Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: zagazować czy nie? alfa 156 2.0 16v Twin Spark 155 KM s-wagon

  1. #1
    assassin
    Gość

    Domyślnie zagazować czy nie? alfa 156 2.0 16v Twin Spark 155 KM s-wagon

    Kupiłem alfe 156 2.0 16v Twin Spark 155 KM s-wagon i zakochałem sie w układzie jezdnym tego auta... dużo by pisać... Nie jestem zwolennikem lpg, ale mój portfel jest... Robię średnio 1000 km tygodniowo więc logiczne że zastanawiam się nad instalacją gazową, sęk w tym że różne zdania słyszałem na temat "gazowania" silników alfy. Nie chciałbym, by okazało się że po założeniu instalacji ogarnie mnie wkurw... i zamiast oszczędności zaczną sie problemy z autem.
    Proszę więc o porady w zakresie czy warto podjąć ryzyko zakładania instalacji w tym modelu?
    Jeśli tak, to jaka? (jakie wtryski, sterownik, itp..?)
    Czy auto straci na mocy?

    z góry dziękuje i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Nie bać się, gazować. Tylko nie oszczędzać na instalacji!!! Przejedź się po zakładach u Ciebie, zrób liste co za jaką kasę mogą Ci włożyć i wrzuć tutaj, napisze co można włożyć a co nie.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    assassin
    Gość

    Domyślnie propozycje

    instalacja BRC plus wtryskiwacze ZAVOLI 2400 PLN

    kompetna instalacja BRC 2800.

    czy taki zestaw jest odpowiedni?

    czy nie traci na mocy silnik?

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    BRC za 2800zł może być, BRC za 2400zł na wtryskach Zavoli odpada - wersja Light z okrojonym sterownikiem, i kiepskimi wtryskami Zavoli PAN.


    Czy nie straci mocy zależy jak zostanie założona i wystrojona instalacja, niestety ale nawet najlepsze podzespoły to dopiero 1/'3 sukcesu, reszta to kumaty monter ....
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Odpowiedź na Twoje pytanie: GAZOWAĆ!

    Ja mam ten sam silnik i w lutym założoną BRC Sequent 24. Zrobilem na niej już 16 tys km i żadnych problemów. BRC polecam, ale tak jak Grzesiek napisał musi być kumaty gazownik. W BRC jest jeszcze ten plus, że ma 2 lata gwarancji bez limitu km, więc przy takich przebiegach to może okazać się pomocne. To jedna droga (jakby łatwiejsza). Druga to dobór odpowiednich komponentów przez ww. gazownika.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  6. #6
    kajec
    Gość

    Domyślnie

    Pewnie że gazować, ja już tłukę się 3 i pół roku na gazie (Stag 300) i zero problemów a mam ten sam silnik co Ty.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Gazować. Ja mam od 3 lat instalację sekwencyjną DT Gas System model Gas Tech 500S kompletną. Raz mi siadła listwa wtryskowa (350 zł z montażem) a poza tym żadnych problemów z nią nie było. Zużycie gazu w mieście mieści się między 11,0-13,0l/100km w trasie przeważnie 10,5l/100km.
    Rocznie robię 12000-13000 km i jestem zadowolony.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Gazować. Ja mam od 3 lat instalację sekwencyjną DT Gas System model Gas Tech 500S kompletną. Raz mi siadła listwa wtryskowa (350 zł z montażem) a poza tym żadnych problemów z nią nie było. Zużycie gazu w mieście mieści się między 11,0-13,0l/100km w trasie przeważnie 10,5l/100km.
    Rocznie robię 12000-13000 km i jestem zadowolony.

    Możesz zacząć grać w LOTTO, jesteś jedną z nielicznych osób u których DT Gas działa poprawnie, szczerze ta instalacja to spora pomyłka ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Właśnie czytałem, że z tą instalacją jest jak z Alfą Romeo. Albo ją bardzo chwalą, albo bardzo ganią. Ja zrobiłem na niej między 40 000 a 50 000 km i poza wspominaną wcześniej awarią listwy wtryskowej wszystko gra. Filtry tylko na czas wymieniam.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Ja mam "zwykłą" II generację Tomasetto ze sterownikiem Bingo. Zrobiłem 80 tys. km, poprzedni właściciel zrobił 20. Czyli łącznie 100 tys. km na gazie i jak do tej pory żadnych problemów.

    Czasem odnoszę wrażenie, że im bardziej skomplikowana instalacja tym więcej problemów. ale - podkreślam - nie znam się na tym - jestem tylko zwykłym użytkownikiem, który wszelkie regulacje, wymiany filtrów itp. zleca fachowcom.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.8 Twin Spark.
    Utworzone przez ronin919 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-03-2012, 09:07
  2. alfa 156 1.8 twin spark
    Utworzone przez dorek9120 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-02-2012, 09:46
  3. alfa 156 1.8 twin spark
    Utworzone przez dorek9120 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-01-2012, 22:58
  4. alfa 156 1.8 twin spark
    Utworzone przez dorek9120 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-01-2012, 23:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory