Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: nierówna praca na zimno

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie nierówna praca na zimno

    Witam. W czasie zimy zauważyłem, że na zimno silnik telepie i wyczuwam większe wibracje na kierownicy. Poza tym po odpaleniu spaliny nie wylatują równomiernie tylko jak z traktora (dźwięk) pach, pach, pach.nie równomiernie. Obroty nie skaczą(niekiedy wskazówka obrotomierza drgnie o 0,5 - 1 mm w dół ale przy mrozach poniżej -15*C kilkakrotnie bywały spadki do 500 RPM. Czy winne mogą być świece czy coś innego? Dodam, że 30 000 km temu (obecnie 115000)wymieniane były świece przez poprzedniego właściciela najprawdopodobniej na zamienniki(nie wiem jakie), gdyż za świece z wymianą zapłacił około 300zł i nie wiem ile de facto mogą te zamienniki wytrzymać. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Możliwe świece. Ale największym objawem zużycia świec będą strzały do kolektora, przede wszystkim w czasie jazdy, na zimnym silniku. To co opisujesz wygląda mi na palenie na 3 garki. Zdechła świeca może być tego powodem.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    takie miałem przypuszczenia. Zastanawia mnie tylko czemu tak się dzieje tylko na zimno. Przy okazji jaka jest żywotność przewodów zapłonowych? Bo chyba nie były tu wymieniane. Czy należy je wymienić czy raczej zobaczyć po wymianie świec. Czy bez większych problemów wymienia się w tym silniku świece(odkręcić pokrywę, zdjąć fajki wykręcić świece)? Jakie są klucze do świec? Na coś zwrócić szczególną uwagę?
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    jesli masz TSa to własnie tak, odkrecasz pokrywe o masz fajki , zdejmujesz je, sa troche wcisniete i masz swiece na wieszchu, tzn sa dosc głęboko, jak dobrze pamietam to jest 16, najlepiej na przedółuzce jakis klucz miec, tak jest w kazdej swiecy, w dopalajacych tez

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    mam zamiar wymienić świece. Mam teraz dylemat. Przeczytałem na stronie Bosch, że należy świece dokręcać z odpowiednim momentem.

    Cyt:
    "Prawidłowy moment dokręcania świecy zapłonowej:
    niezwykle ważny dla bezawaryjnego funkcjonowania świecy w modelu Alfa z silnikiem Twin Spark. Dwie świece zapłonowe o różnym gwincie, ale takim samym rozmiarze klucza wymagają podczas wymiany szczególnej staranności ze strony mechanika. Moment dokręcenia dla mniejszych świec M10 wynosi 15 Nm, a dla większych M14 - 28 Nm. Często klucz dynamometryczny jest ustawiany tylko jednokrotnie, przez co mniejsze świece są zbyt mocno dokręcone. Może to spowodować poważne uszkodzenia, np. zniszczenie cewki zapłonowej oraz znajdujących się powyżej osłon. Dbaj o swoich klientów, dokręcając świece zapłonowe z prawidłowym momentem."

    Czyli wypadałoby mieć klucz dynamometryczny.
    Czy Wy przy wymianie zwracacie na to uwagę?
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Najpierw wykręć i zobacz w jakim są stanie. Brązowy nalot = wymiana. A jak nie to problemu szukaj najpierw w kablach. Po co masz wydawać kasę na darmo
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    a co w końcu z tym kluczem dynamometrycznym?
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    w ts chyba będzie ciężko bez klucz wkręcać świece. Poza tym czytałem, że dopalającą lżej trzeba dokręcić.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    ogolnie dokrecaj z wyczuciem bo moze sie urwac zwlaszcza mala swieca , mialem 2 razy taki przypadek
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

Podobne wątki

  1. Nierówna praca 156 3.0
    Utworzone przez pasqd w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 14:36
  2. Nierówna praca
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 13:24
  3. Głośna praca wtryskiwaczy gdy zimno 2,4 JTD
    Utworzone przez Cezy w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 14:37
  4. Nierówna praca na zimno
    Utworzone przez SimonV w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-11-2011, 16:30
  5. [164] nierówna praca
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory