Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: znikający płyn hamulcowy

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kln
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    ZGR
    Auto
    156 1.9JTD16V '03 FL
    Postów
    227

    Domyślnie znikający płyn hamulcowy

    Witam, mam problem z płynem hamulcowym - ucieka mi, jak wiadomo tak być nie powinno, niestety nie wiem gdzie leży problem. Jakieś pół roku temu przrabiałem to - wtedy problem łatwo było zdiagnozować, bo ciekło z pompy sprzęgła i było to widać jak na widelcu. Pompa została wymieniona, niestety zanim do tego doszło troszkę ucierpiał dywanik pod fotelem kierowcy i otaczająca go tapicerka. Oczywiście wszystko w miarę możliwości powycierałem, jakaś tam wilgoć pozostała, ale że to było jeszcze lato to pozostawiłem to tak żeby samo się rozwiązało. Lato się skończyło, przyszła jesień, a dywanik miałem cały czas lekko wilgotny, jednak olewałem to. Płynu hamulcowego wtedy mi nie ubywało, ale co jakiś czas dolewałem płynu do chłodnicy i zacząłem podejrzewać, że może z nagrzewnicy mi lekko pociekuje. Z tym płynem chłodniczym to dłuższy już problem, bo jak wiadomo powinno być go nalanego w zbiorniczku do kreski "max", ale mój zbiorniczek jest tak brudny od środka, że nie jestem w stanie stwierdzić ile tego płynu już wlałem, więc zazwyczaj zalewałem aż pod korek. Tutaj też mam jedno pytanie - czy możliwe jest że jeśli za dużo nalane jest płynu do zbiorniczka to czy układ chłodzący broni się przed tą ilością i wyrzuca zbędne ilości płynu? Delikatnie mi cieknie płyn z chłodnicy, ale przez to małe bagno pod nogami nie jestem pewien czy płyn ucieka przez chłodnicę, czy po prostu go tamtędy wyrzuca jak ma go za dużo, a swoją drogą może mi cieknie z nagrzewnicy...
    No ale do rzeczy. Tydzień temu przy zjeżdżaniu z ronda zapaliła mi się na chwilę kontrolka hamulca ręcznego, miałem już z tym doświadczenie więc sprawdziłem stan płynu i okazało się że weszło mi jego 100ml, gdzie nie powinno go ubyć wcale. Po 3 dniach problem znowu się powtórzył, więc powtórzyłem zabieg i zacząłem szukać wycieku. Nic nie znalazłem, pojeździłem 2 dni i znowu to samo. Wjechałem do garażu, połozyłem pod maską tyle kartonów ile się dało i zostawiłem auto na 8 godzin. Po skończeniu pracy sprawdziłem efekty i nie znalazłem żadnego wycieku poza plamą po płynie do spryskiwaczy, którego sople już wcześniej mi wysiały. Pod resztą auta kartonów nie układałem, bo w tą pogodę to z każdej strony z auta leci woda i nic bym nie znalazł. Na kanał będę miał możliwość wjechać najwcześniej w weekend (sprawdzę przewody ham. i dokładniej poszukam problemu), ale do tego czasu jeździć muszę i trochę mnie to martwi. Ktoś może miał podobnby problem, albo ma jakiś pomysł gdzie ten płyn może uciekać? Możliwe że w kabinie mi cieknie? Przy pedałach jest sucho.

    Trochę chaotycznie to opisałem, ale mam nadzieję że w miarę zrozumiale.


    Edit: Zapomniałem o być może istotnym szczególe. Od ponad miesiąca hałasuje mi pompa abs-u, ale nie ma to żadnego wpływu na jego działanie. Jedyne co to harczy sobie czasami podczas jazdy.
    Ostatnio edytowane przez kln ; 07-01-2010 o 18:44

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Powiem szczerze że nie wiem czy chodzi Tobie o problem z płynem hamulcowym czy z płynem chłodniczym czy o obydwa układy ? ze sobą nie mają nic wspólnego może po za tym że ciekną

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kln
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    ZGR
    Auto
    156 1.9JTD16V '03 FL
    Postów
    227

    Domyślnie

    Zdecydowanie w tym momencie największym problemem jest płyn hamulcowy. Przy okazji opisałem jak ucieka mi płyn chłodniczy, bo nie wiem czy mokry dywanik kierowcy wiązać z hamulcowym, czy z chłodniczym. Niestety tak chaotycznie to opisałem, że domyślam się że może być problem z odebraniem moich intencji.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sigma
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 156 1.9 JTD S Wagon i AR 155 2.0 TSpark, AR 147 1.9 JTD 03 FL
    Postów
    50

    Domyślnie

    Powiem tak jeśli chodzi o płyn hamulcowy i ubywa ci go najwięcej jak jest chłodno to na 99% mas do wymiany siłownik sprzęgła koszt siłownika ok 60 zł. A jak zaczęło ubywać ci płynu chłodzącego i wykluczyłeś uszczelkę pod głowicą i nie wiesz skąd może cieć to najpierw spraw opaski na wszystkich wężach gumowych łącznie z nagrzewnicą (będziesz wiedział czy cieknie z niej ) a jeżeli wykluczysz wszelkie połączenia to powiem tak na bloku silnika są korki zabezpieczające przed jego pęknięciem jak byś zalał wodę i pewni jakiś korek już ci puszcza płyn aby wiedzieć który trzeba ściągać skrzynie ja u siebie zalałem proszek do uszczelniania chłodnic i jest ok )) jak byś wybierał proszek to pamiętaj na gorący silnik po wsypaniu zrób przynajmniej z 10 - 20 km by nie zapchać nagrzewnicy )) ( ja tak miałem w swojej AR 155 2.0 Tspark i nie zapchałem nagrzewnicy ) pozdro i powodzenia

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Pisałeś ze gdzieś Ci cieknie płyn Hamulcowy - sprawdzałeś tył ? tzn przewody idące od regulatora siły hamowania na koła ? ( mi w tamtym roku dokładnie jakoś w tym czasie pękł ) i lał . Patrz dokładnie przy śrubunku . Generalnie jak samochód stoi to raczej nie będzie Ci ciec , dopiero jak zaczniesz hamować , więc połóż kArtony albo na kanał wiedz i niech ktoś Ci po pompuje hamulcem A i jeszcze sprawa zobacz odpowietrzniki na zaciskach czasami tam lubi coś pociec

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kln
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    ZGR
    Auto
    156 1.9JTD16V '03 FL
    Postów
    227

    Domyślnie

    Miesiąc temu zainwestowałem trochę w auto. Wymieniany był komplet sprzęgła i przy okazji właśnie poprosiłem o zdiagnozowanie gdzie ucieka płyn chłodniczy, jako że robiłem też rozrząd to sprawdzili mi od razu testerem szczelność uszczelki, żeby w razie czego dwa razy silnika nie rozbierać i na 99% uszczelka jest w porządku. Zdiagnozowali mi że płyn w niewielkich ilościach cieknie z chłodnicy. Sprawa płynu hamulcowego jest świerza, codziennie robię po 100km i przez ten tydzień czasu dolałem już 500ml. Na parkingu odkręciłem zbiorniczek, zalałem płynu hamulcowego w opór i przez 5min pompowałem hamulcem i sprzęgłem - żadnych reakcji w zbiorniczku, dlatego też czuję się już taki bezsilny. Dzisiaj albo jutro będę miał możliwość wjechać na kanał i mam nadzieję że wszystko się wyjaśni.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sigma
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 156 1.9 JTD S Wagon i AR 155 2.0 TSpark, AR 147 1.9 JTD 03 FL
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał sigma Zobacz post
    Powiem tak jeśli chodzi o płyn hamulcowy i ubywa ci go najwięcej jak jest chłodno to na 99% mas do wymiany siłownik sprzęgła koszt siłownika ok 60 zł. A jak zaczęło ubywać ci płynu chłodzącego i wykluczyłeś uszczelkę pod głowicą i nie wiesz skąd może cieć to najpierw spraw opaski na wszystkich wężach gumowych łącznie z nagrzewnicą (będziesz wiedział czy cieknie z niej ) a jeżeli wykluczysz wszelkie połączenia to powiem tak na bloku silnika są korki zabezpieczające przed jego pęknięciem jak byś zalał wodę i pewni jakiś korek już ci puszcza płyn aby wiedzieć który trzeba ściągać skrzynie ja u siebie zalałem proszek do uszczelniania chłodnic i jest ok )) jak byś wybierał proszek to pamiętaj na gorący silnik po wsypaniu zrób przynajmniej z 10 - 20 km by nie zapchać nagrzewnicy )) ( ja tak miałem w swojej AR 155 2.0 Tspark i nie zapchałem nagrzewnicy ) pozdro i powodzenia
    Na prawde sprawdź

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kln
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    ZGR
    Auto
    156 1.9JTD16V '03 FL
    Postów
    227

    Domyślnie

    Sigma, nie pomyliłeś się - faktycznie siłownik sprzęgła do wymiany

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sigma
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 156 1.9 JTD S Wagon i AR 155 2.0 TSpark, AR 147 1.9 JTD 03 FL
    Postów
    50

    Domyślnie

    Ciesze się że mogłem pomóc pozdro

Podobne wątki

  1. znikający i pojawiający się płyn chłodniczy w ar 159
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-06-2015, 10:15
  2. [146] Znikający płyn chłodzący
    Utworzone przez micrus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 16:59
  3. Płyn hamulcowy
    Utworzone przez Roalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-01-2011, 18:36
  4. [145] Znikający płyn do chłodnicy
    Utworzone przez Wit w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-10-2010, 22:25
  5. Znikający płyn hamulcowy
    Utworzone przez MARIN w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-09-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory