Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Dziwne gruchotanie - skrzynia, przegub?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie Dziwne gruchotanie - skrzynia, przegub?

    A wiec stoje sobie na skrzyzowaniu, czekam na wolną drogę. W końcu ruszam dość dynamicznie aż tu naglę coś głośno trzasnęło aż na moment zblokowało mi koło (zapiszczała opona). Od tego momentu słychać dziwne gruchotanie pojawiające się od 30-40km/h z bliżej nieokreślonego miejsca. Dzwięk ten nie ustaje ani po naciśnięciu sprzegła, ani przy wrzuceniu na luz (wtedy najlepiej go słychać z racji niskich obrotów silnika), wciśnięcie hamulca również nic nie zmienia. Intensywność i częstotliwość dzwięku jeśli w ogóle to w nieznacznym stopniu zmienia się wraz ze wzrostem prędkości. Ogólnie zagadkowa sprawa.
    Pierwsza myśl to przegub, ale po dźwignięciu auta na lewarek nie wyczuwa sie jakiś szczególnych luzów na półosiach, choć może jednak... Może coś ze skrzynią, mechanizm różnicowy...

    Ma ktoś jakieś pomysły?


  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    poogladaj oslony od spodu - u mnie po gwaltownym starcie spod swiatel wlasnie tak polecial przegub - ewentualnie pobadaj organoleptycznie.
    skrzynia u mnie tez padla - wiec moge powiedziec ze w tym wypadku bylo to inne zjawisko gdyz auto nie chcialo jechac
    jesli przy dodawaniu gazu na biegu czestotliwosc stukania sie zwieksza to znaczy ze przegub ewentualnie pusc na luzie auto - jak stuka 100% przegub
    edit
    nie doczytalem z luzem = sprawdzaj przegub.
    Ostatnio edytowane przez mattom ; 14-08-2010 o 18:57

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    poogladaj oslony od spodu - u mnie po gwaltownym starcie spod swiatel wlasnie tak polecial przegub - ewentualnie pobadaj organoleptycznie.
    skrzynia u mnie tez padla - wiec moge powiedziec ze w tym wypadku bylo to inne zjawisko gdyz auto nie chcialo jechac
    jesli przy dodawaniu gazu na biegu czestotliwosc stukania sie zwieksza to znaczy ze przegub ewentualnie pusc na luzie auto - jak stuka 100% przegub
    No właśnie przy przyśpieszaniu nie zwieksza się a jesli to bardzo nieznacznie, na luzie stuka. A wiec stawiasz na przegub wewnetrzny? Tylko jak zdiagnozować który to? Podnosiłem auto, osłony wydawały się całe, obydwie półosie sztywno osadzone w skrzyni.


  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    A łożysko koła sprawdzałeś, bo identyczną sytuację miał tata w firmowej pandzie tyle, że na zakrętach mu blokowało koło.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Przy łożysku częstotliwosć "gruchotania" powinna raczej wzrastać wraz ze wzrostem prędkości a tak się nie dzieje, luzu na piaście również nie wyczułem, czyli chyba nie łożysko, choć kto wie...
    Podnosiłem auto na lewarek, wrzucałem bieg i była cisza wiec problem występuje tylko pod obciążeniem.

    Dzwiek wydaje się dobiegać gdzieś ze srodka samochodu, choć ciężko to ocenić zza kierownicy, kolejna rzecz która mi się wydaje to delikatne drgania drążka zmiany biegów zgodne z częstotliwością gruchotania, ale jak wspomniałem moze mi sie to wszystko wydawać ;p


  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    u mnie poszedl zewnetrzny - postaw auto najlepiej na kanale ewentualnie lewarek i spróbuj organoleptycznie wyczuc luz np na przegubach - u mnie bylo to dosc mocno zniszczone wiec widoczne odrazu - w zasadzie przyciagneli mnie juz bez przegubu
    co do lozyska - tez to przerabialem ale kurcze u mnie po prostu buczalo

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    u mnie poszedl zewnetrzny - postaw auto najlepiej na kanale ewentualnie lewarek i spróbuj organoleptycznie wyczuc luz np na przegubach - u mnie bylo to dosc mocno zniszczone wiec widoczne odrazu - w zasadzie przyciagneli mnie juz bez przegubu
    co do lozyska - tez to przerabialem ale kurcze u mnie po prostu buczalo
    Tylko przegub zewnętrzny raczej nie halasuje przy jeździe na wprost tylko przy skręconych kołach. Natomiast przegub wewnętrzny podobno nie halasuje podczas jazdy na luzie. Wiec może łozysko, ale te raczej wyją czy szumią a nie gruchoczą. Zgłupiałem


  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    u mnie chrobotalo bez wzgledu na kierunek jazdy ;_

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Niestety wygląda na to że coś z mechanizmem różnicowym, jakby jakieś łożysko się rozleciało, albo i same satelity.
    Podniosłem caly przód auta, odpaliłem, wrzuciłem bieg no i słychać jakieś gruchotanie/ chrobotanie, zablokowałem ręką napędzane koło, ruszyło przeciwne i nadal to słychać a wiec przegub wewnętrzny raczej odpada, mam rację?


  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    Podniosłem caly przód auta, odpaliłem, wrzuciłem bieg no i słychać jakieś gruchotanie/ chrobotanie, zablokowałem ręką napędzane koło, ruszyło przeciwne i nadal to słychać a wiec przegub wewnętrzny raczej odpada, mam rację?
    __________________
    masz rację mechanizm różnicowy,miałem taki przypadek słychać było trzask szarpnięcie i gruchot potem nastąpiła cisza, silnik pracował ale skrzynie nie przekazywała napędu u ciebie chyba całkiem sie nie rozsypał. Zapłaciłem 60 zł za uzywkę cały mechanizm plus robota 200 zł i hula, tez silnik boxera

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Dziwne stuki na prostej drodze, skrzynia? 4HP20 3.0 V6
    Utworzone przez FOG_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 22:59
  2. Po holowaniu, skrzynia wydaje dziwne odgłosy. 4HP20
    Utworzone przez kacperoo w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 22:41
  3. Dziwne pukanie (skrzynia) podczas przyśpieszania.
    Utworzone przez pawelmynia w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 23:39
  4. sprzęgło czy skrzynia, dziwne rwanie na 1 biegu
    Utworzone przez ufo1009 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-07-2010, 18:28
  5. Dziwne przegub sprzęgło ????
    Utworzone przez Krzysiek866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-09-2009, 23:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory