Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Założenie klimatyzacji

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 8v 1993r
    Postów
    65

    Domyślnie Założenie klimatyzacji

    Witam.
    Mam taką kwestię. Mam 155 1.8 8V bez klimatyzacji. Na allegro znalazłem 1.7 na części z podobno sprawną klimatyzacją manualną. Czy dałoby się przerzucić z tej 1.7 klime do mojej? Czy np mój silnik bez klimy jest nieprzygotowany pod montaż sprężarki itp? Wpadłem na ten pomysł w akcie desperacji bo jakby nie patrzeć jest masakra
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    A w 155 była w ogóle manualna klimatyzacja, bo z tego co wiem to np. w Lancii Dedra, Delta był od razu klimatronik.

    Teoretycznie wszystko da się założyć, ale będziesz musiał szukać jeszcze innych łap montażowych pompy wspomagania, bo z tego co wiem to teraz jest pośrodku, a w klimie w to samo miejsce muszą się 2 pompy zmieścić.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rooshyo
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    NBR - Niebezpiecznie Blisko Rosji;)
    Auto
    Służbowe 500 koni
    Postów
    548

    Domyślnie

    Ne wiem jak jest w 155, ale w 145 do silnika bez klimy wystarczylo poprzekładać graty od silnika z klimą. Czyli sprężarka, jakaś podstawka do jej przykręcenia, pasek, napinacz... może cośtam jeszcze ale nie pamiętam. Aha i to były silniki TS, więć u Ciebie w 155 TS powinno też się udać chyba...?

  4. #4
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac1us Zobacz post
    A w 155 była w ogóle manualna klimatyzacja, bo z tego co wiem to np. w Lancii Dedra, Delta był od razu klimatronik.

    Teoretycznie wszystko da się założyć, ale będziesz musiał szukać jeszcze innych łap montażowych pompy wspomagania, bo z tego co wiem to teraz jest pośrodku, a w klimie w to samo miejsce muszą się 2 pompy zmieścić.
    Tak ja mam np.

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Przełożyć klimatronik to masa roboty. Na pewno jesteś w stanie się tego podjąć? Trzeba wymienić:
    całe wiązki kabli, cały układ grzejąco-chłodzący (tam gdzie nagrzewnica i wszystkie klapy sterujące), nowy panel sterujący,
    Dodać:
    skraplacz, osuszacz, parownik, kompresor, czujnik temp zewnętrznej (w lusterku), temp. wewnętrznej (gdzieś po stronie kierowcy), czujnik ciśnienia, mocowanie kompresora (o ile na bloku jest przewidziane miejsce - może nie być), sporo przewodów miękkich i twardych, masa kablarni.
    Kompa motoru może nie będzie trzeba wymieniać ale na pewno trzeba wtyczkę lub zaingerować w styki (będzie więcej aktywnych).
    To tak po krótce wygląda.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 8v 1993r
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Przełożyć klimatronik to masa roboty. Na pewno jesteś w stanie się tego podjąć?
    Właśnie patent polega na tym że dawca ma klimatyzacje manualną. Więc nie musiałbym chyba wymieniać całego układu wentylacyjnego bo w tamtym też sterowanie jest manualne. Więc tak mi się wydaje że to kwestia podłączenia mechaniki pod maską ale czy to jest możliwe?
    Oto ewentualny dawca
    http://otomoto.pl/alfa-romeo-155-na-...C14209897.html

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Akurat układ wentylacyjny trzeba wymienić tak czy siak bo do Twojego parownika nie ma gdzie włożyć. Przy klimie ręcznej jest mniej roboty tylko o czujniki temp. zew i wew. i trochę kabli.
    Ale jak za 800zł możesz mieć ją całą i powoli przekładać patrząc co gdzie jest to ja bym się za to brał.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzysiek146
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    146 Junior 1,4 TS 99' Moja była...
    Postów
    78

    Domyślnie

    Alternator też trzeba przełożyć na mocniejszy... Takie mam doświadczenia z 146, tak podano w instrukcji (np. u mnie trzeba zmienić na prądnice o 10 A wydajniejszą)

    EDIT:
    Do tego pojemniejszy akumulator jakoś o 10-15 Ah większy
    Wiem, że to pierdoły, ale raczej lepiej tego nie pomijać
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek146 ; 23-07-2010 o 11:18 Powód: Nowe dane
    Piękna poszła w drzazgi
    Zbieram na następną

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak, trzeba to sprawdzić w instrukcji (jakie są dedykowane do klimy i bez). Nie zawsze jest konieczność zmiany.

  10. #10
    piotr54
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Przełożyć klimatronik to masa roboty. Na pewno jesteś w stanie się tego podjąć? Trzeba wymienić:
    całe wiązki kabli, cały układ grzejąco-chłodzący (tam gdzie nagrzewnica i wszystkie klapy sterujące), nowy panel sterujący,
    Dodać:
    skraplacz, osuszacz, parownik, kompresor, czujnik temp zewnętrznej (w lusterku), temp. wewnętrznej (gdzieś po stronie kierowcy), czujnik ciśnienia, mocowanie kompresora (o ile na bloku jest przewidziane miejsce - może nie być), sporo przewodów miękkich i twardych, masa kablarni.
    Kompa motoru może nie będzie trzeba wymieniać ale na pewno trzeba wtyczkę lub zaingerować w styki (będzie więcej aktywnych).
    To tak po krótce wygląda.
    witam zgadzam sie z tym zastanow sie dobrze ,ja wymienilem panel od klimatronika i jest masa roboty a i caly nawiew MUSISZ wymienic wiecej jest w manualu opisane.Korzystajac z okazji czy wieszajacy sie silniczek od zmiany pozycji nawiewu [nogi,szyba itd.]jest powodem jego zuzycia?Chwile chodzi i po pewnym czasie stanie i umiera?Odlacze panel i dziala przez chwile-dwa panele juz sprawdzalem i to samo,dzieki za pomoc pozdro

Podobne wątki

  1. [159] Założenie tempomatu
    Utworzone przez Pabloop w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 195
    Ostatni post / autor: 26-07-2024, 11:44
  2. [146] Założenie klimatyzacji
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 09:49
  3. założenie paska wieloklinowego
    Utworzone przez bogusalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-01-2010, 18:00
  4. Założenie alarmu
    Utworzone przez Marcino20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-07-2009, 21:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory