Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: kilka pytań

  1. #1
    rafal70185
    Gość

    Domyślnie kilka pytań

    Witam wszystkich Niedawno stałem się szczęśliwym posiadazem Afy 155, jest to moja druga Alfa, wcześniej miałem 146, niestety miałem wypadek i autko nie nadaję się do jazdy. Mam kitka pytań, i serdecznie proszę o odpowiedź za którą z góry dziękuję.

    1. Otóż moje autko delikatnie faluje na obrotach, a przy zimnym silniku troszkę szarpie gdy dodaje gazu, gdy silnik osiąga optymalna temperaturę szarpanie zanika a lekkie falowanie pozostaje, może trzeba wymienić świece, przewody coś przeczyścić i będzie ok, kupiłem ją niedawno (została sprowadzona z Włoch)wiec nie wiadomo kiedy była robiona wymiana.

    2. Strasznie mi rezonuje tłumnik takie brzęczenie słyszę szczególnie na wolnych obrotach, co może być tego przyczyna sprawdzałem i nie jest przepalony ani zardzewiały.

    3. Byłem u fachowca od gazu, przymierzam się zakładać, i mówi że inna instalacja niż sekwencyjna nie wchodzi w grę, czy to prawda? Jak macie u siebie? sekwencja trochę kosztuję a ja nie wiele więcej dałem za ten samochód.

    Co byście zrobili koło niej w pierwszej kolejności aby mnie nie zaskoczyła czymś więcej. po za tym ok. Ten samochód ma to coś, spodobała mi się mimo ze kanciak trochę, jest bardzo wygodny zwrotny szybki, i niepowtarzalny na naszych drogach. proszę o rady i dzięki za nie z góry. pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Witam nowego posiadacza tak zacnego wozu jakim jest 155-tka

    Napiszę Ci trochę inaczej a mianowicie co ja zrobiłem jak kupiłem swoją a było to pół roku temu i dopiero w poprzednim tygodniu skończyłem ale zaznaczam, że robiłem wszystko sam i czasu też nie miałem za wiele.

    Moja też przyjechała z Włoch, pojeździła po Polsce dwa lata (plus tego taki, że wszystkie śruby w podwoziu można łatwo odkręcić )

    Leciało to tak:
    - tylne prawe łożysko;
    - nowe tracze z tyłu (org.) i kocki TRW;
    - regeneracja wszystkich zacisków nowe gumki itp.
    - wymiana płynu ham.
    - wymiana płynu wspomy;
    - naprawa panelu klimatronika - podswietlanie;

    To był początek, przez zimę nic nie robiłem ale układałem już plan działania co tu jeszcze zrobić. Większość rzeczy które później wymianiłem wynikała raczej z tego, że lubię mieć wszystko po swojemu i na tip top zrobione niż z tego że już padło.

    Ciąg dalszy niedawno:
    - łożyska wahaczy tył L,P - vema + odboje i gumy pod sprężyny;
    - przód cała góra mcphersona - guma spręzyny, odbój, łożysko, górna poducha - L,P;
    - mikody GT na przód + klocki TRW (hamują rewelka a wcześniej miałem tracze TRW i EBC green, nowy zestaw o wiele lepszy!);
    - końcówki staba;
    - wymiana sprzęgła - valeo;
    - wymiana wszystkich manszet na przegubach + dokładne czyszczenie i nowy smar;
    - wymiana uszczelniaczy na półosiach;
    - wymiana przedniego prawego łozyska - skf;
    - regeneracja wysprzęglika.

    Autko po tych wszystkich zabiegach prezentuje się tak:





    A teraz najlepsze jest to, że mam możliwość porównania z inna 155 i tam szykują się dokładnie te same rzeczy do roboty

    Napisz jeszcze co za silnik tam jest 16 cz 8v.

  3. #3
    thing
    Gość

    Domyślnie

    1. może to być przepływomierz, ale narazie proponuje przeczyścić przepustnice i krokowca
    3. sekwencja jest o wiele lepsza, ale II gen dobrze wyregulowana też jest ok.
    podpinam się pod pytanie rafal_155, 8v czy 16v?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    zobacz na swieczki...u mnie szarpala,nie chciala sie wkrecac na obroty,masakra przejzalem swiece to sie za glowe zlapalem....
    II generacja plus blos sprawuje sie swietnie...a strat praktycznie nie ma.

  5. #5
    thing
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marian Zobacz post
    zobacz na swieczki...u mnie szarpala,nie chciala sie wkrecac na obroty,masakra przejzalem swiece to sie za glowe zlapalem....
    II generacja plus blos sprawuje sie swietnie...a strat praktycznie nie ma.
    u siebie masz II gen + blos?

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    obie instalacje w alfie 155 będą działać prawidłowo ale wiadomo że sekwencja jednak jest lepsza i tutaj nie ma co dyskutować. Ja jednak chciałbym zapytać czy opłaca ci się zakładać gaz? Najpierw to przemyś czy ci się opłaci na twoj ilość przejechanych kilometrów i planowany czas posiadania tego auta. Jeżeli chcesz miec tani wóz do jazdy to polecał bym zakup używanej ale nie starej instalacji gazowej z allegro albo na szrocie i zlecić to gazownikowi do założenia. Gezy sekwencyjne nie dawno na allegro widziałem po 400-500zł wtedy bardzo tanio założysz gaz. Koledzy moi do swoich alf kupili gazy na allegro i zlecali to gazownikom a więc nowa sekwencja do V6 założona w ten sposób wyniosła nie około 1700zł a dla ciebie na 4 cylindy wyniosla by jeszcze mnie. A normalnie gazownicy do V6 wołają a sekwencje 2500-3000tys

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał thing Zobacz post
    u siebie masz II gen + blos?
    w czerwonej jest:-P korzystamy z niej codziennie do pracy dlatego gaz w niej siedzi:-D

  8. #8
    thing
    Gość

    Domyślnie

    to bede miał pytań pare ale to na pw, tylko wcześniej wyczyść ją bo nie moge wysłać

  9. #9
    rafal70185
    Gość

    Domyślnie

    w swojej 146 boxer miałem założony gaz BRC nie sekwencyjny, nie została uszkodzona w czasie wypadku, chciałem ją założyć do AR 155 poszedłem do tego gazownika który ją zakładał i powiedział, że nie bedzie chodziła ta instalacja, że będzie generowała koszty bo co chwile będzie się coś psuło ja wiem ze sekwencja jest dużo lepsza ale chwilowo mnie na nią nie stać, kasa poszła na moją nową miłość AR 155 , gościowi nie chce się bawić bo za dużo zabawy i za mało zarobi albo słaby z niego spec ,

    kolega h0se166 napisał;

    nie dawno na allegro widziałem po 400-500zł wtedy bardzo tanio założysz gaz. Koledzy moi do swoich alf kupili gazy na allegro i zlecali to gazownikom a więc nowa sekwencja do V6 założona w ten sposób wyniosła nie około 1700zł a dla ciebie na 4 cylindy wyniosla by jeszcze mnie. A normalnie gazownicy do V6 wołają a sekwencje 2500-3000ty

    jak jest z wbiciem takiel instalacji w dowód, ja bardzo dużo jeżdżę samochodem więc gaz jest mi potrzebny, co radzicie

    Dziękuję za miłe przyjęcie

    ---------- Post dodany o godzinie 22:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:04 ----------

    Napisz jeszcze co za silnik tam jest 16 cz 8v.[/QUOTE]

    nie wiem powiem szczerze pisze 1.8 TS jak to sprawdzić

  10. #10

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  3. Kilka pytań
    Utworzone przez Pazur w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 12:59
  4. [166] Pytań kilka
    Utworzone przez Loczek w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2008, 23:23
  5. [155] Kilka pytań
    Utworzone przez FlaY w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 25-06-2008, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory