Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: pare pytan co do rozrządu w 3.0 v6

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie pare pytan co do rozrządu w 3.0 v6

    Witam , z dnia na dzien zaczęło mi cos wyc w okolicach rozrządu , na początku myslalem ze to jakas rolka od osprzętu , więc dzisiaj zdjąłem pasek wielorowkowy odpaliłem i dalej wyje pasek niby jest w superstanie rolki tez wyglądają okej i teraz to juz niewiem . pytanie co moze wyc , jak to zdjagnozowac ? czy jak się okaze ze bedzie rozrzad do wymiany to czy konieczne są blokady ?? ile mechanik moze mnie skasowac za taką robote ? bo wiem ze sam rozrząd kosztuje w granicach tys . Za wszelkie porady i wskazówki stokrotne dzieki
    pozdrawiam kamil
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Dobry mechanik za zmianę rozrządu na blokadach, zgodnie ze sztuką minimum 300zł weźmie. Co do jęczenia jeśli zdjąłeś pasek wielorowkowy i dalej jęczy więc pompa cieczy odpada, najszybciej w rozrządzie zużywa się rolka napinacza i na niej te dźwięki mogą powstawać, rolki prowadzące długo wytrzymują.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    no wlasnie stawiałem na pompe wody dlatego zdjąłem pasek a tu zonk rozrzad wyglada idealnie poprzedni własciciel ostro twierdził ze zmieniał i napewno nie trzeba go wymieniac no i faktycznie pasek wyglada jak nowy jeszcze napisy się na nim zachowały , wiec co robic jak okaze sie ze to sam samonapinacz padł to wymieniac samonapinacz czy juz wszystko ??? a jak sam samonapinacz to chyba blokady nie będą potrzebne ?? wypowiedzcie sie co o tym myslicie
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    a ty w ogole zmieniałes ten rozrząd po zakupie alfy?? czy "na oko był w super stanie" i nie było potrzeby?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    nie nie zmieniałem koles zapewniał ze zmieniał rozrząd poza tym pasek wieloklinowy i swiece wręcz się zapierał i powiedział ze głupi bym był jak bym zmieniał
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Słuchaj, sprawa wygląda tak, że napisami na pasku się nie sugeruj ;] Mam na ścianie w garażu powieszony mój pasek po przebiegu 70tys, i napisy ma w stanie niemal nie naruszonym, wszystko zależy od tego czy ktoś napiął jak należy rozrząd, czy poskładał całość na czysto i od szczelności obudowy rozrządu, jak nie dostaje się pył z zewnątrz do środka to rolki będą czyste i pasek nie naruszony. Jak już ruszysz cokolwiek przy rozrządzie do ponownego ustawienia niestety ale musisz mieć blokady + czujnik GMP i trochę wiedzy.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego CIAMILL156,
    sam napinacz można wymienić bez ponownego ustawiania rozrządu (ważne by by nie zmienić położenia paska na kołach).
    Po zdemontowaniu napinacza sprawdzić należy też rolki prowadzące (winny "gładko" się obracać bez szumów i luzów.
    By zapewnić kontrolę paska na kołach zaznaczyć położenie paska na kołach przed demontażem napinacza np. białą farbą.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Kolego CIAMILL156,
    sam napinacz można wymienić bez ponownego ustawiania rozrządu (ważne by by nie zmienić położenia paska na kołach).
    Po zdemontowaniu napinacza sprawdzić należy też rolki prowadzące (winny "gładko" się obracać bez szumów i luzów.
    By zapewnić kontrolę paska na kołach zaznaczyć położenie paska na kołach przed demontażem napinacza np. białą farbą.
    Trochę się z tym nie zgodzę dlatego że przećwiczyłem temat w praktyce, po zmianie napinacza stary pasek ciut inaczej się napręża/wyciąga po napięciu nowym napinaczem i właśnie po to należy popuścić koła żeby skompensować naprężenie względem góry rozrządu a wałem korbowym, nie zrobienie tego potrafi wprowadzić dziwną nerwowość w pracy silnika na biegu jałowym.

    Tyle ode mnie, każdy robi jak uważa, ja każdą operację przy rozrządzie robię z blokadami na popuszczonych kołach wałków rozrządu, i jest wszystko ja należy. Wiem że ludzie znaczą po swojemu koła/paski korpus silnika i składają bez blokad rozrządy i niby to działa ale co z tego jak silnik nie do końca pracuje jak powinien i zaczyna po zmianie rozrządu podpijać więcej PB niż powinien.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    przywiozłem dzisiaj mechanika do domu sprawdził i nasłuchał rolki i napinacz dokonał szczegółowych oględzin i stwierdził ze całosc jest nowa i napewno to wycie nie dochodzi z rozrzadu tylko gdzies z dłu silnika odpalilem alfe pochodziła ok 10 min i wycie ucichło
    sprawdziłem jeszcze kilka razy i nic cisza jak w kosciele wiec zbaraniałem alfa naprawiła się sama
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Na dole silnika masz rolki prowadzące paska napędu alternatora/klimy/wspomagania zapewne dolna mniejsza jęczy bo ona najwięcej syfu z ulicy zbiera.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Pare pytan o q4
    Utworzone przez Wuziu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-04-2013, 20:40
  2. Pare pytan
    Utworzone przez pozeczkowy w dziale GT
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 30-12-2011, 22:43
  3. Błędy i pytan pare
    Utworzone przez Gopcio w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-12-2010, 16:06
  4. alfa plus gaz... pare pytan
    Utworzone przez w_szafie_spi w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2010, 21:32
  5. kupilem 156 2.5 i mam pare pytan
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-08-2008, 13:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory