Zobacz wyniki ankiety: Alfa Romeo 155 , wersja silnika 16v czy 8v ?

Głosujących
22. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • 16v

    4 18.18%
  • 8v

    18 81.82%
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Alfa romeo 155 16v czy 8v ?

  1. #1
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie Alfa romeo 155 16v czy 8v ?

    Cóż troszkę późno ale ja kto mówią lepiej późno niż wcale,
    zakupiłem już 16v 1.7 TS, w kolorze bordo . Ale męczy mnie to pytanie , który silnik według was jest mniej awaryjny lub raczej który lepiej się sprawuje. I nie chodzi mi tutaj o moc , dlatego iż wiadomo 16v będzie miał większą. ;p
    Także krótka ankieta 8v czy 16v

    Fajnie by było gdyby ktoś uzasadnił , lub krótko opisał dlaczego. ( może wśród znajomych są jakieś problemy itd. )

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Nie było takiego silnika jak 1.7 TS 16v.


  3. #3
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    po pierwsze nie ma takiego silnika jak 1.7 16V jest 1.7 8V (jest to wersja bez wariatora)

    155:

    2.0 TS 8V 143 KM przy 6000 obr/min 198 Nm przy 5000 obr/min

    2.0 16V TS 150 KM przy 6200 obr/min 186 Nm przy 4000 obr/min


    8V to pancerne silniki, całe aluminiowe, bezobsługowy łańcuch rozrządu (co około rok trzeba go napiąć - 5 minut zabawy)...

    16V - widząc ile ludzi buja się z: obróconymi panewkami; pływającymi obrotami; koszt świec :| ; wariator często się psujący itp.. omijał bym te silniki z daleka


    no i najważniejsze - spalanie.. u mnie w budzie 164 silniczek 2.0 TS 8V w mieście pali 8 litrów.. 16V nigdy nie osiągnie takiego wyniku przy dynamicznej jeździe..
    Ostatnio edytowane przez fr33 ; 22-08-2010 o 09:55
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  4. #4
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    Nie było takiego silnika jak 1.7 TS 16v.
    1747, poniekąd to jest 1.7 ;p, przynajmniej części które zakupywałem były do 140 km wersji tylko pod 1.7 . Podobno 1.8 niema wersji 140 km.

    Co do silnika , no cóż szkoda że jednak mam 16v ;p. Ale podobno blachy lepsze w 16v ? Czy niema różnicy ?

  5. #5
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    tak czy tak to jest 1.8 !
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    nei ma zadnej roznicy.Poza tym zgadzam sie ze spalaniem-155 tak malo pali,ze nie zakladam do niej gazu 7litrow na setke to dobry wynik.
    Ostatnio edytowane przez Marian ; 22-08-2010 o 10:27

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar cerciarz
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Elbląg, Londyn
    Auto
    Alfa 155 1.8 TS 8V na zawsze + Lexus IS200 był + Kia Niro Hybrid jest
    Postów
    461

    Domyślnie

    osobiście polecam 8v 1.8 lub 2.0

    Gdyby Alfa Była kobietą, to byłby to związek mojego życia..
    Moja Bella --->>> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1234064

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR GTV6, BMW 530i E39
    Postów
    123

    Domyślnie

    1.7 16V wzięło się w katalogach najprawdopodobniej z winy któregoś z producentów części zamiennych, który zastosował normalne zaokrąglenie do określenia pojemności silnika.

    1747 cm3 AR67106 ma na bagażniku oznaczenie 1.8 co podbno Alfa zrobiła specjalnie. Po to żeby odróżnić ten motor od silnika 1.7 8V o pojemności 1749 cm3.

    Co do awaryjności 16V to słyszałem również o wyginających się wałkach rozrządu, ale to w 2.0 16V 155 KM stosowane w modelu 156. Co podobno zaowocowało obniżeniem mocy do 150 od roku 2000.

    Wszystkie powyższe informacje uważam za niepotwierdzone, a jedynie zasłyszane, więc nie ma się co bać, tylko zmieniać dobry olej co 10tys. km, likwidować jego wycieki i pilnować poziomu.

    Co do blach to uważaj na tylne nadkola i jeśli masz zamiar pojeździć tym samochodem trochę dłużej to zainwestowałbym w zabezpieczenie podwozia. Na nadkola podobno można założyć plastikowe nadkola z tempry.

    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfapier
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Elblag
    Auto
    ALFA ROMEO 155 2.0ts 8v swap na 2.5 V6
    Postów
    668

    Domyślnie

    zgodze sie z kolega uwazam 8V jest o niebo lepsze i mniej awaryjne

  10. #10
    Farciaż
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marian Zobacz post
    nei ma zadnej roznicy.Poza tym zgadzam sie ze spalaniem-155 tak malo pali,ze nie zakladam do niej gazu 7litrow na setke to dobry wynik.
    Marian, tzn masz 8v czy 16v

    Cytat Napisał fiveseven Zobacz post
    1.7 16V wzięło się w katalogach najprawdopodobniej z winy któregoś z producentów części zamiennych, który zastosował normalne zaokrąglenie do określenia pojemności silnika.

    1747 cm3 AR67106 ma na bagażniku oznaczenie 1.8 co podbno Alfa zrobiła specjalnie. Po to żeby odróżnić ten motor od silnika 1.7 8V o pojemności 1749 cm3.

    Co do awaryjności 16V to słyszałem również o wyginających się wałkach rozrządu, ale to w 2.0 16V 155 KM stosowane w modelu 156. Co podobno zaowocowało obniżeniem mocy do 150 od roku 2000.

    Wszystkie powyższe informacje uważam za niepotwierdzone, a jedynie zasłyszane, więc nie ma się co bać, tylko zmieniać dobry olej co 10tys. km, likwidować jego wycieki i pilnować poziomu.

    Co do blach to uważaj na tylne nadkola i jeśli masz zamiar pojeździć tym samochodem trochę dłużej to zainwestowałbym w zabezpieczenie podwozia. Na nadkola podobno można założyć plastikowe nadkola z tempry.

    Pozdrawiam
    Dzięki za te nadkola , napewno założe za jakiś czas.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory