Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Po zaślepieniu EGR-a

  1. #1
    Stanley
    Gość

    Domyślnie Po zaślepieniu EGR-a

    W sobotę zaślepiłem EGR i powiem szczerze , że rewelacji jakiś nie stwierdziłem , tzn. albo moja Alfa się zbierała przed zaślepieniem na tyle dobrze , że teraz różnica jest niewielka , albo w ogóle nie mam pojęcia co to jest prawidłowe przyspieszenie. Osiągi mojego auta wg mnie są w normie przyspiesza ok. pali w normie 6,1/9 litra. Ale muszę zapytać o co innego, w opisie jak zaślepić EGR są wykonane fotki , jedna z nich pokazuje , że syf w kolektorze ssącym jest rudawy i suchy a ja jak czyściłem u siebie wyjmowałem mokrą maź przypominającą zmoczoną sadzę lub smołę. Wygląda na to , że do kolektora ssącego dostaje się olej , czego to może być powodem?. Nadmieniam auto nie dymi, zużywa oleju w normie , tzn nie dolewam między wymianami czyli po około 20 tys km. Co prawda ubytek jest wg mnie około 1 l na 10 tys km. Wg. moich wstępnych przemyśleń wynika , że olej dostaje się właśnie z tego powrotnego przepływu spalin więc komory spalania, no bo przecież nie z filtra powietrza ?. Poprawcie mnie lub zasugerujcie coś , lub uspokójcie , że nic złego się nie zaczyna.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    dostaje się z powietrzem z turbo, ale nie ma się co martwić bo każde turbo puszcza

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Turbo to raz, a odma to dwa.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Ten olej wydobywa się z odmy (odpowietrzenie zaworów- czy czegoś tam) jest to normalne pod warunkiem że nie jest to potok oleju. Z opisu zużycia oleju wynika że raczej nie masz tu problemu.

  5. #5
    Stanley
    Gość

    Domyślnie

    To dlaczego w opisie ,,jak zaslepić EGR" jest fota gdzie wyraźnie widać , że syf w środku jest suchy jak pieprz ?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Ja wczoraj także zaślepiłem EGR i także nie poczułem jakąś większą różnicę w pracy silnika jak narazie a widok w środku kolektora mnie przeraził tak jak opisuje użytkowinik Stanley- smoła. Ale myśle, że nic się nie dzieje i przy 240tyś przebiegu może tak wyglądać a wiem, że nikt tam nigdy nie zaglądał. Zużycie oleju mam 1l na 12tyś ale to bardziej przez delikatne wycieki

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Właśnie czyszczę kolektor ssący i to co tam jest to czarna smoła wilgotna. Już chyba 10 szmat wywaliłem czarnych od oleju. Wykorzystuje rurkę długą i owijam ją w szmate i dochodzę do samego końca i nie wiem czy to się skończy w ogóle bo cały czas wyciągam całą czarną szmatę.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Jak to mawiają, każda Turbina lekko puści olejek i każdy co rozbiera kolektor ssący ma mieszanke osadu z olejem (jak dobrze czytałem).

    Tzn prawie każdy, u mnie tak jak widać na fotkach jest sucho ale wcześniej nie było, poprostu w styczniu założyłem nowe Turbo które nie ma prawa puścić oleju


    koles_02 - nie martw się, jeszcze ze 100 szmat wyjmiesz brudnych olej ma to do siebie, że ciężko go wyczyścić
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    No już koniec wyczyszczone. Turbinę rok temu wymieniałem i mi się zdaje że to pozostałości po starej która poszczała olej, a kolektor po zmianie nie był czyszczony. Zobaczymy jak to za parę tys km będzie wyglądało. EGR bym już zaślepił ale czekam na listonosza bo w sobotę dopiero zamówiłem. I przyniesie mi jeszcze znaczek nowy na tylną klapę

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    To już wiem na co się nastawiać... bo moja zaślepka czeka na poczcie. Jeszcze tylko benzyne muszę kupić żeby to wszystko doczyścić. Ja generalnie mam nadzieje że po zaślepieniu przestanie mi się dławić przy 2500 obr bo jeśli nie to muszę się turbiną zainteresować...
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

Podobne wątki

  1. [159] Czy po wywaleniu DPF, EGR zaślepieniu i chipie - dymi?
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 07-07-2014, 08:07
  2. Egr po zaślepieniu ????
    Utworzone przez kris25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-02-2013, 21:16
  3. [156] EGR po zaślepieniu - błąd P0404
    Utworzone przez you w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 18:05
  4. Błąd na przepływomierzu po zaślepieniu EGR.
    Utworzone przez fornello w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 07:57
  5. Świst po zaślepieniu EGR
    Utworzone przez Izane w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-04-2010, 21:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory