Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Jak to jest z remontem v6?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie Jak to jest z remontem v6?

    Moje pytanie dotyczy dołu silnika.Wału i panewek.Coś mi się tam zaczyna dziać,i mechanik stwierdził (osłuchując),Ze to panewki,ew.sworzeń tłoka.Tyle tylko,że producent z tego co wiem nie przewidział żadnych szlifów,a montaż samych panewek na starym wale mija się z celem.Tak stwierdził specjalista.I teraz co?Wymienić silnik?

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Niczego sensownego się nie dowiesz jak nie rozbierzesz silnika i nie jest prawdą że wymiana samych panewek mija się z celem

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    O ile dobrze wiem to sworznia tłoka nie wyjmiesz jak nie zdejmiesz głowicy i nie wyciągniesz tłoków (mogę się mylić).. jak wyjmiesz tłoki to nie warto już składać na starych pierścieniach . Na Twój wał jeśli jest sprawny (szlifierz orzeknie) spokojnie można założyć stare panewki.. czopy są azotowane więc tym samym bardzo twarde i jak jeszcze panewka się nie obróciła to jest duże prawdopodobieństwo, że wał jest cacy i wystarczy mu tylko strzelić polerowanie czopów (mój wał też jest azotowany i zużycie się panewki nie popsuło go, założyłem spokojnie i działa).
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    jakby co to mam kompletny dół do 2.5V6 12V z alfy 155

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Nadwymiarowe panewki pasują z AR166 2,5v6 kwestia znaleźienia dobrego szlifierza do wału z dobrym sprzętem, ja takie prace robię w Katowicach...gość robi rzeczy na które inni mówili "Panie nie da się..."

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał olek_jaw Zobacz post
    Nadwymiarowe panewki pasują z AR166 2,5v6 kwestia znaleźienia dobrego szlifierza do wału z dobrym sprzętem, ja takie prace robię w Katowicach...gość robi rzeczy na które inni mówili "Panie nie da się..."
    To ja wtrącę coś od siebie, szlifierz który taki wał wyszlifuje owszem znajdzie się, panewki nadwymiar da się dobrać od innej V6tki AR ale zużycie potem wału następuje bardzo szybko - przerabiałem już ten temat, niestety wał azotowany jest utwardzany tylko powierzchniowo i I szlif wystarczy aby ta warstwę zdjąć.

    Może oczywiście wał po szlifie oddać do azotowania, ale przy azotowaniu wał na 99% się lekko skrzywi i trzeba jeszcze kupę nakładów finansowych aby go doprowadzić do stanu używalności.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    przypominam się że mam taki kompletny dół silnika.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Ciekawych rzeczy się tu dowiaduję np.nadwymiarowe panewki od wersji 24v.Narazie jeszcze nie wiem co to jest.Dopiero w przyszłym tygodniu wjadę na kanał i będzie rozbierany.

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jerry1 Zobacz post
    Ciekawych rzeczy się tu dowiaduję np.nadwymiarowe panewki od wersji 24v.Narazie jeszcze nie wiem co to jest.Dopiero w przyszłym tygodniu wjadę na kanał i będzie rozbierany.
    Wał od silnika V6 24v jest inaczej utwardzany niż wał od silnika V6 12v stąd te nadwymiarowe panewki wał daje się szlifować

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Podjąłem decyzję co robić dalej.Może się się to nie wszystkim spodoba ale:Olej który się kwalifikował do wymiany zmieniłem na 15w40 i silnik się wyciszył.Wiem że to nie naprawi zużytych części,ale na razie musi wystarczyć.Silnika remontował nie będę.Dopiero jak zacznie się sypać po całości to go zmienię.Najchętniej na taki jaki jest,ale podejrzewam ,że może się zdarzyć i 24v lub może nawet któreś 3.0.Coś z mniejszym przebiegiem i co gazu nie widziało.Prawdopodobnie silnik będę ściągał z Włoch.Dzięki wszystkim za info na temat remonciku.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 19:19
  2. Ostra jazda!! Pomocy!! Jest moc nie ma jest i nie ma
    Utworzone przez Sasza w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-05-2010, 17:33
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-08-2009, 21:34
  4. [159] 1.9 JTDm 8v - silnika strasznie trzepie, gdy jest zimny, po nagrzaniu jest wporządku
    Utworzone przez bober331 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 20:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory