Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: awaria

  1. #1
    Cober
    Gość

    Domyślnie awaria

    witam wszystkich.
    posiadam alfe 156 1.6 ts.problem zaczal sie jakies 5 dni temu,a mianowicie gasnie mi po przejechaniu kilku kilometrow i potem nie chce zapalic .odzczekam jakies pol godziny i znowu to samo.czytalem wiele postow odnosnie czyszczenia przepustnicy ,sond...itp.ostatni dowiedzialem sie o czyjniku halla.czy ktos moze mi powiedziec i opisac jak go zlokalizowac jakies fotki i instruktarz mile widziany.
    chce to zrobic sam poniewaz nie ufam zadnemu mechanikowi,a serwisowi tym bardziej.z gory dziex

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czujnik Halla to czujnik położenia wałka rozrządu (wydechowego) jest umieszczony za kołem rozrządu tego wałka. Właśnie od pewnego czasu mam problemy z tym czujnikiem (możesz o tym poczytać w moim zapytaniu sprzed kilku minut), ale w Twoim przypadku to na pewno nie jest przyczyna uszkodzenia, bo z niesprawnym czujnikiem moja Alfa jeździ jak burza.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    wiem że nie masz takiej możliwości ale podłączenie pod komputer powie o typie błędu.
    Takie podłączenie sprawdzi też czujniki, pompe paliwa, wtryski, itd.
    To auto jeżdzi na benzynie, gazie.


  4. #4
    Cober
    Gość

    Domyślnie

    niestety na gazie wiem to byl blad.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To nie jest błąd. Ja też jeżdżę na gazie i wszystko jest OK, a to że czasami coś się zepsuje to jest normalne we wszystkich markach. Napisz coś więcej o uszkodzeniu - czy samochód nie chce jechać tylko na gazie, tylko na benzynie, czy na jednym i drugim.

  6. #6
    Cober
    Gość

    Domyślnie

    wlasnie wrucilem od mamuski. dojechalem do domu ,chwile jeszcze pochodzila na biegu jalowym i zgasla.no i znowy nie moglem jej odpalic przy probie zapalila sie kontrolka od wtrysku.z tego co wiem powinna gasnac z innymi przy starcie silnika a ona wlasnie wtedy kiedy nie chce zapalic nie gasnie albo tylko na czwile mrugnie. bywa tez tak ze gasnie ale i tak nie chce zapalic silnik-po zgasnieciu w czasie jazdy rzecz jasna.
    gasnie na gazie jak i na benzynie

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W tej sytuacji nie ma wyjścia - najlepiej podpiąć pod komputer. Przyczyn może być kilka, ale taka podstawowa to uszkodzenie czujnika wału korbowego, albo przerwa w jego obwodzie - wtedy samochód nie zapali, bo ECU nie "widzi" obrotów wału i nie "wie" kiedy dać iskrę. Dziwne tylko, że usterka występuje okresowo - pewnie jak czujnik się nagrzeje, to dostaje przebicia i wysiada, a jak ostygnie to jeszcze działa.
    Według programu AUTODATA czujnik powinien mieć rezystancję (oporność) 850-870 omów. Jeżeli masz omomierz, to rozłącz kości od tego czujnika przy wyłączonym silniku i wyłączonym zapłonie i zmierz oporność. Jest to, jeśli dobrze pamiętam, kość koloru brązowego przymocowana do kolektora ssącego i znajduje się obok kości białej.

  8. #8
    Cober
    Gość

    Domyślnie

    oki sprobuje ale to juz jutro dzis jestem wyczerpany,no i ciemno jest :wink: .
    odezwe sie jeszcze

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    No no, to na 99% ten czujnik, a znajduje się on z tyłu silnika przy skrzyni biegów na dole bloku silnika. Wtyczka faktycznie jest brązowa. :wink:
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Witam
    Sprawdź czujnik położenia wału korbowego - sprawdź jego rezystancję.
    Ja mam uszkodzony czujnik Halla - tj czuj położenia wałka rozrządu - zapewniam Ciebie, że nawet jeżeli odepniesz go - to samochód zapali - ale będzie świeciła się kontrolka wtrysków.
    Silnik będzie pracował normalnie - tylko podczas jazdy odczujesz np. brak mocy.
    Czujnik ten jest odpowiedzialny tylko za zmianę fazy rozrządu, a nie wpływa bezpośrednio np na brak iskry.
    W przypadku kiedy pada ci czujnik położenia wału korbowego - to silnik nie zapali.
    Pozdrawiam
    I mam nadzieję, że trafiłem. Bo faktycznie bez diagnozy na kompie jest ciężko znaleźć usterkę.
    wal_kon

Podobne wątki

  1. Awaria?
    Utworzone przez ola w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-08-2012, 14:32
  2. Awaria??
    Utworzone przez trifazz w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 08:31
  3. [164] awaria 164
    Utworzone przez Mazurek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-07-2010, 18:46
  4. awaria
    Utworzone przez krzycho1988 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-04-2010, 07:39
  5. [156] [156]awaria 2,4 jtd
    Utworzone przez lukas_ps86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-06-2008, 20:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory