Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: To gas or not to gas 146 ?!

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie To gas or not to gas 146 ?!

    Witam.
    Stoję przed niezłą zagwozdką więc postanowiłem Was trochę podpytać

    Tak jak w profilu napisano, posiadam Alfę 146 1.4 TS z 1999r z raczej zdrowym silnikiem (145kkm przebiegu i żadnych niepokojących objawów).
    Moja Alfa obecnie pali 7,5-8 lytra na 100km (w cyklu mieszanym 50/50).
    Problem jest taki, że dziennie robię po 80-90km co daje jakieś 2200km miesięcznie, a to całkiem duża kwota ... za duża. Generalnie można by zmienić na Diesla, ale szkoda mi Alfy i pieniędzy których w nią zainwestowałem ;(

    W związku z powyższym zastanawiam się nad zagazowaniem auta.
    Zdążyłem już nawet zapytać u kilku gazowników co i jak:

    1. Cena 2400 PLN:
    - Stag4,
    - Tomasetto ALASKA,
    - Valtec RAIL TYPE 30,
    - montaż, butla w kole, zawór tankowania w pod klapką wlewu.

    2. Cena 2600 PLN:
    - BRC Sequent 24-MY10,
    - elektrozawór BRC GPL ET98,
    - reduktor BRC Genius Max lub BRC Genius MB
    - wtryski BRC IN03,
    - montaż, butla w kole, zawór tankowania w pod klapką wlewu.

    Domyślam się, że opcja nr 2, ale zastanawiam się, czy taki zestaw będzie ok, tzn. bezawaryjny i dający się dobrze wyregulować ?

    I kilka pytań pomocniczych:
    - Czy faktycznie uzyskam spalanie wyższe jedynie o jakieś 20% ?
    - Czy TwinSparki faktycznie nie mają uczulenia na LPG ?
    - Czy poczuję zmianę dynamiki i osiągów na gorszę na LPG ?
    - Czy LPG to faktycznie nie jest prowizoryczna oszczędność którą zostawimy później u mechanika (tak gdzieś słyszałem) ?

    No i w ogóle - warto czy nie warto ?
    Ostatnio edytowane przez sn00p ; 31-05-2010 o 08:12

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    W tych konfiguracjach które podałeś BRC ma zdecydowanie lepsze wtryskiwacze.

    Osobiście jednak założyłbym następujący układ : sterownik STAG-4 wtryskiwacze Matrix HD344 lub Hana2000[klon świetnych Keihinów], reduktor Zavoli Zeta-N. Będziesz miał dużo większe pole do popisu niż przy BRC w późniejszej eksploatacji.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    JanAR
    Gość

    Domyślnie

    Ja kolego mam założony stag 300 plus, wtryskiwacze Magic Jety reduktor Tomasetto Artic. Choć posiadam boxera to powiem Ci, że spalanie mam takie samo (a niekiedy nawet mniejsze) jak na benzynie. Co do osiągów podobnie, a nawet na plus. Jeżeli jeździsz tyle co napisałeś to ja bym się nie zastanawiał na Twoim miejscu czy zakładać, a kiedy i co - mam nadzieje że mnie nikt nie zje z ortodoksyjnych za tą wypowiedz Instalka szybkoo się zwróci. Zawór mam też pod klapką, także estetyka jest Brał bym pierwszy zestaw tyle że z Magic Jetami, ale to tylko moja opinia z tego co czytałem i się dowiadywałem.


    Pozdrawiam


    PS. Co do reduktora Zavoli Zeta-N, mój gazownik mówił, że może mi założyć ale co kilka sztuk jest reklamacja bo strzelają - czy coś takiego.

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez JanAR ; 31-05-2010 o 23:09 Powód: pora

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał JanAR Zobacz post
    PS. Co do reduktora Zavoli Zeta-N, mój gazownik mówił, że może mi założyć ale co kilka sztuk jest reklamacja bo strzelają - czy coś takiego.

    Pozdrawiam.

    E tam głupoty gada, najmniej awaryjny reduktor do aut do 150KM.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Dzięki Panowie.
    Co do wyboru - bliższy jestem opcji numer 2, a to ze względu na gazownika, ten jest na liście Czakramu.
    Jeśli wyrobię się dziś z czasem to dziś skoczę jeszcze do fachury który ponoć jest jednym z najlepszych w mieście (jak to brzmi ), zobaczymy ile ten krzyknie i co poleci.

    P.S.
    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Będziesz miał dużo większe pole do popisu niż przy BRC w późniejszej eksploatacji.
    GrzesiekK, możesz rozwinąć myśl ? ;D

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    145 1,6TS
    Postów
    68

    Domyślnie

    Polecam BRC SEQUENT 24, przejechałem już 3 tys km i zero problemów. Cene też masz super

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał sn00p Zobacz post
    GrzesiekK, możesz rozwinąć myśl ? ;D

    Sprawa wygląda tak że możesz w większym stopniu sprawdzić to co zrobił zakład, soft jest za free, interfejs kosztuje grosze, jak monter okaże się partaczem sam jesteś w stanie z niewielką pomocą wyregulować instalację. Wszystko da się podejrzeć programowo, z BRC już takiego luksusu nie ma. Eksploatacja BRC jest też ze względu na ich filtry trochę droższa i sam koszt serwisu, ale można i to z czasem zmienić.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Hmmm no to chyba już postanowione

    Cytat Napisał Przemo1903 Zobacz post
    Polecam BRC SEQUENT 24, przejechałem już 3 tys km i zero problemów. Cene też masz super
    Możesz mi napisać jak wyglądało Twoje spalanie na PB95 i teraz na LPG ?

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Sprawa wygląda tak że możesz w większym stopniu sprawdzić to co zrobił zakład, soft jest za free, interfejs kosztuje grosze, jak monter okaże się partaczem sam jesteś w stanie z niewielką pomocą wyregulować instalację. Wszystko da się podejrzeć programowo, z BRC już takiego luksusu nie ma. Eksploatacja BRC jest też ze względu na ich filtry trochę droższa i sam koszt serwisu, ale można i to z czasem zmienić.
    Akurat szukam takiego montera-kozaka
    Mam nadzieję zamontować i śmigać bez dodatkowej zabawy z czymkolwiek ...

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    A ja w 145 1.6 TS instalacje: STAG 4 magic Jet-y Zavoli Zeta-N Przejechałem 10 Tyś i zero problemów silnik jak nie brał oleju tak nie bierze chodzi równo. Spalanie w mieszanej z 8 skoczyło na około 10L wiec jest Ok. Pozdrawiam
    Posiadam Blokady wałków rozrządu zastosowanie:
    Alfa 145 1.4 16V i 1.6 16V ,Alfa 147 1.6 16V ,Alfa 156 1.6 16V
    Oraz VAG USB KKL + Alfadiag. Moge pomóc

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał sn00p Zobacz post
    2. Cena 2600 PLN:
    - BRC Sequent 24-MY10,
    - elektrozawór BRC GPL ET98,
    - reduktor BRC Genius Max lub BRC Genius MB
    - wtryski BRC IN03,
    - montaż, butla w kole, zawór tankowania w pod klapką wlewu.

    Domyślam się, że opcja nr 2, ale zastanawiam się, czy taki zestaw będzie ok, tzn. bezawaryjny i dający się dobrze wyregulować ?

    I kilka pytań pomocniczych:
    - Czy faktycznie uzyskam spalanie wyższe jedynie o jakieś 20% ?
    - Czy TwinSparki faktycznie nie mają uczulenia na LPG ?
    - Czy poczuję zmianę dynamiki i osiągów na gorszę na LPG ?
    - Czy LPG to faktycznie nie jest prowizoryczna oszczędność którą zostawimy później u mechanika (tak gdzieś słyszałem) ?
    Mam dokładnie taką samą instalację od roku i powiem Ci tak że daje nieźle jak jest poprwnie wyregulowna.

    - Spalanie na benzynie miałem 8,4 (średnia po jakiś 30 tankowaniach) a na gazie w granicach 9,35 (liczona średnia z 60! tankowań), jedyny minus - jesteś częstym gościem na stacji
    - uczulenie, hmm u mnie po 20tysiącach występuje taki problem że na benzynie strzela i ma muła a na gazie rakieta, w sumie nie mam pojęcia co jest przyczyną, ale albo kable albo wtryski zapieczone - inne przyczyny już wykluczyłem.
    - co do oszczędności to nie dokładałem nic, jedna regulacja tylko po 10tyś +40zł, no i zgubiłem papier na butlę +90zł... A tak to tylko śmigam.

    Aaa i jak będziesz montować to powiedz im żeby ściągnęli osłonę plastikową i dopiero zakładali a nie na tą osłonę bo będziesz miał potem ciągłe przygody jak Ci na niej zamotują

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory