Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Problem z zagadkowym wyciekiem

  1. #1
    selius
    Gość

    Domyślnie Problem z zagadkowym wyciekiem

    Czesc mam problem z wyciekiem plynu z ukladu chlodzenia, cieknie mi z lewej strony silnika czyli po stronie pasazera (od rozrzadu) ale problem polega na tym ze po bloku silnika i ciezko zdiagnozowac skad dokladnie to leci... Bylem u kolegi z forum ktory zmienial mi 3 miesiace temu rozrzad razem z pompa wody i doszlismy do tego ze jedna z srub na pompie wody ma zerwany gwint, wiec nagwintowalismy ja i zakleilismy specjalnym klejem i tydzien czasu bylo wszystko dobrze, az do dzis gdy na parkingu zobaczylem ze znowu mialem plame pod samochodem, ale zauwazylem przy okazji cos innego, a dokladnie leci mi plyn po kropelce tylko w tedy kiedy jest plyn w zbiorniczku, kiedy juz wyleci ze zbiorniczka czyli wykapie pod silnik... to juz tak bardzo nie widac wycieku. Sprawdzalem zbiorniczek, przewody, opaski i wszystko jest ok. Pompa wody jest EVR Ruville i ma przejechane ok 3 tys km. Dodam ze na poczatku raz lecialo a raz nie, nie wiem od czego to zalezalo, ale teraz zauwazylem ze leci za kazdym razem gdy naleje plynu do zbiorniczka nawet na wylaczonym silniku... Macie jakies pomysly skad to jeszcze moze leciec? Dziwi mnie to ze jak tylko doleje plynu do zbiornika do od razu widac ze leca kropelki po bloku silnika, wiec pompa wody odpada, to co zostaje skoro nie ma tam zadnych wiecej przewodow ;/ Sprawdzilem tez przewod co idzie ze zbiorniczka do silnika i tez jest ok. Ja juz nie mam pomyslow...

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jeżeli tu wszystko sprawdziłeś to chyba pozostaje uszczelka pod głowicą. Nie zdarzyło Ci się przegrzać silnika?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja bym jednak zdjął osłonę rozrządu, wyczyścił do sucha tę pompę, dolał płynu i obserwował. Kto wie, czy czasami ta zerwana śruba nie pusciła.

  4. #4
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Chodzi o to ze silnik wogole sie nie grzeje, wszystko chodzi ladnie cicho jak przedtem. No trudno bede musial cos pokombinowac i jeszcze popatrzec.

  5. #5
    santa_daro
    Gość

    Domyślnie

    Witaj, ja też miałem problemy z cieknącym płynem, na początku myślałem że to chłodnica bo była mokra u góry, wymieniłem i na drugi dzień wszystko pięknie ładnie aż do wieczora, podjeżdzam na parking, wysiadam a za samochodem struga wody na kostce, otwieram maskę i płyn się ulatniał od spodu zbiorniczka wyrównawczego, po prostu pękł ze starości na żebrowaniu w 1/3 długości patrząc od przodu samochodu. Chłodnica w sumie niepotrzebnie wymieniona ale już wiem że mam nową, a zbiorniczek dorwałem taki sam za 40PLN z Brawy bodajże, oryginał - używka.

  6. #6
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Zbiorniczek tez wyjmowalem, sprawdzalem i wszystko z nim jest ok. U mnie widac napewno ze leci po bloku silnika, a sam zbiorniczek jest troche dalej. Dzisiaj zdjalem obudowe rozrzadu i chcialem dokladniej namierzyc wyciek i mam pytanie, czy jest mozliwosc zeby lecialo z pod samej pompy wody? Jak wiecie na pompie jest oring ktory wchodzi w blok silnika, ale czy jest taka mozliwosc? Pompa byla skladana tez na silikon ale jak pisalem wczesniej na jednej z srub zerwal sie gwint i pompa trzymala sie na jednej srubie, to pewnie juz sam silikon tez puscil przez wibracje paska. Mi sie wydaje ze u mnie leci z pod pompy a sama pompa jest ok, bo to nie leci centralnie z srodka pompy tylko tak bardziej z przodu...

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jest taka możliwość ponieważ pompa wchodzi w kanał od chłodzenia, a oring ją uszczelnia. Jeśli pompa u Ciebie trzymała się w sumie na jednej śrubie to na pewno po rozgrzaniu i przy drganiach się rozszczelniła. Gwint zerwał Ci się na śrubie czy w bloku?

  8. #8
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Gwint zerwal mi sie w bloku ;/ ale kolega z forum ktory robil mi rozrzad przegwintowal i zalozyl nowa srube na jakis specjalny klej i teraz ladnie sie trzyma.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Widocznie jednak nie za bardzo trzyma, bo z tego, co piszesz to właśnie stamtąd cieknie. Proponuję to rozebrać i sprawdzić. Niestety, pasek trzeba będzie zdjąć

  10. #10
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Ok dzieki rozbiore to i dam znac co i jak.

    Wiec po glebszych ogledzinach okazalo sie ze do wymiany pompa wody... Nie polecam nikomu firmy EVR lub jak kto woli Ruville bo u mnie pompa tej firmy wytrzymala 3 miesiace i 4 tys km...
    Ostatnio edytowane przez selius ; 16-05-2010 o 12:23

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory