Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: przewód wspomagania

  1. #1
    zielik203
    Gość

    Domyślnie przewód wspomagania

    Witam, w mojej alfie, w wyniku przetarcia zaczęło kapać z aluminiowego przewodu od wspomagania kierownicy, po wyjęciu tej rurki okazało się, że przeciera się ona również w innych miejscach więc mechanik założył mi przewód gumowy zbrojony i powiedział, że tak będzie lepiej, proponuje również wymianę na stałe tych dwóch poprzecieranych aluminiowych rurek na przewody podwójnie zbrojone. Moje pytanie do panów brzmi... czy można zastąpić taką rurkę takim przewodem? czy to zda egzamin na dłuższy okres?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Myślę, że nie można brać pod uwagę jedynie wytrzymałości mechanicznej na ciśnienie. Przede wszystkim ma to być przewód odporny na olej i temperaturę dlatego zorientuj się, czy przewód, który Ci zaproponowano ma jakiś atest, jeśli nie to czy dowiedz się, czy facet ma jakieś doświadczenie w temacie. Co do ciśnienia - najważniejszy jest odcinek pomiędzy pompą a maglownicą :/
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał zielik203 Zobacz post
    ...czy można zastąpić taką rurkę takim przewodem? czy to zda egzamin na dłuższy okres?
    zimą może być ciężko, zauważ że nieraz jak ten olej zgęstnieje to potrafi przeciekać na łączeniach przewód - kruciec bo trochę tam ciśnienia jest.

    Może lepiej podjechać do jakiegoś zakładu gdzie zaprawiają przewody hydraulicznie do koparek, tam powinni doradzić jaki przewód będzie najlepszy.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał zielik203 Zobacz post
    Witam, w mojej alfie, w wyniku przetarcia zaczęło kapać z aluminiowego przewodu od wspomagania kierownicy, po wyjęciu tej rurki okazało się, że przeciera się ona również w innych miejscach więc mechanik założył mi przewód gumowy zbrojony i powiedział, że tak będzie lepiej, proponuje również wymianę na stałe tych dwóch poprzecieranych aluminiowych rurek na przewody podwójnie zbrojone. Moje pytanie do panów brzmi... czy można zastąpić taką rurkę takim przewodem? czy to zda egzamin na dłuższy okres?
    Przecieranie przewodów raczej nie jest normalne.Są tak ukształtowane i w tych miejscach mocowane że jeśli ktoś nie "poprawiał"np po naprawie powypadkowej to nie zdarza się często.Co do zmiany to odradzam.Pamiętaj że długość jak i średnica(a tym samym pojemność)przewodów nie jest bez znaczenia!
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    zielik203
    Gość

    Domyślnie

    no racja, zorientuję się czy dałoby rade dorobić takie w jakimś zakładzie...

  6. #6
    Pucik
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o ten przewód z zasilania pompy wspomagania na listwę przy maglownicy to w ASO powiedzieli mi za niego 351zł U mnie cieknie na nim po maksymalnym odkręceniu koła w jedną albo drugą stronę.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Ja w Delcie miałem również cieknący przewód wysokiego ciśnienia od wspomagania. Był on już wcześniej naprawiany i właśnie tam gdzie był zarabiany pojawiła się nieszczelność, kupiłem używany i jest gitara.

    Przy cieknącym wspomaganiu należy szybko to naprawić, bo pompa jest bardzo wrażliwa na zapowietrzenie. Jest to moje osobiste jak i wyczytane doświadczenie. Mimo to, że cały czas nalewałem płynu by był w optymalnym poziomie odbiło się to na pompie. Ostatnio brat się mnie pytał co to tak hałasuje jakbym kompresor sobie założył .

  8. #8
    Pucik
    Gość

    Domyślnie

    A czy są jakieś szanse na dobranie takiego przewodu z innego modelu niekoniecznie Alfy Mam na myśli tutaj Fiata Tipo, Bravo/Brava? Na allegro nawet używek nie ma do Alfy

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar MICHAL-TBG
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tarnobrzeg
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Postów
    176

    Domyślnie

    Kupując Alfę trzeba być przygotowanym na wydatki, chociaż taka usterka jak w Twoim przypadku jest niezbyt częsta. W mojej 145 1.9 JTD też to przerabiałem, wąż rozszczelnił się na łączeniu guma-metal, nie pozostało nic innego jak zakup nowego-ale nie w ASO! W TS układ jest mniej skomplikowany niż w JTD, więc cena powinna być niższa. Ja za oryginał sprowadzany z Włoch zapłaciłem 280 zł a nie był to prosty przewód. Polecam skontaktować się z tym adresem: tanifiat@autograf.pl

  10. #10
    Pucik
    Gość

    Domyślnie

    Udało się wymienić w końcu ten przewód. Podejście do niego było masakryczne, zastanawialiśmy się nad wyjęciem skrzyni biegów ale obyło się na szczęście bez tego Zarobienie przewodu kosztowało mnie 45zł (wytrzymałość przewodu to podobno 180 atmosfer). Na razie nic nie cieknie i wszystko jest ok. Zobaczymy na jak długo...

Podobne wątki

  1. Przewód wspomagania
    Utworzone przez blood_dd w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-10-2017, 12:16
  2. Przewód wspomagania
    Utworzone przez kanks w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-07-2014, 08:32
  3. przewód wspomagania
    Utworzone przez yogi w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-06-2014, 09:06
  4. Przewód wspomagania
    Utworzone przez krzymax w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-09-2013, 12:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory