Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Alfa 147 1,9 JTD gaśnie

  1. #1
    jarQ74
    Gość

    Domyślnie Alfa 147 1,9 JTD gaśnie

    witam i pozdrawiam wszystkich, jestem nowy i potrzebuję pomocy. Założyłem nowy temat ponieważ objawy są inne niż w przypadku podobnych problemów które znalazłem na forum. Postaram się w wielkim skrócie :

    - kupiłem alfe 147 1,9 Jtd kilka dni temu i zaczęły się problemy
    - wiem że była lekko uderzona w prawy przedni przód, wymiana zderzaka i prawego błotnika, wewnątrz wymiana spirali od wspomagania i skraplacza od klimy. maska cała, poduszki całe.
    - silnik gaśnie na wolnych obrotach w różnych momentach, czasami już po minucie czasami po godzinie. Zarówno w czasie postoju jak i w czasie jazdy. W czasie jazdy zawsze w momencie kiedy zatrzymuję auto. Nie zdarzyło mi się żeby zgasł motor podczas szybkiej jazdy.
    - po zgaśnięciu nie mogę uruchomić silnika.. aż do całkowicie wyczerpanego akumulatora. Po pewnym czasie ( kilka minut, czasami dwie godziny a nawet dłużej) silnik odpala.
    - niestety na komputerze co jest dziwne nie pojawiają się żadne błędy, nie palą się też żadne kontrolki. podpięcie komputera serwisowego również nic nie pokazuje
    - zauważyłem że w czasie gaśnięcia silnika na wyświetlaczu pojawia się na chwilę napis "oil pressure sensor fail" ale chyba nie zawsze, pewnie napiszecie że to czujnik ale nie jestem przekonany.
    - poza tym żadnego falowania obrotami, braku mocy itd wszystko idealnie, pełna moc

    Proszę o pomoc i sugestie w rozwiązaniu problemu przez który nie mogę spać. Podejrzewam że może to być związane z uderzeniem samochodu, ale gdzie szukać i od czego zacząć

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Hmm...ja sprawdziłbym czy paliwo jest podawane, a także to tak wygląda filtr paliwa. Drugą myślą jaka mi przychodzi do głowy to czujnik położenia wału.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Ja bym obstawiał pompe paliwa w baku....u mnie objawy były podobne.Ale oczywiście możesz zacząc od wymiany filtra paliwa bo to i tak by trzeba to zrobić.A jeżeli chodzi o czujnik położenia wału to cena około 100zł....pompa paliwa używana ja płaciłem chyba 120zł.

  4. #4
    Hubert
    Gość

    Domyślnie

    Pompę paliwa i filterek bym wykluczył ze względu iż kolega napisał że nie żadnych spadków mocy, szarpania itp. "Pełna moc". Moim skromnym zdaniem choć nie jestem mechanikiem i za dużo o tym nie wiem wygląda mi to jakiś silniczek krokowy bąć elektro zawór albo coś w ten deseń kolega pisze że gaśnie na wolnych obrotach nie regularnie i nie odpala aż do rozładowania aku. Wydaje mi się że owy silniczek o którym mówię przywiesza się czasami i puszcza go dopiero jak odetnie mu się zasilanie w tym wypadku padnie aku. Spróbuj następnym razem zdjąć klemę z aku. przekręcić stacyjkę jak przy odpalaniu żeby zaciągnoł resztki mocy i na powrót podpiąć klemę.
    Ostatnio edytowane przez Hubert ; 01-09-2010 o 01:16

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    @HUBERT
    W dieslach nie ma silnika krokowego!
    Co do odpiecia tego akumulatora to kompletnie jest to dla mnie niezrozumiale
    Wypiecie aku na wlaczonym silniku to wywalone diody w alternatorze i cholera wie jaka usterka w kompie. Natomiast odpiecie aku na wylaczoej stacyjce i potem krecenie kluczykiem nic nie da (oprocz resetu kompa... i to czesciowego tylko).
    Co do objawow jak tak jak koledzy w pierwszej kolejnosci szukalbym w filtrze paliwa, czujniku polozenia walka.
    Troche malo napisales o objawach. Czy to gasniecie jest np tylko w gorace dni. Czy szybciej go uruchomisz (wczesniej) jak jest zimno?
    Sprobuj opisac dokladniej objawy...

  7. #7
    jarQ74
    Gość

    Domyślnie

    - filtr wymieniłem zaraz po pierwszym razie kiedy silnik zgasł.. nie pomogło
    - warunki atmosferyczne nie mają znaczenia, tak samo temperatura silnika, gaśnie na zimnym i na częściowo nagrzanym
    - z pompy paliwa dobywają się dźwięki ale to chyba powrót paliwa, trochę bulgotania i syczenia. Po przekręceniu kluczyka słychać że pompa działa. Powypinałem wężyki na wyłączonym silniku. Z tego od zasilania wyleciało paliwo natomiast na powrocie sucho i ani krolpi.
    - piszecie że to może być czujnik położenia wału.. gdzie tego szukać? pewnie jest na forum ale będę wdzięczny jak ktoś napisze

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarQ74 Zobacz post
    - filtr wymieniłem zaraz po pierwszym razie kiedy silnik zgasł.. nie pomogło
    - warunki atmosferyczne nie mają znaczenia, tak samo temperatura silnika, gaśnie na zimnym i na częściowo nagrzanym
    - z pompy paliwa dobywają się dźwięki ale to chyba powrót paliwa, trochę bulgotania i syczenia. Po przekręceniu kluczyka słychać że pompa działa. Powypinałem wężyki na wyłączonym silniku. Z tego od zasilania wyleciało paliwo natomiast na powrocie sucho i ani krolpi.
    - piszecie że to może być czujnik położenia wału.. gdzie tego szukać? pewnie jest na forum ale będę wdzięczny jak ktoś napisze
    jesli gaśnie i na ciepłym i zimnym to będzie czujnik położenia wałka rozrządu

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    silnia krokowego nie ma ale jest klapa tłumiąca.. zamyka się podczas gaszenia silnika blokując dopływ powietrza może źle działa i zamykać się w trakcie pracy silnika

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jin147
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alff 147 JTD
    Postów
    101

    Domyślnie

    Mialem identyczny problem jak kupiłem swoją alfe. Nigdy nie gasła na wysokich obrotach tylko i wyłącznie gdy zwalnialem już przy małej prędkości, przy ruszaniu i czasem na wolnych.. Jak gasła to strasznie ją szarpało.. Jak już zgasła to był problem z odpaleniem musiała postac pare godzin lub nawet czasami cały dzień.. Tak to jeździła normalnie ( równa praca silnika, dobre przyspieszenie itp.) Jeździłem tak przez 2 tyg na stracha aż wkońcu zgasła i nie odpaliła nawet po dwóch dniach.. Zaholowałem ją do alfy w Kato.. (polecam tam jeździc choc drogo ) Podpieli kompa i nic wszystko w normie, jedynie błąd przepływki.. wymienili na nową i nic. Zabrali sie za szukanie usterki aż wkońcu okazało się ze padły wtryski.. jeden był w miare dobry, jeden troche lał, a dwa pozostałe bardzo lały. Wymieniłem te wtryski i problem znikł .

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.9 JTD Gaśnie
    Utworzone przez kris25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 20:16
  2. [146] alfa 146 gaśnie
    Utworzone przez rafal1100 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-08-2013, 08:03
  3. [145] Alfa gaśnie
    Utworzone przez Chasim w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 00:18
  4. [146] Szarpie i gaśnie na zimnym, marchewa gaśnie dopiero po odpaleniu!
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 12:47
  5. [145] Gaśnie,a po godzinie odpala i znowu gaśnie.
    Utworzone przez jarek0301 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-08-2008, 22:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory