Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Termostat - po wymianie problem.

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Exclamation Termostat - po wymianie problem.

    Witam,

    Standardowa sytuacja. Autko w zimie po przejechaniu nawet 50 km, ma temperaturę 40-50 stopni max. Więc wiadomo termostat.

    Dzisiaj wymieniłem termostat, zalałem nowego płynu. Odpalam i czekam, zagrzewa się szybciej, nawet dmuchawa w środku lepiej grzeje niż zwykle. Dochodzi do 90 stopni i idzie dalej w górę. Termostat się otwiera, temperatura wiele nie spada, potem 100,110, prawie 120 wyłączam silnik - gotuje się. Wentylator się nie załączył.
    Więc spinam na krótko wentylator i odpalam silnik, niestety nie pomaga to w schłodzeniu silnika. Temperatura idzie wciąż w górę. Czekam aż się schłodzi silnik.
    Trzeba wrócić do domu, ale żeby nie zagotować silnika.
    Całą drogę ok. 90stopni temperatura(w środku dmuchawa na max). Pod blokiem zatrzymałem się i czekam co się stanie. O dziwo dmuchawa się włączyła(wcześniej sama nie chciała) przy ok. 105stopni. Temperatura ledwo spadła do 100 i wentylator się wyłączył. Za chwilę się włączył ponownie ale temperatura dochodziła znów prawie do 120stopni.

    I teraz moje pytanie co może być przyczyna?
    -termostat(jest nowy chyba że walnięty)
    -zapowietrzony układ(ale chyba z automatu ma się odpowietrzyć? chyba że jest gdzieś korek do tego, lub autko musi na trasie przedrzeć układ. W miejscu długo chodził, kilka prób ale ciągle chciał się zagotować)
    -kamień w układzie?(na starym termostacie nie przegrzewał się, tylko się nie dogrzewał)

    Czekam na odpowiedź. Autkiem nigdzie nie pojadę, bo jak tylko stanę w korku to się zagotuje.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Prawdopodobnie zapowietrzony układ. W TSach jest w chłodnicy mały zaworek odpowietrzający. Z tego co pamiętam boxery tego chyba nie miały ale warto sprawdzić. Czujnik Ci przez to mógł nie włączać wentylatora bo odczuwalna temp powietrza w układzie była mniejsza niż cieczy (tam gdzie była). Pod domem Ci włączyło bo pewnie gdzieś do niego woda dotarła.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Przyznam, że nieco dziwna sprawa. Wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje temperaturę płynu chłodniczego w głowicy silnika, zaś za włączenie wentylatora odpowiada czujnik umieszczony w chłodnicy. Przedstawiona przez Ciebie sytuacja jest najprawdopodobniej przyczyną sporej różnicy temperatur płynu chłodniczego w głowicy silnika i chłodnicy. Może to sugerować słabą recyrkulację płynu chłodniczego w układzie spowodowaną niewydolnością pompy wodnej, zapowietrzeniem układu lub zbyt słabym otwieraniem się termostatu. Uważam, że dwie pierwsze przyczyny można wziąć pod uwagę w drugiej kolejności - dlaczego? Gdybyś miał problemy z pompą wodną wcześniej również silnik by się przegrzewał. Zapowietrzenie układu jest mało prawdopodobne, bo tak, jak napisałeś w boxerach układ odpowietrza się sam. Pozostaje więc zbyt słabo otwierający się termostat.

    Poniżej zamieszczam zdjęcie wskaźnika temperatury dokładnie z temperaturą przy której u mnie włącza się wentylator. Jak widać jest to nieco ponad 90 st. Z tego co pamiętam, prawidłowo wentylator w boxerze powinien załączyć, gdy temperatura płynu chłodniczego w chłodnicy osiągnie 92 st.

    Obowiązkowo daj znać, jak uda Ci się ustalić przyczynę, bo w przyszłości zawarte w niniejszym temacie sugestie i wskazówki mogą się komuś przydać
    Ostatnio edytowane przez as ; 08-08-2010 o 12:03
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    sluchajcie podlacze sie pod temat.
    swojego boxerka mam juz od poltora roku - i caly czas to samo - max temperatura jaka osiagnalem to 65-70 stopni.
    moje pytanie brzmi czy tutaj kwalifikuje sie cos do wymiany ? jesli tak to co i pytanie drugie czy taka temperatura pracy silnika moze byc przyczyna wysokiego spalania ? oraz dziwnego zapchu spalin

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    sluchajcie podlacze sie pod temat.
    swojego boxerka mam juz od poltora roku - i caly czas to samo - max temperatura jaka osiagnalem to 65-70 stopni.
    moje pytanie brzmi czy tutaj kwalifikuje sie cos do wymiany ? jesli tak to co i pytanie drugie czy taka temperatura pracy silnika moze byc przyczyna wysokiego spalania ? oraz dziwnego zapchu spalin
    Do wymiany termostat. Spalanie wyższe z racji ciągle niedogrzanego silnika. Aż stach pomyśleć ile ten biedny silnik dostał po dupie przez te 1,5 roku.


  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    OK. Wydaję mi się że uporałem się z problemem. Dzisiaj nie dało mi spokoju, więc sprawdziłem. Odpowietrznika jako takiego BRAK. Natomiast jest rurka gumowa taka dosyć cienka która idzie z góry chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego.(zapewne on służy do odpowietrzania się z automatu). Wypiąłem go, odpaliłem silnik i czekam, zaczęło się z niego lać jak się otworzył termostat, więc OK. Nic nie zapowietrzone. Ale zwróciło moją uwagę to że po wyciągnięciu gumowego węża nic ze zbiorniczka nie ubywało wody(przez taką małą plastikową rureczkę). Po przeczyszczeniu tego małego odcinka rurki(jakiś taki dziwny osad tam był) woda zaczęła wypływać ze zbiorniczka. Więc się udrożniło. Po odpaleniu silnika temperatura dochodziła do niespełna 100 stopni i załączał się wentylator. Stałem i czekałem. wentylator załączał się 5 razy a temperatura nie przekroczyła już 100 stopni. Więc myślę że się udało

    Dziękuję za rady

    mattom:
    Stawiałbym na termostat. Chociaż w lecie powinien się zagrzać(tak było u mnie), natomiast w zimie powinno to być nierealne.
    Jeśli chodzi o spalanie, to myślę że tak. Może być przyczyną dużego spalania, u mnie czekam na efekt po zmianie termostatu(w mieście potrafiła spalić 16 litrów!)


    Nie miałem pod ręką swojego zdjęcia więc musiałem zapożyczyć:

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    tzn tak kwestia jest taka czy nie jest to wina wskaznika - bo auto normalnie po jezdzie ostrzejszej załacza wiatrak ktory chlodzi silnik - wszystko niby ok.
    ale badz co badz to mozliwe ze i zepsute cos w ukladzie.
    wiec co zaczac od termostatu ?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    tzn tak kwestia jest taka czy nie jest to wina wskaznika - bo auto normalnie po jezdzie ostrzejszej załacza wiatrak ktory chlodzi silnik - wszystko niby ok.
    ale badz co badz to mozliwe ze i zepsute cos w ukladzie.
    wiec co zaczac od termostatu ?
    Najlepiej organoleptycznie sprawdzic sprawność termostatu. Uruchomić zimny silnik i niech pracuje od rozgrzania się. Dopóki nie osiągnie około 90 stopni powinien pracować na obiegu zamkniętym a więc węże przy chłodnicy jak i sama chłodnica powinna być chłodna. Jeśli tak jest znaczy że termostat trzyma i wina leży zapewne po stronie czujnika temperatury silnika, bądz samego wskaźnika.


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    wiec jutro posprawdzam co i jak.
    jeszcze jedno pytanko ile oleju wchodzi do boxerka ? 1.4

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    wiec jutro posprawdzam co i jak.
    jeszcze jedno pytanko ile oleju wchodzi do boxerka ? 1.4
    4 litry


Podobne wątki

  1. Dziwny problem z nawiewem, termostat ?, bezpiecznik ?
    Utworzone przez Juventus87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-02-2014, 09:08
  2. problem z temperatura - 130st czujnik? termostat?
    Utworzone przez Blackchart w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-02-2014, 20:34
  3. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 09:57
  4. Problem z temperaturą!!! Termostat?
    Utworzone przez Fitek w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-12-2012, 19:04
  5. Nowy termostat i problem...
    Utworzone przez krzys-krzys w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-10-2009, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory