Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: zepsuli mi silnik --potrzebuje porady

  1. #1
    lukaswisniewski
    Gość

    Domyślnie zepsuli mi silnik --potrzebuje porady

    Witam

    Dzis zdiagnozowano moj silnik i okazało się ze przyczyną wszystkiego jest źle ustawiony rozrząd przez co w silniku wyciągneły się śruby , pokrzywiły różne żeczy, ogólnie mówiąc jest żle i będzie drogo.

    I tu moje pytanie czy jestem w stanie założyc sprawe w sądzie i ją wygrać mechanikowi który 3 miesiące wczesniej założył ten rozrzad--z tego co dzis mi powiedzieli to gość który zakładał nie miał o tym pojęcia bo wszystko było źle ustawione a pasek w ogóle nie naciągnięty i tylko cudem nie spadł

    Jestem w stanie to udowodnić, czego potrzebuje ?????? pomóżcie proszę!!!!!

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    na sajnajprzod to najpierw co to za "rozne rzeczy" sie powykrzywiały, jakie sruby wyciągneły?? dokladnie spisac co sie uszkodzilo, chociaz jesli silnik ci chodzil to dziwne zeby zawory dostały... raczej nic nie powinno sie uszkodzic nawet jesli dymił ale to tylko przestawiony zapłon..

    podstawa do reklamacji to chyba rachunek :wink:

    cos masz chyba uszkodzony check engine bo przy zle ustawionym rozrządzie powinna sie zapalic kontrolka.. (sygnał z czujnika wałka i wału sie nie pokrywa i komp odczytuje błąd)

  3. #3
    lukaswisniewski
    Gość

    Domyślnie

    moja wiedza na temat silnika jest ograniczona więc nie powtórzę dokładnie co mi dzis przez telefon powiedział ale na poniedziałek ma mi zrobic kosztorys i wycene ale to co mi powiedział cytuje :
    jedna śruba się wyciągneła , druga ma zjechany gwint , wyciągneła się jedna świeca , chyba zawory do wymiany uszczelniacze no i jak to wszystko otworzy to komplet uszczelek pod głowice a no i wariator bo mowi ze ze tego nie założy napewno bo jest juz dowalony na maxa.

    Oddałem samochod do jedynego warsztatu w moich okolicach gdzie sie znaja a alfach a pozatym 2 niezalezne osoby na forum mi go poleciły więc chyba muszę im zaufac bo komu.

    Jak bede wiedział więcej to w poniedziałek dam znać

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    najpierw ja bym radził sprawdzic jak chodzi na ustawionym rozrządzie.. w alfie wystarczą dwa zęby zle i juz dymi jak ikarus z przystanku o spalaniu nie wspomne :mrgreen:

    i dopytaj sie o co chodzi z tymi srubami powyciaganymi i wyciagnietymi swiecami bo to dziwne okreslenie jak na mechanika

  5. #5
    lukaswisniewski
    Gość

    Domyślnie

    teraz nie wiem czy uczciwie czy z checi zarobku ale koles jak mu powiedzialem zeby jak najtaniej zrobił powiedzial ze w półśrodki nie bedzie sie bawil bo np : chciałem wariator zmienic puźniej to powiedzial ze jak on ustawi rozrząd a nie zmienie wariatora to on w takim stanie i tak bedzie sobie fazy zmieniał w sposób niekontrolowany

    a tak przy okazji ile kosztuje 1 zawór bo on mi mowił od razu o zmianie 16 szok to sie raczej nie wypłacę ---tylko płakać :cry:

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukaswisniewski
    teraz nie wiem czy uczciwie czy z checi zarobku ale koles jak mu powiedzialem zeby jak najtaniej zrobił powiedzial ze w półśrodki nie bedzie sie bawil bo np : chciałem wariator zmienic puźniej to powiedzial ze jak on ustawi rozrząd a nie zmienie wariatora to on w takim stanie i tak bedzie sobie fazy zmieniał w sposób niekontrolowany

    a tak przy okazji ile kosztuje 1 zawór bo on mi mowił od razu o zmianie 16 szok to sie raczej nie wypłacę ---tylko płakać :cry:
    Napisz dokładnie co jest w silniku do wymiany lub uszkodzone bo to co piszesz nie trzyma się kupy co ma wyciągnięcie śruby czy szpilki do ustawienia rozrządu nic nie kumam :|?: dlaczego są zawory do wymiany :|?: Jak ktoś by mi popsuł silnik tobym go ......... <patykiem>

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    lukaswisniewski
    Gość

    Domyślnie

    w poniedziałek jak dostane pełen kosztorys to napisze co dokładnie jest do wymiany i zobaczymy czy to sie trzyma kupy czy nie i co to ma wspólnego ze źle ustawionym rozrządem--sam sobie tego nie wymyśliłem tylko tak mi gość powiedział przez telefon.
    Najbardziej mnie wkur... jak powiedział że to może pójść w tysiące złot.

    Mam jeszcze pytanko może głupie ale czy dużo by trzeba było zmieniać żeby zamiast 1.6 T.S wstawić 1.4 T.S ale to tak na marginesie

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    a dlaczego nie 1.8 lub 2.0 ten 1.4 pali bardzo dużo wymiana silnika jest wykonalna i to bez większych problemów pod warunkiem że masz do danego silnika całą elektronike

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    lukaswisniewski
    Gość

    Domyślnie

    Dlaczego 1.4 bo jest ich najwięcej i w dobrej cenie a 1.6 i 1.8 < juz ładnie kosztują i mały wybór.

    75andrew155 no i oczywiście inni napiszcie mi prosze jeśli macie taka wiedzę na temat tego co mogło się uszkodzić przez źle założony rorząd a co nie miało prawa ----żebym miał jakieś pojęcie jak rozmawiać z tym mechanikiem i żebym ie musiał płaćić za coś czego nie trzeba wymieniać

    z góry dzieki

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Wypalone zawory , lub pokszywione ale wtedy byś nie odpalił silnika tylko tyle może uszkodzic żle ustawiony rozrząd . Podczas jego wymiany mogli coś mechanicznie uszkodzic ( zerwać gwint , lubcoś połamać )

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Potrzebuje pomocy i porady...
    Utworzone przez AR156ART w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-07-2013, 08:54
  2. Wskaźnik paliwa potrzebuje porady :)
    Utworzone przez Pawel8513 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 08:32
  3. potrzebuje porady
    Utworzone przez jacek1968 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-05-2010, 12:33
  4. [166 V6] potrzebuje porady
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-03-2009, 23:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory