Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Regeneracja 1.6 TS

  1. #1
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie Regeneracja 1.6 TS

    Dzień Dobry drodzy użytkownicy. Mam mały dylemat i zarazem problem. Padł mi silnik w Alfie 146 1.6 TS. Przyczyną jest sworzeń na trzecim tłoku. pękł ponieważ przy obróceniu wałem tłok ma luzz o jakieś 4-5 mm. A teraz o co mi chodzi czy warto naprawiać ten silnik ? w sensie trzeba by wydłubać wał ... co za tym idzie wymienić odrazu panewki po odkręceniu jednek korbowodu tłokowego aby wymienić sworzeń.
    Co trzeba by w takim przypadku koniecznie wymienić żeby nie bylo potem problemów ? i co trzeba oddać do szlifu. Moja pierwsza opcja zakładala wymianie panewek sworznia oraz pierścieni. Ale nie wiem czy to wszystko to konieczność czy moja przesada. To samo jeśli chodzi o szlif wystarczyłby sam szlif cylindrów ? czy szlifować wszystko panewki nowe jak bd wstawiać o ile trzeba i szlif wału ? bo planowanie głowicy i wymiana uszczelki to standard. z Tym że myślałem jeszcze o wmianie zaworów i uszczelniaczy oraz popychaczy. Tyle że także nie wiem czy to potrzebne ?

    Jak radzicie przy wymianie tego sworznia co było by koniecznością do wymiany ? i szlif czego koniecznie ? oraz mniej więcej koszta szlifu jak ktoś zna ?

    Bo moja opcja z wymianą wszystkiego łącznie z rozrządem i nowymi cześciami w silniku oraz szlifem wszystkiego to 2300zł :/ a na to mnie nie stać zbytnio. Czekam na opinie które mi pomogą a nie wyśmiewanie się ... w ps: dodam że auto kupiłem już zrobione pod sprzedaż czyli że coś pukało a myślałem że to wariator lecz się pomyliłem . POMÓŻCIE

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    kolego aby zmienic silnik na inny i tak musisz go wyjąć z auta(radziłbym kontrole panewek głownych a zwłaszcza korbowych i ewentualna wymiane), a jesli obecny wał jest nie ruszony to tylko sciagasz głowice; tak wiec ja bym naprawiał ten co masz obecnie.
    nie wiem co masz dokładnie uszkodzone czy tylko sam sworzen tłoka, moze gładz cylindra, korbowód, co jeszcze...? jesli masz nieuszkodzony cylinder i wał korbowy to nie bedzie az tak żle.
    uzywany tłok z korbowodem powinienes dostac w granicach 200 zł tylko polecam wziasc w garsc stara czesc i kupic osobiscie a nie wysyłkowo bo sa róznice . przy okazji jesli beda oznaki zuzycia wymien panewki bo te elementy to cholerstwo które pomimo stanu oleju siadaja wiec warto dmuchac na zimne.
    jesli chodzi o szlif wału to wyniosło mnie 150 zł (jesetem na etapie skłodania silnika po zatarciu panewki)

    jak kupisz drugi silnik to itak wypadałoby zainwestowac w rozrzad, no i tez nie wiesz co kupisz. oby nie było tak ze trzeba remontowac kupiony silnik bo wtedy koszty mnozysz x2

  3. #3
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    Uszkodzony jest sworzeń tłoka na korbowodzie tłoka. I Aby to wymienić co niby nie kupa roboty... bo głowicę już dawno zdjąłem. ALe zeby dostać się do korbowodu musze ściągnąć miskę i wał a z niego ściągnąć korbowód z tłokiem zeby wymienić sworzeń. I moje pytanie było czy po czymś takim musze wymieniać np wszystkie panewki ? jak już rusze je na jednym korbowodzei ?i czy po wymienieniu sworznia musze wszystko szlifować ? a i w ps: szlifuje się nowe panewki też ? nie potrzeba już wtedy jak są nowe ?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    ALe zeby dostać się do korbowodu musze ściągnąć miskę i wał a z niego ściągnąć korbowód z tłokiem zeby wymienić sworzeń.
    Nie musisz wyciągać wału żeby wyciągnąć korbowód.Od dołu korbowodu odkręcasz dwie śruby i korbowód z tłokiem górą wychodzi.Panewki zmieniaj wedle uznania.Ale tak jak kolega wyżej zauważył w ts lepiej dmuchać na zimne.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jerry1 Zobacz post
    Ale tak jak kolega wyżej zauważył w ts lepiej dmuchać na zimne.
    A ja dodam swoje trzy grosze. Najgorszą rzeczą jaką można w tym przypadku zrobić to niepotrzebnie rozpinać wszystkie korbowody od wału. Jak są cale należy je zostawić w spokoju. Rozebrać uszkodzony korbowód, zweryfikować panewki i jak są całe pozostawić na swoim miejscu. Jeżeli gładź cylindra jest w porządku wymienić tłok ze sworzniem, pierścienie i korbowód i wszystko powinno być w porządku. Robienie w tym przypadku całej naprawy głównej (mimo, iż to świetna okazja) to czyste marnowanie czasu i pieniędzy. Oczywistą rzeczą jest, że wał musi być prosty co może wymagać jednak rozebrania całości, ale przy uszkodzeniu, o którym pisze autor wątku jest to bardzo mało prawdopodobne. Można to zrobić szybko sprawnie i w rozsądnych kosztach.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    A ja dodam swoje trzy grosze. Najgorszą rzeczą jaką można w tym przypadku zrobić to niepotrzebnie rozpinać wszystkie korbowody od wału. Jak są cale należy je zostawić w spokoju. Rozebrać uszkodzony korbowód, zweryfikować panewki i jak są całe pozostawić na swoim miejscu. Jeżeli gładź cylindra jest w porządku wymienić tłok ze sworzniem, pierścienie i korbowód i wszystko powinno być w porządku. Robienie w tym przypadku całej naprawy głównej (mimo, iż to świetna okazja) to czyste marnowanie czasu i pieniędzy. Oczywistą rzeczą jest, że wał musi być prosty co może wymagać jednak rozebrania całości, ale przy uszkodzeniu, o którym pisze autor wątku jest to bardzo mało prawdopodobne. Można to zrobić szybko sprawnie i w rozsądnych kosztach.
    kolego u mnie też poszła panewka na pierwszym korbowodzie, wydawało sie ze czop wału był cały, gładki i nieporysowany, jak sie okazało czop zuzył sie nierównomiernie na obwodzie. poczatkowo zajmowałem sie tylko ta jedna panewka, ale całe szczescie ze reszta tez została odkrecona, gdyz panewki te miały wyraznie rysy. prawdopodobnie z opiłków uszkodzonej panewki. tak wiec itak kupujac panewki korbowodowe kupi komplet na 4 czopy, a głowne warto sprawdzic bo nic to nie kosztuje a mozna sie 2 razy narobic. jak juz czytałem wielokrotnie na forum i z własnego doswiadczenia "widze" ze te silniki potrafia sie zacierac pomimo utrzymywania nalezytego poziomu oleju. moim zdaniem przy takiej naprawie warto zainteresowac sie i w razie potrzeby wymienic wypracowane panewki zwłaszcza na korbach.
    tak wiec kolego czasem profilaktyka wychodzi taniej niez leczenie skutków i z marnowaniem czasu i pieniedzy nie ma to nic wspólnego...
    pzdr.

    ---------- Post dodany o godzinie 16:43 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:28 ----------

    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    Uszkodzony jest sworzeń tłoka na korbowodzie tłoka. I Aby to wymienić co niby nie kupa roboty... bo głowicę już dawno zdjąłem. ALe zeby dostać się do korbowodu musze ściągnąć miskę i wał a z niego ściągnąć korbowód z tłokiem zeby wymienić sworzeń. I moje pytanie było czy po czymś takim musze wymieniać np wszystkie panewki ? jak już rusze je na jednym korbowodzei ?i czy po wymienieniu sworznia musze wszystko szlifować ? a i w ps: szlifuje się nowe panewki też ? nie potrzeba już wtedy jak są nowe ?
    kolego po czym wnosisz ze to sworzen tłoka skro nawet nie masz zdjetej miski olejowej?

    jesli okarze sie ze musisz kupic panewke na czop tego korbowodu to i tak kupisz w komplecie, wiec nie wymienisz jak bedziesz miał czesci? (na alledrogo ktos sprzedaje pojedyncze sztuki ale nie polecam bo jakosc ich nie budzi zaufania - przynajmniej mojego)
    jesli gładz cylindra cała i wszystko ok z panewka korbowa na tym cylindrze to niczego nie trzeba szlifowac. jesli bedziesz podmieniał panewki na nowe - kupisz wtedy panewki o takim oznaczeniu jaki bedziesz miał na obecnej, podmienisz(oczywiscie posmaruj olejem nowa przed skreceniem) i juz.
    Ostatnio edytowane przez Alfaauto ; 22-06-2010 o 17:46

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfaauto Zobacz post
    te silniki potrafia sie zacierac pomimo utrzymywania nalezytego poziomu oleju. moim zdaniem przy takiej naprawie warto zainteresowac sie i w razie potrzeby wymienic wypracowane panewki zwłaszcza na korbach. tak wiec kolego czasem profilaktyka wychodzi taniej niez leczenie skutków i z marnowaniem czasu i pieniedzy nie ma to nic wspólnego...
    Mit niestety - niczym nie poparty mit. Całość temu podobnych przypadłości to pochodna nie konstrukcji a zaniedbań w przeszłości. Mój silnik chodzi jak zegarek od 13 lat i nie bierze ani grama oleju. Profilaktyka jest dobra ale nie nadgorliwość. Jeźeli się okaże, że bieżnia korby, gdzie jest (zakładamy, że to właśnie ta usterka) uszkodzony sworzeń tłoka jest w porządku to nie ma co panikować, że reszta również wymaga interwencji. Myślę, że autor najpierw powinien rozebrać dół i wyjąć kontrowersyjny tłok i dopiero potem można się zastanowić z czym mamy do czynienia. Na tą chwilę jedynie możemy sobie pogdybać.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  8. #8
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Myślę, że autor najpierw powinien rozebrać dół i wyjąć kontrowersyjny tłok i dopiero potem można się zastanowić z czym mamy do czynienia. Na tą chwilę jedynie możemy sobie pogdybać.
    Ooo dziękuje za wypowiedzi wnioskuję że to tłok bo widać przy obracaniu wyraźny skok od góry tłoka ktróry chowa się z opuźnieniem. Nie rozbierałem do tej pory dołu bo bałem się ,że jak rozbiorę będę musiał szlifować wszystko a to byłyby koszta :/ Ale dzięki za wypowiedzi bardzo mi pomogliście. Jutro rozbieram dół wyciągam korbowód i dam znać co dalej. Ewentualnie jeszcze zasięgne porad wielkie dzięki

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Mit niestety - niczym nie poparty mit. Całość temu podobnych przypadłości to pochodna nie konstrukcji a zaniedbań w przeszłości. Mój silnik chodzi jak zegarek od 13 lat i nie bierze ani grama oleju. Profilaktyka jest dobra ale nie nadgorliwość. Jeźeli się okaże, że bieżnia korby, gdzie jest (zakładamy, że to właśnie ta usterka) uszkodzony sworzeń tłoka jest w porządku to nie ma co panikować, że reszta również wymaga interwencji. Myślę, że autor najpierw powinien rozebrać dół i wyjąć kontrowersyjny tłok i dopiero potem można się zastanowić z czym mamy do czynienia. Na tą chwilę jedynie możemy sobie pogdybać.
    moze i mit kolego , ale czy niczym nie poparty? pokaz mi innego producenta z tak powtarzalna wada silnika jak ts? no chyba ze uzytkownicy alf to wyjatkowe niedbaluchy po których wychodza kwiatki a cała reszta swiata jest ok i w innych autach takie cuda nagminnie sie nie dzieja.
    wcale Ci nie zycze tego ale ja tez nie znałem dnia i godziny a auto po tyłku u mnie nie dostawało specjalnie. ubytek niewielki oleju tłumacze wyciekiem z pod pokrywy tak wiec nie mów hop z tym zegarkiem ...

    co do kolegi to osobiscie stawiam na czop korbowodu/panewke bo sworzen tłoka wg mnie to nie jest
    Ostatnio edytowane przez Alfaauto ; 23-06-2010 o 13:42

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfaauto Zobacz post
    moze i mit kolego , ale czy niczym nie poparty? pokaz mi innego producenta z tak powtarzalna wada silnika jak ts? no chyba ze uzytkownicy alf to wyjatkowe niedbaluchy po których wychodza kwiatki a cała reszta swiata jest ok i w innych autach takie cuda nagminnie sie nie dzieja. wcale Ci nie zycze tego ale ja tez nie znałem dnia i godziny a auto po tyłku u mnie nie dostawało specjalnie. ubytek niewielki oleju tłumacze wyciekiem z pod pokrywy tak wiec nie mów hop z tym zegarkiem ... co do kolegi to osobiscie stawiam na czop korbowodu/panewke bo sworzen tłoka wg mnie to nie jest

    A czym jest poparty ? Tym, że kilku właścicieli zderzyło się z rzeczywistością po tym jak kupili auto po przebojach i walnęło akurat za ich kadencji ? Nie wpadaj kolego w paranoję. To miejsce (forum) jest dość charakterystyczne i raczej więcej jest tutaj ludzi z problemami niż tych, którzy rozmawiają o innych sprawach niż zepsute to, czy tamto. Ale czy to oznacza, że TS jest problematyczną konstrukcją ? Według mnie w żadnym razie. Ty może w tyłek swojej alfie nie dałeś, ale jesteś pewny co zrobił z nią poprzedni właściciel ? Wystarczyło, że raz nie przypilnował wysokiego poziomu oleju i problem gotowy a objawił się akurat, kiedy Ty siedziałeś za kółkiem, więc nie szerz niepotrzebnej paniki. Kolega Kreweta rozbierze co powinien rozebrać i wtedy zastanowimy się co można z tym zrobić.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

Podobne wątki

  1. Regeneracja turbiny!!!
    Utworzone przez Cycu w dziale 156
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 12-11-2020, 20:12
  2. Regeneracja rozrusznika 2.0 TS
    Utworzone przez kotulsky w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-10-2018, 22:17
  3. [159] Maglownica-regeneracja
    Utworzone przez CezarCLK w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 22:00
  4. regeneracja EGR w jtd
    Utworzone przez kula6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-08-2012, 13:01
  5. [159] Regeneracja dpf co 60 km
    Utworzone przez edi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 22:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory