Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: Silnik boxer

  1. #1
    rafał145
    Gość

    Domyślnie Silnik boxer

    Witam!
    Jestem tutaj nowy, już od dawna interesują mnie silniki Boxer, który z nich jest najmniej awaryjny, najbardziej fascynuje mnie 1.7 16V z racji mocy. Jeszcze jedno czy ktoś próbował przełożyć taki silnik do jakiegoś innego samochodu, lub do AR 145 z roczników 1999-2001, jak wiadomo tam są rzędówki TS. To dość złożony temat, ale jestem ciekaw gdzie tkwi problem z tymi silnikami, a może to wina użytkowania, z materiałów co przeczytałem to więcej zalet niż jakiś wad które może można wyeliminować.
    Pozdrawiam!

  2. #2
    amoook
    Gość

    Domyślnie

    Zaczynając od przełożenia silnika, wszystko jest możliwe, ale i bardzo kosztowne, bo wiąże się to z wieloma zmianami konstrukcyjnymi. Mega zaletą boxerka jest jego dźwięk i charakterystyka. Najmniej awaryjne wydają się jednostki 8 zaworowe, chociaż wydaje mi się, że każdy samochód i silnik jest awaryjny jeśli jest zaniedbany i "katowany", Alfy nie zaliczają się do aut odpornych na głupotę użytkownika :]

  3. #3
    rafał145
    Gość

    Domyślnie

    Po prostu chodzi o to że w AR 145 po liftingu nie ma boxerów, przecież mechanicznie nie były takie złe jeśli się o nie dbało, wystarczyło je dopracować tak jak to robi Subaru tak mi się wydaje, nie miałem nie wiem, ale dużo czytałem na ten temat, o konstrukcji itd. zapewne tu na forum nie raz to się przewijało. Mam tu link:http://www.cuoresportivo.pl/_mm/silniki/boxer/
    Pewnie to czytałeś. To jedna z lektur na ten temat.
    Pewnie pozostaje 1.9 JTD żeby cieszyć się z w miarę bez awaryjnej jazdy

  4. #4
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Mój ojciec ma 1.7 16v ale lepiej bierz jakiegoś ts albo jtd.w boxerze rok temu panewki się zatarły.O moje w 1.4 się nie boje...mam 1350 ccm zamiast 1712 a panewki te same i do tego 8v,ale rozrząd mam padnięty trzeba często zmieniać popychacze

  5. #5
    rafał145
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc i podpowiedź, jednak chyba zostanę przy poszukiwaniu AR 145 1.9 JTD, to dobre i sprawdzone silniki, a TS mają wszystkie problemy z tymi wariatorami? Bo w 147 chyba jest jeden silnik bez tego a mianowicie 1.6 105 koni nie wiem czy dobrze pamiętam ale jakoś tak.
    W każdym razie chodzi mi tylko o 145
    Raz trafiłem na jakieś forum to chyba było w AUTOCENTRUM i koleś pisał że miał z tym problemy tz jeśli chodzi o wariator i zmienił olej na AGIP chyba.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    w TSach tez sie obracaja panewki (1,8 i 2,0)...
    Wersja 1,6 105KM nie ma wariatora - wiec nie ma problemu.
    Swoja droga to nie jest jakis straszny problem bo dolicz 300-400 zl do rozrzadu. 1 raz na 60tys wystarczy go wymienic wiec nie jest jakis specjalnie awaryjny. Te historie z jego usterkowoscia - mocno przesadzone. Powiem szczerze ze te same uklady u konkurencji tez sie psuja (vanos, vvti).

    Jesli masz tyko troche zaciecia technicznego to bierz bx ze wzgledu na frajde z jazdy i historie..

  7. #7
    rafał145
    Gość

    Domyślnie

    Tu akurat trochę się znam na motoryzacji i myślę że jak bym miła czas i trochę samozaparcia to sam bym doprowadził taki silnik do stanu jak trzeba, tylko że z tym to teraz nie jest łatwo, trzeba by mieć trochę zer na koncie żeby się bawić w warsztacie samemu ze wszystkim hehe, ale nie ma co się łamać
    Fajnie że tu można tematycznie porozmawiać z ludźmi co się znają i cieszy ich to o czym mówią i co robią

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafał145 Zobacz post
    Tu akurat trochę się znam na motoryzacji i myślę że jak bym miła czas i trochę samozaparcia to sam bym doprowadził taki silnik do stanu jak trzeba, tylko że z tym to teraz nie jest łatwo, trzeba by mieć trochę zer na koncie żeby się bawić w warsztacie samemu ze wszystkim hehe, ale nie ma co się łamać
    Fajnie że tu można tematycznie porozmawiać z ludźmi co się znają i cieszy ich to o czym mówią i co robią
    a propos 1,9JTD... Na szczescie nie mam doczynienia z traktorami za duzo, ale...
    rozmawialem z uzytkownikiem na temat jego przygod i w 145 jest filtr powietrza jakos dziwnie usytuowany (na dole)... Z tego co pamietam udalo mu sie go urwac i silnik zlapal troche brudow.. Co dalej nie pamietam... Jak go spotkam na spocie to popytam...
    No i prowadzenie na pewno gorsze diesla niz BX...

    Pewnie jesli chodzi o czesci to nie bedzie latwo ale tragedii tez nie ma...
    Ja zanim sie 164 pokazala to myslalem o 33 z bx.. Mysle ze dostepnosc jest na srednim poziomie...

    Jesli chodzi o wady boxerka - to chyba mnie tylko spalanie mnie odstraszalo - bo jak na stosunkowo mala moc to jest dosyc duze...

    Mysle ze jesli poswiecisz troche pracy, sil i pewnie troche wiecej $ (niz na traktor) to spokojnie opanujesz temat..
    Pytanie czy furka ma byc niezawodna czy dawac frajde z jazdy

  9. #9
    rafał145
    Gość

    Domyślnie

    Dobrze by było jak jedno można by połączyć z drugim, no ale coś za coś, przyjemność posiadania kosztuje. Robię rocznie koło 20 tys km więc trochę, w zeszłym walnąłem 25 tys bez mała. Po prostu lubię się ruszyć tu czy tam, ale zwykłe dupo wozy mnie jakoś już znudziły, nawet przy takich nie Ciągnie żeby coś zrobić koło nich i daje się mechanikowi wszystko jakaś taka nuda, niby wszystko chodzi a jednak w sercu nie gra....
    Apropos 1.9 jtd on ma filtr powietrza nad lewym nadkolem, pewnie jak jest dziurawe to napchało mu się błota do filtra, ale jak to urwać to nie wiem, może trzeba mieć talent
    1.9 TD miały po prawej jak w Tipo, a te mają odwrotnie tak jak w rzędówkach TS

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    cos musialem powalic... jak go spotkam mowie na spocie w przyszla niedziele to sie dopytam...

Podobne wątki

  1. [145] Czy można zmienic silnik z 1.3 boxer na 1.6 boxer
    Utworzone przez Gutek1983 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 08:26
  2. Silnik Alfa romeo 1.6 boxer lub cala alfe rozbita z tym silnikiem lub 1.4 boxer
    Utworzone przez Kojocik13 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:15
  3. Silnik Boxer.
    Utworzone przez Esti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 22:27
  4. [33] Silnik 1.7 16v boxer AR 33 a AR 1.7 16v 146
    Utworzone przez Maciek2392 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-04-2010, 09:18
  5. HELP!!! silnik 1.4 boxer do 146
    Utworzone przez fisto w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-03-2008, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory