Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: tarcze ham. i felgi

  1. #1
    remi200833
    Gość

    Domyślnie tarcze ham. i felgi

    mam pytanie czy ktos ma przy swojej alfie tarcze z tej aukcji http://moto.allegro.pl/item920312793..._284_22mm.html i felgi 14 stalowe czy da rade zalozyc je bo mam szerokie alumy i slabe chamulce i moze bym zmienil na wieksze wentylowane tak jak na aukcji powyzej prosze o odp

  2. #2
    Thomas1
    Gość

    Domyślnie

    Ale na tarcze 284 mm to już felgi conajmniej 15", 14 nie wejdą

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Zapomniałeś o dość istotnym fakcie a mianowicie zaciski. Jak założysz większe tarcze to i większe zaciski. Nie lepiej Ci kupić dedykowane to Twojego nawiercane i nacinane + dobre klocki?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Te tarcze nie pasują do boxera, tylko do wersji z silnikami 1,8TS i 2,0TS.
    W twojej alfie na przodzie są zwykłe tarcze niewentylowane o śr. 257mm (gr. max 12mm, min. 10,2mm).
    Jeśli auto kiepsko hamuje to radzę najpierw sprawdzic zużycie tarcz, klocków i sprawnośc zacisków.

  5. #5
    remi200833
    Gość

    Domyślnie

    to ze zaciski by mi nie pasowaly to wiem tarcze mam ok ale sprawdze jak sie maja klocki a zeby je wyjac to wystarczy zdjac zacisk z tarczy ???

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Zamiast pakować większe tarcze lepiej kupić jakieś markowe wentylowane, do tego dobre klocki i zrobić przegląd zacisków i będzie cacy... No chyba, że masz alu 'szprychowe' etc. i chcesz wyeksponować tarczę i zacisk to lepiej wyglądają 284mm
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Gopcio
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115KM 2002r
    Postów
    841

    Domyślnie

    no ok a co moze byc przyczyna ze mam w aucie slabe hamulce czasem musze 2 razy nacisnoc zeby zaczely hamowac, jezdzilem inna alfa 145 i hamulec lapie dosc wysoku u mnie w polowie :/ tarcze nowe klocki nowe
    (ATE) uklad odpowietrzony....
    Było AR 145 Boxer 1,6 ---> Blu Inca AR 147 JTD 1,9 115KM +

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    A płyn ok? U mnie hamulce łapią od razu, w porównaniu do poprzedniego auta to są jak żylety, a mam już je zjechane mocno. Tylko jak postoi przez noc to hamują metalicznie przez chwilę...
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    Zamiast pakować większe tarcze lepiej kupić jakieś markowe wentylowane, do tego dobre klocki i zrobić przegląd zacisków i będzie cacy... No chyba, że masz alu 'szprychowe' etc. i chcesz wyeksponować tarczę i zacisk to lepiej wyglądają 284mm
    Chyba chodzi Ci o tarcze nacinane/nawiercane bo wentylowane są grubsze i nie wlezą do boxera 1,6, chyba żeby zrobic swap hamulców z 1,7 16V

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Te tarcze nie pasują do boxera, tylko do wersji z silnikami 1,8TS i 2,0TS.
    W twojej alfie na przodzie są zwykłe tarcze niewentylowane o śr. 257mm (gr. max 12mm, min. 10,2mm).
    Jeśli auto kiepsko hamuje to radzę najpierw sprawdzic zużycie tarcz, klocków i sprawnośc zacisków.
    To w Alfach 145/6 były mintowane tarcze pełne? :O No popatrz, ze tez nie wiedziałem

    Cytat Napisał remi200833
    to ze zaciski by mi nie pasowaly to wiem tarcze mam ok ale sprawdze jak sie maja klocki a zeby je wyjac to wystarczy zdjac zacisk z tarczy ???
    Nie tylko zaciski ale prawdopodobnie również pompa hamulcowa musiałaby być wymieniona, nie wiem jak z serwem.
    Żeby sprawdzić stan okładzin hamulcowych wystarczy zdjąć koło. Minimalna grubość okładzin to coś około 2-3mm. Należy również zwrócić uwagę na zużycie tarczy, czy nie wymaga wymiany czy chociaz przetoczenia. Bo jak ma już znaczny rant to nowy klocek nie będzie przylegał do tarczy całą powierzchnią.

    Cytat Napisał Gapcio
    no ok a co moze byc przyczyna ze mam w aucie slabe hamulce czasem musze 2 razy nacisnoc zeby zaczely hamowac, jezdzilem inna alfa 145 i hamulec lapie dosc wysoku u mnie w polowie :/ tarcze nowe klocki nowe
    (ATE) uklad odpowietrzony....
    Jeśli faktycznie układ jest odpowietrzony winne może być serwo, bądz pompa hamulcowa. Ale ja bym jeszcze raz próbował odpowietrzyć dobrze hamulce, najlepiej wymieniając od razu płyn na nowy.
    Ostatnio edytowane przez saroo ; 16-02-2010 o 00:09

Podobne wątki

  1. [159] Felgi 467 MB FELGI 18'' 5x110 ALFA ROMEO 159 - prezentacja
    Utworzone przez Bassotronic w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 13:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory