Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: 2,4 JTD Silnik nie chce zgasnąć.

  1. #1
    santa_daro
    Gość

    Domyślnie 2,4 JTD Silnik nie chce zgasnąć.

    Witajcie dziś mam w zasadzie jeden z największych problemów. Wróciłem dziś do domu po 15 km jazdy, zgasiłem auto na podwórku i wszedłem do domu. Po kilku minutach zauważyłem że wyje alarm, podszedłem wyłączyłem go, z ciekawości wsiadłem do środka odpaliłem auto, wszystko ok, ale po wyłączeniu stacyjki silnik nadal pracował i nie miał zamiaru zgasnąć. Dodawałem normalnie gaz i się wkręcał na obroty a kluczyki w ręce. Przy pierwszym paleniu mrugła lampka CODE na dłużej. Ale potem zapala bez problemu. Jak myślicie ? Podsumowując auto chodzi bez kluczyka w stacyjce!

    Imo czy alarm wariuje a może coś innego.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rain
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Niziny
    Auto
    Stilo 1.9 JTD, Brava_HGT
    Postów
    734

    Domyślnie

    Jeśli silnik działał sam dalej, to być może doszło u Ciebie do samozapłonu oleju. Bardzo niebezpieczna sprawa która może spowodować całkowite zniszczenie silnika który zacznie wkręcać się na gigantyczne obroty jeśli sam nie zgaśnie. Najgorsze jest to że jedyny skuteczny sposób aby zapobiec temu jak już się dzieje to jechać powolutku i sinik wyhamowywać hamulcami.

    Ale skro tez mówisz że gaz Ci działał i w ogóle elektronika to może coś innego Ci się dzieje.
    Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
    Co mi się przez łapki przewinęło:
    Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v

  3. #3
    santa_daro
    Gość

    Domyślnie

    Update: Dodam że silnik gaśnie dopiero gdy po wyłączeniu stacyjki i właczeniu zapłon ponownie. Pali na dotyk.

    Update 2: Podłączyłem pod komputer i jest błąd MIL 650 oraz Immobilizer Key Faulty U1600, co ciekawe po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka samochód nadal się komunikował z komputerem i po resecie błędów od razu na nowo wyskakiwały. Dobrałem się do centralki alarmu jest to Procar Tiger i mam wrażenie że to on coś zwiera lub też jakieś problemu z Immo. Chyba nie obejdzie się bez dobrego magika - elektronika.

    Witam, nie wydaję mi się żeby dochodziło do samozapłonu – tyle razy (paliłem go i gasiłem z 10 razy do tej pory). Dzisiaj wsiadłem rano, przekręciłem kluczyk i CODE nie zgasł, więc bez palenia wyłączyłem zapłon i po ponownym włączeniu CODE zgasł i zapalił bez problemu. Przjechałem 50km do pracy i wszystko ok. Zastanawiam się nad zaworem odcinającym paliwo na pompie CR lub alarmem, gdyż od tego momentu alarm nie żyje, nie reaguje na nic sprawdzałem drugi pilot i też nic. Z kluczyka natomiast zamyka/otwiera – wszystko poza gaszeniem silnika działa tak jak wcześniej. Może jest coś puszczone przez alarm i jak padła centralka to nie działa – choć mało prawdopodobne bo centralny wciąż (z kluczyka) działa.
    Ostatnio edytowane przez santa_daro ; 12-04-2010 o 19:30 Powód: Dodatkowe informacje

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Przyczyna jest prosta, Masz rozwaloną stacyjkę. Jest na to temat na forum. Np. ja mogę podczas jazdy wyjąć całkowicie kluczyk i auto normalnie jedzie, kiera się nie blokuje. Z tym da się żyć, tylko żeby kluczyk sam nie wypadał, bo to może być niebezpieczne.

  5. #5
    santa_daro
    Gość

    Domyślnie

    Po sprawdzeni wszystkiego dosłownie każdego jednego łączenia kabelka i bezpiecznika bella znowu śmiga, choć to rozwiązanie wydaje mi się tylko chwilowe. Problem był w bezpieczniku 70A pod maską silnika, gdy był wpięty, wariował immo, alarm, silnik nie gasnął po wyłączeniu stacyjki itd. Bezpiecznik tymczasowo wypiąłem, problemy jak ręką odjął, z tego ci piszą w instrukcji jest to bezpiecznik od układu grzania świec i opornika na filtrze paliwa. Proszę o jakieś sugestie.

Podobne wątki

  1. 2.4 jtd nie chce zgasnąć
    Utworzone przez janek27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 10:55
  2. Silnik zgasł i nie chce zapalić
    Utworzone przez misiek718 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-02-2013, 14:44
  3. problem silnik nie chce odpalic w trasie
    Utworzone przez Damian156JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 20:15
  4. Zapaliło się tylne światło i nie chce zgasnąć
    Utworzone przez lukash w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-05-2011, 11:37
  5. silnik nie chce zapalić
    Utworzone przez haribo w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-03-2009, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory