razie koniec. Co robić dalej???

    ---------- Post dodany o godzinie 20:20 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:15 ----------

    Dlaczego zaraz cały osprzęt???? Jezu nie załamuj mnie. Mechanik ten ostatni mówił tylko o wariatorze.

    ---------- Post dodany o godzinie 20:24 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:20 ----------

    A kogo mam zapytać co jeszcze mojej księżniczce dolega??? mechamika nr1, 2 czy 3? Pomysł mam na to, żeby powołać rzeczoznawcę i podac do sądu tego który remontował glowicę. Ostatecznie to jemu zleciłam naprawę nie wiedząc, że nie zna się na elektronice. Moim zdaniem to całe Ecu było ok, rozrząd on źle ustawił, a to przecież należy do mechanika, który sie podjął naprawy silnika.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - aby wymienic wariator nalezy rozebrac rozrząd a potem wymienić wszytkie paski, pompę wodną, wariator, ustawić rozrząd i to wszytko skręcic do kupy.
    - pozostaje tylko się modlić , że przestawienie rozrządu nie spowodowało wygięcia zaworów, na co by wskazywał efekt braku wolnych obrotów, czego Ci nie życzę.

    - ale poczekajmy na opinie innych użytkowników tego forum.
    - warsztay sa ubezpieczone, lub nie i w takim przypadku należy skorzystać z ich ubezpieczenia jeśli się zdazył z ich winy taki problem jak reprogramowanie ECU lub przestawiony rozrząd.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-01-2010 o 20:28
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była156 TS 1999,była147jtdm 150KM 2005,159 TiQ4 2010 159 ti 2,4 Q4 201
    Postów
    162

    Domyślnie

    Lubin to chyba niedaleko Wroclawia, bubu321 może pomóz kobiecie wlasnoręcznie jak potrafisz,a nie znęcaj sie nad nią -przecież ona jest już ugotowana.

Podobne wątki

  1. Proszę o pomoc !!!!
    Utworzone przez songobpa w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 11:46
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 21:35
  3. Proszę o pomoc !!!
    Utworzone przez Adam-Ski w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 16:01
  4. [156 TS] silnik po remoncie głowicy a chodzi kulawo.
    Utworzone przez bubu321 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 17:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory