Jutro jadę do Wrocka dodać parę koników.
Jutro jadę do Wrocka dodać parę koników.
Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 08-01-2010 o 07:05 Powód: I kup słownik ortograficzny
Cziptuning to najgorsze badziewie jakie wymyślono. Chcąc mocniejszego diesla trzeba takiego kupić a nie ładować kasę w niewiele dające układziki, które poprawiają tylko samopoczucie chłopczyka za kierownicą.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
powiedział to TS ...
Panowie napiszcie co mymślicie, a nie bijecie piane![]()
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
Czyptunink jest ok!
jak robiony z głową to ok.
Chcąc mocniejszego diesla trzeba takiego kupić a nie ładować kasę w niewiele dające układziki, które poprawiają tylko samopoczucie chłopczyka za kierownicą.
Doprawdy można się uśmiać - szczególnie ze słowa "układziki" hehehe - naprawdę dobry tekst......
Otóż kolego z TS-a chiptuning to nie są układziki - Ty masz na myśli BOX-a, który zresztą też spełnia swoje zadanie w turbodoładowanym dieslu z bezpośrednim wtryskiem, chiptuning to modyfikacja mapy wtrysku paliwa, która polega na zmianie jej parametrów - nie koniecznie podnosi moc maksymalną, może podnieść/obniżyć max. moment obrotowy - przenieść go w dowolne miejsce skali obrotomierza - jak komu lepiej pasuje... Zmieniamy też w tej mapie ciśnienie doładowania.... dymienie itp.... Realne osiągi są znaczne - profesjonalnie wykorzystuje się do tego celu hamownię i tam dostraja się jednostkę napędową... Można to robić również w garażu i wgrywać sofcik sprawdzony do konkretnego silnika, który został wcześnies shamowany.... to jest opcja dla bieniejszych
Co do mojej opini na temat chiptuningu - to jeżeli kogoś stać na wymianę skrzyni, sprzęgła - to proszę bardzo
Paniętajmy, że podzespoły mechaniczne naszych "bolidów" mają przewidzianą wytrzymałość do fabrycznych ustawień.... i zawsze się trzeba liczyć z tym, że coś może nieytrzymać... a do podniesionej mocy szybko się przyzwyczaimy...... takie jest moje zdanie
Z drugiej jednak trony to jazda gwarantowana....
Kolega z TS-a niesteczy chipa nie zrobi co najwyżej niech założy sportową końcówkę wydechu i zdławi silnik filtrem stożkowym
Pozdrawiam
Damian
Amen ...
Kolega H_A_L_T_I napisał "może podnieść/obniżyć max. moment obrotowy - przenieść go w dowolne miejsce skali obrotomierza " chyba się troszkę przeliczyłeś z możliwościami sofcika. To przenieś moment obrotowy by max leżał przy 100 obr/min. Doprawdy można się uśmiać, naprawdę dobry tekst......
"Kolega z TS-a niesteczy chipa nie zrobi co najwyżej niech założy sportową końcówkę wydechu i zdławi silnik filtrem stożkowym" tu też masz rację. TS trzeba aż dławić bo jego moc jest porażająca, a dieselka......trzeba wzmacniac by dorównał TS lub innemu benzyniaczkowi.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest